View Full Version : Kjøp av fotoutstyr i USA
ENGM RAMP
11-04-2008, 02:31
Hei godtfolk!
Jeg er i startgropa for å kjøpe meg digi speilrefleks, men sitter og funderer litt...
Dollarkursen er jo lav, jeg vet det, men jeg ser nå på tilbudene som en finner på norske nettbutikker.......Som f.eks Nikon D40, den får en jo nå, MED 18-55 linse og 55-200 linse for latterlige 3.995 kroner...
Ja jeg vet D40 begynner å bli "gammel" og at D40X har kommet etterpå...
Men, er det noen vits å farte helt over dammen a for å kjøpe seg litt kamera og utstyr?
Utflyttet
11-04-2008, 02:59
Ja, du kan jo flyspotte og fly biz, samtidig som du handler kamera? ;)
-A
Må huske på at D40 og D40X ikke har fokusmotor i kamerahuset (slik ande Nikon har) og at du da må kjøpe linser med fokusmotor.
ENGM RAMP
11-04-2008, 12:31
Neida, jeg kjenner til D40'en og D40x'en, jeg tenker mere generellt, ER det noen vits i å handle seg kamera i USA om dagen når de begynner bli VELDIG billige i Norge også?
Pakker er jo veldig billig i Norge
men skikkelige linser (Canon 100-400L IS USM) er fremdeles dyre
Pakker er jo veldig billig i Norge
men skikkelige linser (Canon 100-400L IS USM) er fremdeles dyre
Nå snakker vel rampen om å kjøpe seg Nikon, og da bryr'n seg vel ikke om hva Canonlinsene koster;)
Men isteden for å kjøpe en innstegsmodell, synes nå jeg det kan være lurere å gå for en brukt (f.eks) Nikon D200 på foto.no- de er vel ganske rimlige om dagen.
Ellers synes vel også jeg du burde kjøpe Canon, men det er jo smak og behag!:p
ca. 2500 for Nikon D40 med 18-55 linse på Walmart i US and A...
Speedbird tilbyr seg å kjøpe med for deg..
Planebeach
12-04-2008, 19:50
Ja jeg går straks til innkjøpt av Canon EOS 1D III.
http://www.cameraaddict.com/viewproduct.aspx?id=3610314
Cameraaddict er en kjempe flott side med meget bra priser på det meste. De ligger i New Jersey:D
TigerBlack
14-04-2008, 13:50
Det var J'vlig billig for en 1D mk3 :D *legge seg i hardsparing*
Kjøpte 100-400 IS i Los Angeles i november, klarte å få den ned på 1100 USD, ikke værst med da $kursen var på ca 5.40
L-serien sparer du stort på å handle der borte
Da er kanskje 1 Ds III innen rekkevide og da? - med slike priser!?;)
TigerBlack
17-04-2008, 10:33
i aller høyeste grad, men tror jeg skal vente til etter at sommerns "event" er vel overstått
Utflyttet
17-04-2008, 13:22
Skal dere først begynne å jåsse om sånne store kamera, så er det vel Nikon sin D3 som er tingen? ;)
-A
Ja da blir det virkelig dyrt- å bytte ut alle linsene også- da blir jo prisen på D3 for bagatell å regne;)
jo mer man handler, jo billigere blir det ;-) Kan jo nevne at min ny-innkjøpte linse fra adorama.com, i forhold til pris på fotovideo, så sparte jeg 4000 kroner på kjøp fra statene.. Så joda, gunstig å handle fra over there nå..
Ja jeg går straks til innkjøpt av Canon EOS 1D III.
http://www.cameraaddict.com/viewproduct.aspx?id=3610314
Cameraaddict er en kjempe flott side med meget bra priser på det meste. De ligger i New Jersey:D
noen som har noen tips til åssen state jeg skal bruke når jeg registrerer meg hos Cameraaddict?