PDA

View Full Version : Sterling mangler fly


Jan
07-04-2008, 08:16
Fra Take Off.dk

Sterling mangler to fly
Forsinket levering fra leasingselskaber betyder, at selskabet har hentet erstatning udefra.
Sterling ekspanderer voldsomt for tiden og skulle have haft to nye Boeing 737 fly klar til nye ruter med sommerfartplanen. Af mange grunde er leverancen blevet forsinket, og derfor har selskabet været nødt til at hyre eksterne fly til at hjælpe.

Det har skabt nogen forundring for passagererne, når de kom ud til andre landes fly, og det er heller ikke nogen ønskesituation. For at tillempe produktet så meget som muligt, har Sterling normalt mindst en af sine egne ansatte blandt kabinepersonalet. Ligesom man prøver at have samme udbud af mad og drikke samt taxfree varer om bord.

"Det lykkes ikke altid, og vi har da fået et par bemærkninger i den anledning, " siger kommerciel direktør Michael T. Hansen. "Nu ser det ud til at gå fremad. I den kommende unge kommer det første fly til København, og vi venter at have certifikat i orden i løbet af få dage."

ENGM RAMP
07-04-2008, 08:23
Her oppe på "bjerget" har jo Blue Wings flydd for Sterling i noen uker allerede, med en A320 med reg D-ANNC...

Og ja Thomas, det gjelder jo også Astreus B737-300 G-STRJ :)

Thomas
07-04-2008, 08:28
Morten,

Gjelder dette også den Astreus 733'en som fiser rundt oppå her?

EKCH
07-04-2008, 11:41
Same old story.....Sterling har jo lånt fly fra højre og venstre det sidste halve år. Man har, som ENGM Ramp skriver brugt to A320 fra Blue Wings de sidste par uger. Ydermere har man i samme periode lånt en Astreaus 737, Aurela 737, EuroAtlantic 757, FlyExcellent MD80, 2 MAPJet MD80 og en XL Airways A320. Dette er på ruter ud af København.

Det er klart man bliver nødt til at låne fly, når ens nuværende flåde ikke kan dække rutenettet, men hvorfor har man f.eks. haft OY-MRU stående i CPH i en måned uden nogen aktivitet? Nogen der ved?

_______________________________
http://www.aviation-photography.dk/

Jan
07-04-2008, 11:50
Det er klart man bliver nødt til at låne fly, når ens nuværende flåde ikke kan dække rutenettet, men hvorfor har man f.eks. haft OY-MRU stående i CPH i en måned uden nogen aktivitet? Nogen der ved?

Det kan jeg ikke svare på, men kan se flere af NB's fly
har fået ny registreringsdato (31/3) why that ?
http://dcaa.slv.dk/natregister/index.php?phplens_natreg_soeg_ny=to&lens_p1=1&LeNs#LensBM_08911008
_______________________________

litt-amatør
07-04-2008, 12:56
Var det ikke heller noen tapsruter som kunne lukkes fremfor at man baserer seg på rådyr innleie av fly? De kjører jo massive reklamekampanjer i norske aviser også for tiden med deres nye logo og fokus. Er det lurt? Folk skifter uansett ikke inntrykk av Sterling som et lavprisselskap over natten.

RolfL
07-04-2008, 13:06
Det kan jeg ikke svare på, men kan se flere af NB's fly
har fået ny registreringsdato (31/3) why that ?


Utfärdande av nytt c of r kanske.

sk931
07-04-2008, 15:39
NB lukker nok ikke ruter...de behøver cash flow, og meget af det..
Det er nok ikke billigt at chartre fly af B757 størrelsen

Hilsen
Ole

Jan
16-06-2008, 10:47
Da ser det ud til OY-MRS er på vej fra Shannon.
http://www.oy-reg.dk/register/5714.html

EKGH
16-06-2008, 12:48
Da ser det ud til OY-MRS er på vej fra Shannon.
http://www.oy-reg.dk/register/5714.html



jep! - ex. Air-Mauritanie

http://www.airliners.net/photo/Air-Mauritanie/Boeing-737-7Q8/1361973/L/


,

Isbamse
16-06-2008, 13:20
Jeg har inntrykk av at NB ca annenhver uke skjærer ned eller trenger nye fly. Er det bare meg eller vingler de?

EKCH
16-06-2008, 15:34
De lejer stadig fly ind, EC-KFB fra Futura har fløjet for Sterling i en måned ud af CPH....for en tre ugers tid siden brugte de en NEOS 767:exclaimation

EI-DZD / OY-MRS er stadig hos Shannon Aerospace Maintenance.
_______________________________
http://www.aviation-photography.dk

Someone
20-06-2008, 17:51
Ser nå ikveld at Sterling har en rekke kansellerte avganger fra CPH.

BU662
24-06-2008, 12:48
OY-MRT er forsinked pga av skade som ble pafört flyet da det ble tauet ut av hangar i Frankrike etter sjekk. Possibly write off

LN-KGL
24-06-2008, 13:32
Det skulle ikke tilfeldigvis være at OY-MRT var på Dinard - Pleurtuit - Saint-Malo for klargjøring?

BU662
24-06-2008, 13:37
Nei, flyet du (trolig) mener som var i Dinard far bare en röd nese ikke en helt röd kropp...;)

MRT'en sitter forsatt pa Chateauroux. MSN 29081

LN-KGL
24-06-2008, 16:46
Får den rød nese da BU662? Var det ikke mer enn en skrape i lakken de fikk til der? ;)

BU662
24-06-2008, 18:44
Nei, da har du misforstod noe. Det ble ikke skylden av de franskmenne'

sail4fun
25-06-2008, 23:46
? Har Froskene ødelagt 2 Griser ?

LN-KGL
26-06-2008, 08:24
Ser slik ut P.A. VIKING

Someone
30-06-2008, 15:44
Fløy med en av Astreus is 73G begge veiene mellom OSL og FLR. Rent NB crew i cabinen, med Astreus crew i cockpit

CK
30-06-2008, 16:10
vel, nå som de skal kutte 20% av staben, kan det vel hende at de snart får nok fly? Riktignok sparer NB én C/A per flight (det blir vel 2-3 c/a per maskin?) om de skal gå ned fra -800 til -700