View Full Version : Minnekort, hvem og hvor er billigst ?
Fikk meg ett 4gb Scandisk CF Extreme IV i posten her før helgen, kjøpt på EBAY. Kortet fungerer i kamera, men når jeg ska tømme kortet innpå hard-disken, så får jeg ikke kontakt. Trengs det raskere minnekort leser eller what ? Noen som har vært ute for det samme ? :cry:
Speedbird
01-04-2008, 13:39
Har 8GB Sandisk Extreme IV, og aldri hatt noe problem.
Har 3.4Ghz, 8GB RAM - og pcen er forholdsvis ny,
men det virker også på begge de bærbare pcene mine.
Utflyttet
01-04-2008, 13:39
CF bruker et standard interface, så det skal ikke være noe endring fra gamle kort til nye kort.
-A
Takker, Kjøper i butikken her hjemme neste gang heller
Sandisk er nok best - og dyrest, men du får ukjente merker som fungerer utmerket (tar unna 10b/sek i allefall)- med livstidsgaranti- veldig rimlig på Norby shoppingsenter på Svinesund! En knøttliten sjappe i 2.etg i det store bygget lengst mot vest!;)
Min sandisk minnekort leser fungerte i hjemmepcen, i en USB fordeler
Rart. Alt i orden her
Utflyttet
01-04-2008, 21:54
Sort sett er slike komponenter sjeldent noe særlig billigere noen steder utenfor Norge, så det er sjeldent verdt bryet å spare noen få kroner.
-A
Det florerer med piratkopier av både 2 og 4 GB Sandisk på e.bay.....
Så ville være obs på hvor jeg kjøper. Har selv kjøpt både 1 og 2 gb Sandisk på e-bay,-men vært kritisk til selger. Skjekk feeback. !
Min selger har over titusen positive feedbacks
Er nok bare noe støv eller magi som gjør at eg sliter
Minnekortet kom med en sånn liten pose til å oppbevare kortene oppi
Betalte 250kr inkludert porto
Mye billigere enn her hjemme, koster vel over 600kr for tilsvarende
link til selgeren din? (hvis man har flere kort til salgs vel og merke) :)
Her er selgeren, men beklager, eg tok feil, kjøpte ett SD kort av en annen selger, det var han som hadde solgt så mye , Men 42 dollar er ikke dyrt for det kortet
selgeren heter evga_team