PDA

View Full Version : NB344 Fredag 11.04

sail4fun
11-04-2008, 11:10
Noen som kan se hvilket individ Sterling har tenkt å bruke på NB344 i dag ? :DEN

Spanair
11-04-2008, 16:00
OY-MRU.............

sail4fun
14-04-2008, 11:37
Takk

Det ble første og siste tur med Sterling , jeezzes for et selskap.

Men BA, tilbake fra BLL derimot, maken til service , hatten av for de.

Someone
14-04-2008, 11:39
Takk

Det ble første og siste tur med Sterling , jeezzes for et selskap.

Men BA, tilbake fra BLL derimot, maken til service , hatten av for de.

Blir det trip report?

sail4fun
14-04-2008, 16:19
Blir det trip report?

fra BA kan det komme noe , turen ned forsøker jeg å glemme for ikke å ergre meg over å ha betalt for den :cry:

Someone
14-04-2008, 16:23
Lurte bare hva jeg har i vente om noen måneder ;)

litt-amatør
14-04-2008, 16:37
Synes vi må få høre litt (om bare noen korte stikkord) om hva som var så galt med NB når du sier så mye som du gjør... Har du sagt A får du si B;)

sail4fun
18-04-2008, 08:01
Årets Legolandtur ble bestemt i slutten av Januar og siden
Begge vi voksene i familien jobber skift/går vakt så var det kun en helg
i April som passet, men for å unngå stress så valgte vi ikke å fly no-rev.

Sterling hadde nettop annonsert at de skulle begynne å fly OSL-BLL og en "billig" tur OSL-BLL ble booket.
Så billig ble et jo ikke når vi ikke klarte oss med håndbagasje og skulle velge seating.
150,- i behandlingsgebyr (beklager at vi plaget dere med en bestilling, vil ikke gjennta seg) 81,- i extra bagasje, 195,- i setebestilling (mer om det
sete senere).
Vel 1392,- ble til 2256,00 , og når booking av hotell var ordnet, så var vi vel klare på at alle andre varianter skulle sjekkes ut for returen
BLL-OSL.

Med avgang fra BLL kl 18.05 som gav oss mulighet for en full dag i Legoland og samme pris som alternativene var det et lett valg å
bestille BA (Scan-Sun) på www.wideroe.no .

Med avreise fredag kl 18:05 fra OSL var vi innstillt på litt køståing både i innsjekk og i sikkerhetskontrollen.
Køen foran innsjekkingen til NB (SA) var nok preget av http://forum.scanair.no/showthread.php?t=29884 , for køen var ikke så lang, den bare gikk
sakte. 3 Luker var åpne, men de som satt i front var trolig på opplæring og det virket som om Supervisorene i rekke 2 var mer opptatt av å
fortelle både de reisende og oss rundt at de skulle slutte, og noen skulle tydligvis begynne i WF.

Men vi hadde god tid og med -0- kø i sikkerhetskontrollen så var vi Taxfree' på no time.
Den flygende blant oss gledet seg over at hun endelig kunne shoppe litt i taxfree'n.

Avgang 18:05 ble plutserlig utsatt til 18:55, så vi hadde veldig god tid, så det ble Pizza og vindus-spotting , til glede for de i familien som ikke
lever av å fly.

Vel boarding startet nå , ingen unskyldning for forsinkelsen på nesten en time.
Ombord på rad2 d-e-f i OY-MRU så fikk vi er lite sjokk, patch' bestod overhode ikke knyttenevetesten , jeg er 181 høy og knærne hadde -0- mm klaring til sete på rad 1, kun Jr.
som er 125 høy hadde god plass.
Ved boardingcomplet, så ble det heller ikke unnskyldt at de var sent ute, men purser prøvde å selge oppgradering til rad 1 over PA. Det viste seg at
ingen hadde "kjøpt" de radene med godt plass, men det kunne vi altså ombord..., ingen ville kjøpe seg opp for flight'n og purser ble helt klart sur.

Vi kom oss nå av gårde og salget ombord kunne begynne, purser ble etter hvert litt mer medgjørlig når vi bestillte litt å drikke, men de øvrige 3 ca' ombord
var helt uspiselige og burde ikke ha noe i en service bedrift å gjøre. Ingen øyekontakt , sure/tverre svar, avvisende kropspråk.

Frua var i sjokk over hva konkurenten presterer både ved gate og i lufta.
Norwegian må ha en lett match mot NB.

Vi ser ingen grunn til å velge NB i fremtiden.

vi bodde i Legoland Village og fikk en flott helg i Legoland

Retur' to be con't

SQ 777
18-04-2008, 09:22
Minner meg litt om hva en gresk venn av meg, bosatt i Norge, fortalte meg for ca. 25 år siden om å fly Olympic:

" Sitt musestille på plassen din . Snakk ikke til cabincrew bortsett fra når
du må svare på et spørsmål fra dem. Takk så mye dersom du får noe. Etter en
hard landing si TUSEN TAKK GUD FOR JEG ER HEL OG FRAMME".

Minner meg om turen jeg hadde til Firenze med dem for 18 mnd siden. Salg av nødutgang, våg ikke bytte plass, da kommer kassa-apparatet løpende.

Heldigvis et ledig sete på vår rad begge veier, og ingen så vi flyttet litt og fikk ledig midtsete. Satt selv med mine 1.85 sidelengs . Uansett bestemte meg ikke for å klage, billetten kostet vel under 1.000 pr. pax t/r. Hadde medbrakt wienerbrød og rosinboller og drikke.:drunk:

FlightDeck
18-04-2008, 09:31
Hadde medbrakt wienerbrød og rosinboller og drikke.:drunk:

Var det lov da? Sterling har jo nettopp gått inn for å tillate medbrakt mat ombord. Takker ellers for fin rapport -fikk ikke særlig lyst til å fly Sterling igjen, var det mange ombord?

learjet
18-04-2008, 10:00
Dette er tragisk å høre.

Jeg ser en sammenheng mellom innsjekk og gate. Mangel på korrekt opplæring.
At de som sitter som "shadow" på innsjekk snakker om at man skal slutte etc er helt uakseptabelt. Det er en samtale som hører til på pauserommet.
Mangel på info om forsinkelse på gate er også alt for dårlig.
Board or talk. Har man ikke startet boarding til oppgitt tid, så sier man noe. Da har i alle fall passasjerene noe å forholde seg til. Og så er det rett og slett folkeskikk å beklage forsinkelsen når man da endelig er i gang.
Og det er i slike tilfeller kvaliteten på opplæringen kommer frem. En ting er å forstå basic med hva som skal gjøres, starte pc, sjekke pass/id, ta ut lister og så vinke pent farvell.
Det er ganske mye mer som skjer og har man ikke fått den riktige opplæringen så vet man jo ikke hva man burde gjøre.Og da blir kvaliteten deretter.

Som mange sikkert vet så jobber jeg for SA, som er handling agenten til NB. Og lese slike historier som dette er ikke morsomt. Det er mine kolleger som ikke har gjort jobben sin, og jeg håper at noen av våre sjefer leser dette slik at de kan ta det til seg.

På vegne av oss som bryr seg - BEKLAGER.

litt-amatør
18-04-2008, 12:08
Hørtes ut som det var litt å rette på, ja. Lurte også litt på om flyet hadde noe særlig belegg- ruten Oslo-Billund virker jo i utgangspunktet alt for liten til å forsvare bruk av Sterlings store fly.

Someone
18-04-2008, 17:02
Var det lov da? Sterling har jo nettopp gått inn for å tillate medbrakt mat ombord. Takker ellers for fin rapport -fikk ikke særlig lyst til å fly Sterling igjen, var det mange ombord?

Vel, hva skal de gjøre om du blir tatt i å nyte medbrakt? De kan ikke akurat hive deg av flyet i 30.000;)

SQ 777
18-04-2008, 17:21
Korrekt og du spiser vel ikke rosinboller og drikker medbrakt Farris demonstrativt rett foran cabin crew. :lol:^_^

FlightDeck
18-04-2008, 17:24
Vel, hva skal de gjøre om du blir tatt i å nyte medbrakt? De kan ikke akurat hive deg av flyet i 30.000;)

De kan be deg om å pakke ned maten. Bare lurte på hvordan de håndhevde regelen, jeg. Uansett veldig bra at de har kvittet seg med den!

sail4fun
18-04-2008, 18:37
Hørtes ut som det var litt å rette på, ja. Lurte også litt på om flyet hadde noe særlig belegg- ruten Oslo-Billund virker jo i utgangspunktet alt for liten til å forsvare bruk av Sterlings store fly.

Det virket som om det var godt belegg, så BA og QI må merke at NB er inne på strekningen.

Bizflyer
18-04-2008, 19:43
Er spendt på rapporten fra returen med BA, jeg! :)

BF:cool2

Tommy777
18-04-2008, 20:36
Huffda.. Stærling så ikke særlig morsomt ut.. Må dog innrømme at sutrete FAs som dette har jeg opplevd hos både SAS og DenYngre

sail4fun
18-04-2008, 21:25
Søndag var det altså klart for retur med BA8267 , dvs Sun-Air http://www.uk.sun-air.dk.
Var på BLL i god tid , og gikk som vi pleier når vi reiser flere i følge forbi automatene da all tidligere erfaring med SAS og CUSS automater
tilsier at flere personer på samme reservasjon og innsjekk i automat = plunder & heft.
3 Personer foran oss i sjekkinkø, og heltdig vis ikke i samme kø som NB pax stod i , den så ut som et middels langt 17mai tog.
Når det var 2 personer forann oss så ble vi "singled out" som kanditader til å lære automat-insjekk...
Det gikk som det pleier, det var 4 CUSS automater på ei "øy" , ingen fungerte og de 2 fra handlingselskapet som skulle lære oss (eller seg selv ?) innsjekk på
automater måtte ringe "support'en", og automatene ble rebootet , 4 minutter senere så fungerte en av automatene og vi ble sjekket inn på automaten, så var det
å finne bagdropp, som var stengt... så måtte da hun som satt på manuell innsjekk ta hånd om våre bag's og sjekke papirer og ID.
Alt i alt føltes det som en strafferunde å bli tatt med til automatinnsjekk, vi stod som #2 i køen og brukte vel 15 minutter på automatinnsjekk og bagdrop, og
ble vel bare overbesvist om at automatinnsjekk er oppskrytt (igjen om man er flere på samme reservasjon).

BLL er entrivlig og greit flytplass, syntes den er en trivelig plass å vente på avreise.

BA8267 , Vi hadde ikke sjekket hvilken flytype avgangen var satt opp med og mens vi satt ved gate2 og ventet så spøkte vi litt med om det var
Jetstream32' vi skulle fly med den stod på remote park ved siden av en 767 fra Zoom-something (?) og så liten ut...

Flighten var dog satt opp med Dornier 328, turboprop utgaven. Den tar 32pax og den var vel omtrent 16-20 personer ombord, det merkes vel at NB
er inne på ruta til OSL.

Seatingen er 1+2 og knyttenevetesten ble bestått med glans. Vi hadde overhode ingen forhåninger om den store bevertningen, men tok vi feil ?

Etter at vi var airborn og vår CC "Jeanette" fik pling-pling fra Cockpit så satte showet i gang, hun forsvant bak i Galley og kom raskt tilbake med
serveringsvogna, det ble først en runde med drikker, jeg tapte og fikk jucie, mens kona plutserlig satt det med en 1/4flaske Jacobs' creek.
på ferden videre over Skagerakk mot Sandefjord ble det nok en runde med vogna, nå fikk vi cuverter med diverse pålegg og rundstykker, kaffe og tea OG selvsagt
noe sterkere for de som ønsket det.

Kona begynnte nå å lure på hvilken classe jeg hadde booket , men som jeg påpekte for henne, her fikk alle det samme.

Og "Jeanette" rundet det hele av med å servere isbeger til dessert, og evnt noe sterke til avsluttning, alt dette før vi passerte Hurumlandet.

BA vs NB viste virkelig forskjellen på service og service-instilling.

"Jeanette", takk for en fin tur !

FlightDeck
18-04-2008, 21:45
British Airways har et skikkelig bra produkt til Jylland. Hvordan var prisen i forhold til Sterling?

sail4fun
18-04-2008, 21:50
BA var 50Kr billigere en NB...., og som nevnt initielt ble var det focus på
avreise tidspunktene som var utslagsgivende for valg av flyselskap.
Fra OSL - BLL etter endt arbeidsdag fredag, men ikke for sent.
Ok tilbake Søndag, etter mulighet for en full dag i Legoland'et.

Tommy777
18-04-2008, 22:37
Flott rapport! Hørtes ut som en konge flytur tilbake.. Ikke verdens mest behagelige fly, men med slik oppvartning er det vel greit?

sail4fun
18-04-2008, 22:50
Flott rapport! Hørtes ut som en konge flytur tilbake.. Ikke verdens mest behagelige fly, men med slik oppvartning er det vel greit?

Helt greit for en tur på en time, satt på 2'seter'n med Jr. på vindusplass så jeg hadde god plass og selv på rad 6(?) tverrs av motorene så var da ikke da ikke lydnivået til å bli skremt av (men nå er refreranse modellen mon dash7-100)

sail4fun
08-02-2009, 17:12
Holder fortiden på med planlegging av Legoland 2009 Edition, og at det kun er en (?) aktør på OSL-BLL directe gjør at både Colorline+egen bil , og Bolaget til CPH m/Avis opsjon er med på xls arket.

Sun-Air...er savnet som alternativ