PDA

View Full Version : Seteresevasjon på SK?

VC-10
24-03-2008, 19:16
Hallo der!

Jeg ha vært ute og flydd i påsken, fra LKN til TRD.
Billetten bestilte jeg som vanlig på WF.no i god tid. Til min store glede var det mulig å reservere seteplasser, og jeg fikk satt opp familien på 3A og 4A-C, og bekreftet dette.
Da vi skulle sjekke inn på LKN, lurte den ansatte på hvor vi ville sitte på strekningen BOO - TRD. Jeg fortalte at setereservasjonen var gjort, og viste at dette var bekreftet i kvitteringen.
Disse var nå opptatt, og vi ble plassert bakover i flyet.
Flytypen var en -500, som oppsatt, så grunnen til at vi ikke fikk plassene våre, hadde ikke noe med bytte av flytype å gjøre.

Noen som vet hvordan dette har seg?

:confused: VC-10

anders320
24-03-2008, 19:25
Er det ikke ofte forskjellig seteconfig på -500ene? Det kan ha skjedd. Det har skjedd meg før også det du beskriver. Da skylder de alltid på flytype. Det er nok et standardsvar man alltid gir..

Tommy777
24-03-2008, 19:34
Dersom du er EBG eller reiser på Flex, får man velge seter der fremme. Hadde blitt rimelig sur dersom de hadde flyttet på meg og reisefølget. Kan ikke huske at SAS har flyttet på meg.. ever..
Dersom man ikke har status eller Flex, har du fått gjøre denne setereservasjonen ved en feiltakelse på widerøe.no og har blitt fjernet av SAS.

gustavf
24-03-2008, 20:15
Og da er det vel på tide å minne på at "Din tur"-reklamen om at setevalg er inklusert i billettprisen hos SAS :-)

Superhai
24-03-2008, 20:53
Jeg vet ikke hvordan wideroe.no fungerer i forhold til setereservering, men du må være booket i en av klassene CDJIRYSB for å kunne velge sete, eller være EBG/EBP (det må selvfølgelig også ligge i bookingen!). Hvis du ikke er det, så vil du kun kunne gjøre et seteønske. Hvis du derimot mener du er innenfor disse kategoriene, så ville jeg tatt kontakt med SAS kundeservice for det finnes bugs i systemene. Når det gjelder setebytter, så er det riktig at flybytte er den hyppigste og konfigendring nr. 2 for hvorfor man får nye seter. Problemet for oss å forklare blir ofte når flybytte/eller konfigendring nr 2 eller 3(!) blir gjort, da vil nemlig de ny setene fortsatt gjelde selvom flyet har nå plutselig fått den konfigurasjonen de opprinnelig hadde.

BSSW
24-03-2008, 21:22
Er det ikke ofte forskjellig seteconfig på -500ene? Det kan ha skjedd. Det har skjedd meg før også det du beskriver. Da skylder de alltid på flytype. Det er nok et standardsvar man alltid gir..

Den eneste sete config forskjellen det er mellom ex-BU -500 er ved nødutgangene over vingene. Noen av dem har 2+2 (mangler A og F) men med samme pitch som resten av flyet (virker det som), mens andre har 3+3 men med større pitch.

Det er ihvertfall eneste forskjell jeg vet om

Superhai
24-03-2008, 21:33
Det er ihvertfall eneste forskjell jeg vet om

Jeg er ganske sikker på at alle 737-500 til SK har samme setekonfigurasjon.

Tommy777
24-03-2008, 21:34
Og da er det vel på tide å minne på at "Din tur"-reklamen om at setevalg er inklusert i billettprisen hos SAS :-)

Du kan reservere sete, dog ikke rad 1-6

gustavf
24-03-2008, 21:40
Jeg vet ikke hvordan wideroe.no fungerer i forhold til setereservering, men du må være booket i en av klassene CDJIRYSB for å kunne velge sete, eller være EBG/EBP (det må selvfølgelig også ligge i bookingen!). Hvis du ikke er det, så vil du kun kunne gjøre et seteønske.

Du kan reservere sete, dog ikke rad 1-6

Hva er det som stemmer her?

Utflyttet
24-03-2008, 21:42
På innenriks kan man reservere seter med ymse klasser (se over), eller rette kort (se over), også rad 1-6. Unntaket ser ut til å være at rad 5 er blokkert på noen typer fly.

-A

Shadow
24-03-2008, 21:44
Rad 5 blir som regel blokkert grunnet balanse, men blir frigitt etterhvert

FlightDeck
24-03-2008, 21:48
På ungdomsbillett kommer det opp tilbud om å velge sete etter bestilling. Trykker man på setekartet og velger sete får jeg alltid opp at det er feil og at man må velge et annet sete. Velger jeg et annet sete, kommer samme beskjed opp. Bestiller ikke så ofte ungdomsbillett, men hver gang jeg har gjort det, har dette skjedd. Hvorfor?