PDA

View Full Version : Så blev det vinter i Billund


Bll spotter
25-03-2008, 11:26
fra www.vejleamtsfolkeblad.dk

Sneen skabte store problemer
i Billund Lufthavn


Søndag aften væltede sneen ned i Billund-området. Det betød, at mandskabet i Billund Lufthavn ikke kunne holde start- og landingsbanen ryddet for sne, og ifølge Jørgen Krab Jørgensen, lufthavnsdirektør i Billund Lufthavn, måtte to charterfly fra Spanien og ruteflyene fra Spanien, Frankrig og Tyskland omdirigeres til Aalborg og Århus lufthavne.
- Vi fik alt sneen i løbet af en time, mellem klokken 19.00 og klokken 20.00. Og selv om der blev ryddet sne konstant kunne flyene ikke lande i lufthavnen, siger Jørgen Krab Jørgensen.
Ifølge lufthavnsdirektøren måtte Ryan Airs fly fra Alicante og Madrid omdirigeres til henholdsvis Aalborg og Århus, mens flyet fra München måtte lande i Århus.
Det samme måtte Sterlings fly fra Paris.
- Vi måtte også omdirigere to charterfly, der skulle have landet med chartergæster fra Tenerife, siger Jørgen Krab Jørgensen.
Det drejede sig om to SAS-fly.
Ryan Airs fly fra Alicante returnerede herefter tomt tilbage til Spanien, mens selskabets fly til Madrid mellemlandede i Billund og tog passagerer med.

OJB
25-03-2008, 11:29
Godt å se at dere får litt vinter i Danmark og.

Lennart
25-03-2008, 12:08
Og idag kom vinteren til Sola, igjen
det snør det snør, og lager en masse kaos for innkommende/utgående fly

Vede
25-03-2008, 20:10
Det skriver jeg under på Leorim. En 4timers vakt ble til 12. Nå er jeg utslitt. ;)

LN-Q
25-03-2008, 22:31
Jeg tror det var siste trekk fra den kalde årstiden.... Om 3 mnd snur solen:(

Blubird
26-03-2008, 00:30
Om 3 mnd snur solen:(

Og jorda er fortsatt flat...