PDA

View Full Version : God tirsdags morgen...


KennethGS
01-04-2008, 04:02
Jøss, er ikke EB oppe ennå?;)

Tåke på Torp idag gitt:
METAR 010150Z AUTO 22004KT 0150NDV R18/0450V0700N ///// FG OVC000/// 02/02 Q1018

Lykke til med å lure noen! :colgate:

Utflyttet
01-04-2008, 05:11
Morn! Jeg har tenkt å gjøre det enkleste med dagen, jeg sover til lunch så er vel de mest moro påfunnene over. :)

Ting ser ut til å være omtrent i boks med arbeidet med å hente inn brukere og data etter flere dagers testing, da så er utvidelsen vår snart i boks og vi får en grand opening med dobling av størrelsen her. Med på lasset får vi og to nye globale moderatorer, ATC og Paal.

Da er det god natt fra meg og en takk til gustav for hjelpen!

-A

EB
01-04-2008, 05:19
Her er jeg...:D Glad morgen fra hovedstaden. Nå bærer det rett til kontoret før det blir møter ute av huset fra 09.00 og ut dagen. Treningen utgår for jeg må hente unger etter jobb. Ha en bedre tirsdag - ikke la deg lure i dag!

FBU 4EVER
01-04-2008, 07:21
God morgen fra OSL. Roma med SK4713, op. Czech, står for tur. Elektronisk innsjekk gikk smertefritt.
Det gjorde ikke Dinersuttak av Euro. Kortet utløp igår, og de ansvarlige har ikke sendt meg et nytt kort. Skjerpings EB & Co!

Ha en utmerket dag. Imorgen blir det middag på Michelinstjernerestaurant.:ITA

sirpjalle
01-04-2008, 07:41
God morgen fra Stavanger, Første april i dag, tror kanskje jeg må kjøre en par spøker på jobb i dag?

Fint vær og forresten.

Ha en fin dag da folkens :)

JetBlue
01-04-2008, 07:43
God morgen. Skydekket ligger lavt over Oslo, og idag var jeg usedvanlig tidlig på jobb. Da smaker kaffen bedre, hehe.

God tur til FBU 4EVER m/følge, det blir nok Schrøder på oss ikveld, uten Michelinstjerne, ^_^

sail4fun
01-04-2008, 07:46
..Med på lasset får vi og to nye globale moderatorer, ATC og Paal.



-A

:mol , bye bye Alex

LN-FHU
01-04-2008, 08:20
God morgen fra Trondheim
Her er det lettskyet og deilg vær, ikke så varmt som i går (15 grader) men likefullt deilig.

Ha en strålende dag alle sammen :nor :nor :nor

Thomas
01-04-2008, 08:24
God morgen!

Tusen takk til UPS sjaføren som ringte å vekket meg 07:35 - han ringte ikke bare én, men to ganger. Det viser seg at de har en pakke til meg, forhåpentligvis er det nytt batteri til BOSE QF3! Effektive er det, kjerra lander på OSL 06:50, sant skal sies at han har enda ikke vært her.

Været er nitrist med tåke og yr, men siden temperaturen er 5 grader allerede klager jeg ikke.. måtte snøen råtne i helvete.

Det blir en laaang fridag idag, føler jeg.

OJB
01-04-2008, 08:29
God morgen fra Lilleaker,
Da er morgenens flyøvelse over. Fin flytur over fra SVG i morges med SK4002 og LN-BUF. Ruten går nå fra ruteskiftet så tidlig som 06.05 så det gir tidlig ankomts OSL og kontoret på Lilleaker.
Etter clockchange er det igjen litt mørkere naturligvis om morgenen så det blir nok først i neste uke at det kommer frokostbilder igjen.
Seteavstanden(2A) synes fortsatt den samme på både på -BRE og -BUF etter
oppshining til SAS standard. Kun setetrekkkene er skiftet innvendig.
Vel , dagen er full av utfordringer og med middag med prosjektkolleger ikveld.
Ha en fin dag alle.

LN-MOW
01-04-2008, 11:23
G'morgen (veldig) vestfra. Slik ser det ut nede ved Det Store Veikrysset akkurat naa:
KMGE 010912Z AUTO 12007KT 10SM OVC004 13/12 A3011 RMK AO2 SLP192

Bizflyer
01-04-2008, 11:55
Hei og god morgen fra KRS.

Da var vi hjemme igjen og tatt fatt på bunken som lå og ventet på kontoret etter ferien.

Det var egentlig veldig deilig å sove i sin egen seng igjen i natt. Borte bra men hjemme best? Vel, kanskje ikke nødvendigvis det, men det er jo alltid godt å komme hjem igjen etter over 3 uker på farten!

Akk ja! Da er det bare å fortsette jobbingen!

BF:cool2

Someone
01-04-2008, 12:48
Godag fra København. Da er lunch inntatt og jeg har kommet meg til lesesalen....kom arbeidslyst og treng deg på......

Turen fra OSL gikk med OY-KBE og i sete 25A var det god plass til bena og når 25BC stod tomt ble det en behaglig tur. Ellers så ertet jeg på meg en apekattene i sikkerhetskontrollen da jeg lurte på om de hadde stilt på maskinene siden de slo ut på skoene mine, noe som ALDRI har skjedd før....vel belønning ble en ekstra skjekk av hun sure f***a i uniform.

Ikveld står handling, trening og klesvask på programmet

JoeW
01-04-2008, 12:54
Someone - du har hørt om "kvoten" som må etterkontrolleres selvom de ikke nødvendigvis piper ellers? Maskinen gir likevel utslag..

Someone
01-04-2008, 12:56
Someone - du har hørt om "kvoten" som må etterkontrolleres selvom de ikke nødvendigvis piper ellers? Maskinen gir likevel utslag..

Av de 6 foran meg i køen så pep den på 5 av dem, og de fleste virket som var like overaskende som meg over at det pep

JoeW
01-04-2008, 12:58
Jeg har inntrykket av at pax-slusene er vennligere innstilt enn den på crewslusen, ihvertfall...

MountainDew
01-04-2008, 13:14
God eftermiddag. Nettopp stått opp og varm av feber :(
Måtte avlyse skoling på Luftfartsskolen Torp i dag desverre. Har tenkt å spise grøtsuppe til middag.

LCH78
01-04-2008, 14:34
og da var jeg på plass på Svartnes igjen for dag 2 med innleid jobbing. Litt ruskevær var det over fjellovergangen (Domen) hit til Svartnes hvor alt plutselig var hvitt :) Eller så er det rundt 0 grader her og ser ut som at det skal bli en rolig dag i dag også :)

Desk pilot
01-04-2008, 14:52
Er det noen fine fotoforhold på en flyplass langt i nordøst?
En fotoserie fra Svartnes hadde vært kjekt. :)

KennethGS
01-04-2008, 14:55
Måtte avlyse skoling på Luftfartsskolen Torp i dag desverre.

Var nok mest groundschool der idag uansett...^_^

RVR lå mellom 350 og 500 meter det meste av arbeidsdagen min iallefall, med en liten lysning i 11-tiden. Akkurat lenge nok til å la to maskiner komme ned, før tåka la seg igjen...

En rolig arbeidsdag mao...^_^

LN-KKY
01-04-2008, 14:57
God ettermiddag har det vel blitt nå
En hyggelig sammenkomst i går med kanskje litt for mye alkohol gjorde at søvnen i natt var så som så, og formen i dag ikke er 110 % :P men den er tross alt min egen feil så jeg overlever. Akkurat hjemme etter en hard treningsøkt, så nå er det en lang avslappende kveld med senvakt i morgen! ha en flott dag!

CK
01-04-2008, 14:57
god ettermiddag fra Frösundavik. Da var man på plass på ny jobb, og starter med fire dager på hovedkontoret med tre netter på SkyCity (som er midlertidig HQ for Scanair.no)

Tror jeg satte ny rekord i dag - gikk av Flytoget 07:50 og rakk fint 08:15-flighten (med litt løping), og heldigvis ble min waitlist confirmed og jammen ble det ikke gratis frokots også

Spanair
01-04-2008, 17:31
:mol , bye bye Alex

Noe jeg har missa her tydeligvis...?:8:

dc-8-63
01-04-2008, 17:34
Noe jeg har missa her tydeligvis...?:8:
Datoen !:p

Spanair
01-04-2008, 17:37
Datoen !:p


Å ikke værre nei....:D:p

Tommy777
01-04-2008, 18:01
God morgen fra Chicago. Etter en varm dag full av regn, kraftig vind og torden er det i dag kaldt og skyet igjen.... Noen få plussgrader.

Gode nyheter i går. Har blitt invitert til siste runde av to av de fem jobbene jeg har hatt flere intervjuer med. Hele formiddagen i morgen går med til hele 3 intervjuer med senior direktører i et større firma i sentrum av Chicago påfulgt av en time med HR. Kommer jeg meg igjennom morgendagen ligger det nok et godt tilbud på bordet. Bærer til Las Vegas i morgen kveld, skal i bryllup. Skal bli morsomt å sjekke ut nye Planet Hollywood hotellet der. Mandag er det på nytt en halv dag med siste intervjuer hos en annen potensiell arbeidsgiver.

Vi får se...

Egil
01-04-2008, 19:26
God aften fra sengen min hvor jeg har tilbrakt hele dagen!
Våknet med feber, varm og kald...
Satser på å være tilbake ila et par dager!

God eftermiddag. Nettopp stått opp og varm av feber :(

God bedring!!


Tror jeg satte ny rekord i dag - gikk av Flytoget 07:50 og rakk fint 08:15-flighten (med litt løping), og heldigvis ble min waitlist confirmed og jammen ble det ikke gratis frokots også

WL? Får man ikke S1 når man jobber i SAS eller forventes det at du selv kommer deg til og fra jobb?

E!

Utflyttet
01-04-2008, 19:33
Noe jeg har missa her tydeligvis...?:8:

Har hatt snodig å reaksjoner på vår lille flytteoperasjon faktisk, selv om vi har en helt ny seksjon for entisuaster av skip, båter og ferger og slikt. :)

-A

Spanair
01-04-2008, 19:39
Har hatt snodig å reaksjoner på vår lille flytteoperasjon faktisk, selv om vi har en helt ny seksjon for entisuaster av skip, båter og ferger og slikt. :)

-A

Okay. Ja folk reagerer ulikt. Slik er det bare.. Og noen reagerer ikke i det hele tatt..:):p;)

Bizflyer
01-04-2008, 19:40
Har hatt snodig å reaksjoner på vår lille flytteoperasjon faktisk, selv om vi har en helt ny seksjon for entisuaster av skip, båter og ferger og slikt. :)

-A

Yeah right! Moroklumpen!!!

Men når skal det bli offisielt at Scanair.no er solgt til Google???

BF:lol:

sail4fun
01-04-2008, 19:43
Har hatt snodig å reaksjoner på vår lille flytteoperasjon faktisk, selv om vi har en helt ny seksjon for entisuaster av skip, båter og ferger og slikt. :)

-A

Er det http://www.skipsfarts-forum.net/index.php , eller/or er/is det/it http://www.stp-norway.com/Forum/index.php

AirbusTrond
01-04-2008, 19:44
Jeg er mest skuffet over at ikke det er åpnet en kategori for busser og buss-bilder.. :D

Utflyttet
01-04-2008, 19:46
Er det http://www.skipsfarts-forum.net/index.php , eller/or er/is det/it http://www.stp-norway.com/Forum/index.php

Skal vel ikke flytte inn noe folk som ser på noe så rart som båter her på forumet vel! Denne aprilspøken var tydelig så troverdig at hele forumet har jaktet på spøker og diskutert alle andre sine uten å se på hjemmefronten først. ;)

-A

PS: Jeg hadde om ikke annet håpet på noe mild bestyrtelse fra CK og et par andre individer jeg regnet med kom til å mene noe... ;)

sail4fun
01-04-2008, 19:47
Skal vel ikke flytte inn noe folk som ser på noe så rart som båter her på forumet vel! Denne aprilspøken var tydelig så troverdig at hele forumet har jaktet på spøker og diskutert alle andre sine uten å se på hjemmefronten først. ;)

-A

Du vet som DataHore så kunne du være troende til hva som helst....

Someone
01-04-2008, 19:51
god ettermiddag fra Frösundavik. Da var man på plass på ny jobb, og starter med fire dager på hovedkontoret med tre netter på SkyCity (som er midlertidig HQ for Scanair.no)

Tror jeg satte ny rekord i dag - gikk av Flytoget 07:50 og rakk fint 08:15-flighten (med litt løping), og heldigvis ble min waitlist confirmed og jammen ble det ikke gratis frokots også


Fikk dere på Stockholmsflyet også sjokolade og et lite hefte med reklame for SAS sine nye leisureruter ved gaten?

Utflyttet
01-04-2008, 19:51
Du vet som DataHore så kunne du være troende til hva som helst....

Selv jeg har mine grenser... ;)

-A

Egil
01-04-2008, 20:44
Har hatt snodig å reaksjoner på vår lille flytteoperasjon faktisk, selv om vi har en helt ny seksjon for entisuaster av skip, båter og ferger og slikt. :)

-A

Stussa vel litt over det hele, men hallo! Jeg har da vært ombord på Hurtigruten, Color Fantasy og DFDS mellom Oslo og Køben... :colgate:

E!

CK
02-04-2008, 07:16
Egil: S1 eller ikke, når kjærra er full av betalende pax må nok også en stakkar på tjenestereise vente litt - og sånn bør det være.
Alex: la merke til at båtnerdene hadde fått innpasse, men de er jo klin gærne, så jeg tør ikke erte dem på meg... Dessuten har jeg jo en svigerfar som leker med store svarte og røde båter i arbeidstiden....