View Full Version : Indira Ghandi
den mest kaotiske flyplassen jeg noen sinne har vert på! Fra vi gikk inn på flyplassen til vi var sikkerhetsklarert gikk det hele 3 timer.
Domestic terminalen derimot gikk temmelig greit!
Har flydd med SpiceJet innenlands. Meget slitne fly med et slitent personalet. Ingen service, samt ingen melding under veis fra kapteinen! Men dog det billigste selvskapet i india!
Tommy777
31-03-2008, 16:46
Er dette en trip report?
Kald det hva du vil! Hvertfall en opplevelse om ikke en report.
Tommy777
31-03-2008, 18:01
Spennende med stuff fra India, særlig innenriks. Synes du kunne skrevet litt mer;):)
Vi dro fa oslo m Ba fra oslo, via Heathrow til delhi. En meget fin tur i fine maskiner. Deilig med screen rett forran ansiktet=) Kom til Indira Ghandi og måtte der bytte terminal med en 30 mins kjøretur i taxi rundt hele flyplassen. Der ventet vi i 5 timer før SpiceJet skulle fly oss ned til Goa. Domestic terminalen var en helt vanlig men sliten terminal med5-6 gater. Men bussturen fra gaten til flyet var ganske så lang i forferdelige busser.
Flyet vi skulle fly var en nokså ny 737-800 maskin m winglets, bare en 5-6 år gammel maskin. Inni så den ut som en 20 år gammel maskin, slitt og j...., møkkete osv. Og ikke var det Lifewests under our seats. Det var selve setet som var av isopor og skulle brukes som flytematerialet. Og på turen ned som tok ca 2,5 time så glimtet cabinbesetningen med sitt fravær, ikke mye å skryte av. Og capteinen var stille som en mus.
Det var dog en fin inflyvning til Goa, klart og fint vær.
Fra goa til delhi var da enda litt værre. Flyet var en 738 u winlets, prod i 1999. Inni så den ut som en slagmark. Nesten samtlige av veggdekselene i kabinen (rundt vinduene) hadde sklidd ned og var løse, vinduene var så ripete/grumsete at man hadde dårlig sikt.
Kabinpersonalet kom gjennom mitgangen med noen svette drops, og igjen glimtet til med sit fravær. Unger løp i mittganger enda seatbelt sign var på, og det var en del turbulens. + ikke et ord fra capteinen. Skikkelig dårlige greier. Flylogoene da var jo virkelig freshe!!!
Og bilettprisen pr pers var 900 nok t/r delhi-goa. Litt av en opplevelse=)
MountainDew
31-03-2008, 23:21
Hvordan var kabinfaktoren på flygningene?
Jet Airways og Kingfisher er de beste Indiske flyselskap har jeg hørt. God service og matservering.
Hva synes du om India/Goa forresten?
Tommy777
31-03-2008, 23:49
wow.. Hørtes ikke bra ut i det hele tatt... Så lenge sikkerheten er grei var jo prisen ihvertfall bra
Det var selve setet som var av isopor og skulle brukes som flytematerialet.
Det er ganske så vanlig her i USA
Jeg er kjempe fornøyd med india turen. Vi besøkte Goa, veldig fint sted. Lite vestlige turiste, mye indiske turister og det var jo egentlig veldig behagelig. Alt var usansynelig billig og det indiske folk var meget hyggelige og gjestfrie!!!!
slutten av ferien gikk med på et besøk i Delhi og statene Rajastan, Uttar pradesh og Haryana. Her besøkte jeg en slektning som er Leder for Humana from people to people som er en vedledighets organisasjon som hjelper mennesker av nederste kaste. Meget følelsesladd og uforglemmelig opplevelse!!
Anbefaler India på det sterkeste for alt annet enn fisefine mennesker som søker luxus!
wow.. Hørtes ikke bra ut i det hele tatt... Så lenge sikkerheten er grei var jo prisen ihvertfall bra
Det er ganske så vanlig her i USA
Ok, jeg har flydd MYE og har faktisk ikke lagt merke til slike seter før:lol:
Mulig det er jeg som ikke alltid er like oppvakt på safety demo^_^
Hei!
Jeg tror du må ha vært uheldig med Spice Jet, eller indisk innenriks, da dette ikke stemmer med mine erfaringer.
Jeg bodde i Goa litt over et år, og i den tiden fløy jeg Spice Jet, Jet Airways, Indian, Kingfisher Airlines, Air Sahara og Deccan Air, og de var alle sammen veldig bra!
Alle hadde nye freshe fly og besetningen var flotte imøtekommende mennesker. På Spice jet og Deccan, som er de egentlige LCC'ene, fikk vi servert en lime juice og drops mens på de andre selskapene er det full servering selv på en kjapp 50 minutters tur GOI-BOM. Felles for de alle er limjuicen som deles ut ved boarding, og så full rulle med varm mat. Til og med to valg. En vegetar og en med kjøtt. Smakfullt, deilig og fresht! Og alltid med et beger med spicy chutney ved siden av!
Av disse er det kun Indian som har indiske sarier som uniform, mens alle de andre har vestlige uniformer.
Jeg vil også trekke frem Kingfisher Airlines som mitt favorittvalg i India, med Jet Airways hakk i hel. Kingfisher fordi mr.Vijay Singh er en "kul fyr" som utfordrer det etablerte! Røde uniformer, røde seter og rett og slett veldig freshe fly og kabiner.
Felles for de alle er også at de bruker "your cushion as a floating device", altså ingen redningsvester og crewet er ungt, med unntak fra Indian som har en mer voksen besetning.
India er fantastisk og bør helt klart besøkes av flere! Det finnes mange flyselskap som flyr innenriks og det er enkelt å komme seg rundt. Men ting tar tid....det er en grunn til at man anbefaler å møte opp minst 3 timer før avgang på utenriks...:-)
Thomas
Bizflyer
01-04-2008, 15:01
Anbefaler India på det sterkeste for alt annet enn fisefine mennesker som søker luxus!
Ikke noe for meg altså! Jeg både fiser og liker luxus!:colgate:
BF:cool2
Hei!
Jeg tror du må ha vært uheldig med Spice Jet, eller indisk innenriks, da dette ikke stemmer med mine erfaringer.
Jeg bodde i Goa litt over et år, og i den tiden fløy jeg Spice Jet, Jet Airways, Indian, Kingfisher Airlines, Air Sahara og Deccan Air, og de var alle sammen veldig bra!
Alle hadde nye freshe fly og besetningen var flotte imøtekommende mennesker. På Spice jet og Deccan, som er de egentlige LCC'ene, fikk vi servert en lime juice og drops mens på de andre selskapene er det full servering selv på en kjapp 50 minutters tur GOI-BOM. Felles for de alle er limjuicen som deles ut ved boarding, og så full rulle med varm mat. Til og med to valg. En vegetar og en med kjøtt. Smakfullt, deilig og fresht! Og alltid med et beger med spicy chutney ved siden av!
Av disse er det kun Indian som har indiske sarier som uniform, mens alle de andre har vestlige uniformer.
Jeg vil også trekke frem Kingfisher Airlines som mitt favorittvalg i India, med Jet Airways hakk i hel. Kingfisher fordi mr.Vijay Singh er en "kul fyr" som utfordrer det etablerte! Røde uniformer, røde seter og rett og slett veldig freshe fly og kabiner.
Felles for de alle er også at de bruker "your cushion as a floating device", altså ingen redningsvester og crewet er ungt, med unntak fra Indian som har en mer voksen besetning.
India er fantastisk og bør helt klart besøkes av flere! Det finnes mange flyselskap som flyr innenriks og det er enkelt å komme seg rundt. Men ting tar tid....det er en grunn til at man anbefaler å møte opp minst 3 timer før avgang på utenriks...:-)
Thomas
Ja, neste gang blir om et år igjen, eller mulig til sommeren. Men da blir det en måned. Og da blir det ikke Goa. Men Kerala, Tamil Nadu, og west bengal. Fantastisk folk som bor der assa!! Men goa er veldig u-typisk India egentlig, men dog veldig pent!;)
Spicejet var desidert det billigste å fly med. Kingfisher var 1-2000 kr dyrere så derfor var ikke det aktuellt!
Men flere jeg har snakket med sier at de også opplevde spice som et muggent selvskap. Følte med skitten etter flyturen!