View Full Version : 2 stk F-16 på Kjevik idag.
TigerBlack
04-04-2008, 19:58
Er en liten tur hos mine foreldre, og fikk idag to F-16 i lav høyde over huset her. Jeg skrudde på radioen og japps, de skulle ned på kjevik. Jeg heiv meg i bilen med kameraet på slep og fikk tatt ett par bilder av flyene som akkurat hadde landet. Beklager litt laber kvalitet.
http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showimage&id=1987&type=f&IMG_7078.jpg
http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showimage&id=1988&type=f&IMG_7084.jpg
Godt noen får det med seg. Fine bilder!
Så forresten at det kom en Orion for en stund siden.
Det er teknisk camp denne helgen. Gjelder for oss flyklassene, samt de som har mulighet til å søke våpensystem.
Kommer noen Bell 412 også. Skal vel prøve å rekrutere oss....
TigerBlack
04-04-2008, 20:29
Den så jeg ikke, skal det være noe show eller noe imårra ?? den ene viperkusken sa at de skulle ha en liten oppvisning i 5 tiden imorgen, lørdag.
Hvis du har noe tips til sted å stå med fin utsikt så hadde jeg satt pris på det. Og hvis du kommer, se eter en schver fyr med rød Canon caps og 30D + 100-400 IS L, jeg kommer iallefall til å være der litt utpå ettermiddagen :)
TigerBlack
04-04-2008, 20:31
Rått :D
jeg har gått på LTS selv, men det er mange mange år siden, ca 15 for å være nøyaktig. Når er det morroa begynner ??
Tips tas gjerne imot på 98042751 <- scanors tipstelefon :P
De skal opp å fly litt. Både med 412 og F-16.
Blir vel litt action. Skal også ut å skyte og springe litt i skogen å være uvenn med tømmerstokker i morgen.
sail4fun
04-04-2008, 20:53
http://www.mil.no/start/aktuelt/pressemeldinger/article.jhtml?articleID=156581
Kampen om ungdom fra videregående skole blir stadig hardere. Luftforsvaret tar opp kampen og arrangerer en Luftforsvarshelg på Luftforsvarets skolesenter Kjevik (LSK).
Luftforsvarscampen arrangeres for å gi ungdommene en smakebit på hva en utdanning i Forsvaret innebærer og hvilke karrieremuligheter som finnes.
Ungdommene mellom 17 og 19 år er fra hele landet og kommer til Kjevik helgen 4.-6. april.
Ungdommene er invitert gjennom internettkonkurranser, skolebesøk og Forsvarets egen database.
Luftforsvaret har et mål om å øke antallet kvalifiserte søkere til Luftforsvarets befalsutdanninger i 2008. 168 befalsskoleelever skal tas inn på utdanning som starter til høsten. Søknadsfrist er satt til 15. april. - Luftforsvarscamp er en fin måte å presentere informasjon om våre utdanningstilbud, ved å legge et Luftforsvar i miniatyr til Kjevik denne helgen, forteller oberstløytnant Espen Sanna, sjef Luftforsvarets skolesenter Kjevik.
Lørdag og søndag
Planlagt flyging med helikopter for samtlige deltakere
Motorkjøring på F-16 (AfterBurn)
Utstilling av Forsvarets F-16 og teknisk materiell
Helikopter og F-16 ”flysimulator”
Orientering om utdanningsmuligheter i Forsvaret
Teltoppsett og felttjeneste
Underholdning på kvelden med Stand Up show og live musikk med band
Gjennomføring av fysiske opptaksprøver til befalsskolen
Praktiske oppgaver og øvelser
F-16
Kjempefine bilder! Imidlertid tror jeg du må ha brukt CameraRAW med et par brytere på litt for meget. Jeg tenker spesielt på ... "clarity"? Det gir f.eks. det mørke rundt kantene, f.eks. rundt nesepariet på 660 og det samme ved halepartiet. Det mørke området synes kanskje best for de som selv har forsøkt seg frem med denne innstillingen i CameraRaw og som derfor har sett det blitt overdrevet ytterligere. Før øvrig; sylskarpt og stilig!
Airbus 330
04-04-2008, 22:10
Kjempefine bilder! Imidlertid tror jeg du må ha brukt CameraRAW med et par brytere på litt for meget. Jeg tenker spesielt på ... "clarity"? Det gir f.eks. det mørke rundt kantene, f.eks. rundt nesepariet på 660 og det samme ved halepartiet. Det mørke området synes kanskje best for de som selv har forsøkt seg frem med denne innstillingen i CameraRaw og som derfor har sett det blitt overdrevet ytterligere. Før øvrig; sylskarpt og stilig!
Bra bilder dette ja Scanor.:)
Har du tid til å skrive her da Andreas, jeg som har lastet opp endel jobb til deg ikveld... ;)
Airbus 330.
Så ikke det før nå, A330 :)
EDIT (22:28): Men nå forstår jeg ikke hva du mener ;)
Airbus 330
04-04-2008, 22:29
Så ikke det før nå, A330 :)
Hehe, det går bra det da. ;)
Du gjør en meget bra jobb. :up:
Airbus 330.
TigerBlack
04-04-2008, 23:48
¨Takker å bukker folkens .)
Har bare laptopen med meg her, og sjermen på den er heller tvilsom å redigere med. Skal ta å gå skikkelig til verks når jeg kommer hjem over helga.
... Jeg heiv meg i bilen med kameraet på slep.... Beklager litt laber kvalitet.
Den labre kvaliteten kommer vel av at du slepte kamraet etter deg!!:p
Northrider
05-04-2008, 19:00
Flotte bilder Scanor ! :)
P3'en står fortsatt igjen her, står vel sånn ca på stand 8(?).
Northrider
05-04-2008, 19:11
Hvis du har noe tips til sted å stå med fin utsikt så hadde jeg satt pris på det. Og hvis du kommer, se eter en schver fyr med rød Canon caps og 30D + 100-400 IS L, jeg kommer iallefall til å være der litt utpå ettermiddagen :)
Hvis du kommer fra Birkeland, og skal inn mot Kjevik, så fortsetter du forbi innkjørselen mot Kjevik, og fortsetter 100 meter til noe som er ut som en privat innkjørsel, kjør inn der, og kjør på den gamle veien fram til gjerdet. Gardintrapp recommended ;)
Arnt Helge
05-04-2008, 19:57
Typisk meg å komme en liten time for seint. F16'ene hadde dratt da jeg var der ved 18 tiden. P-3'en stod der, men jeg hadde ikke med kamera dessverre.
Er det noen som vet om det skal være noe action i morgen også (dvs. når tid kommer F16, hvis det kommer noen i morgen)?
TigerBlack
05-04-2008, 21:26
Har noen flere bilder fra dagens lille oppvisning under utarbeiding. poster iløpet av kvelden.
Seilfly.
Orion stå håpløst til mht foto.. jeg kom ikke fram til den