PDA

View Full Version : Dugnad?


FlightDeck
24-03-2008, 15:01
Noen som blir med på dugnad?

http://www.airliners.net/photo/AOM-French-Airlines/McDonnell-Douglas-DC-10-30/1338022/L/?width=1024&height=719&sok=&photo_nr=&prev_id=&next_id=

Blubird
24-03-2008, 15:09
Setter meg mer enn gjerne på flyet til Cuba dersom noen stiller kapital til å restaurere og fly tidligere SE-DFF hjem.

Tommy777
24-03-2008, 15:54
Jeg tar gjerne høytrykkspylern ut av boden, ja..

C172
24-03-2008, 16:26
Blir vel rimeligere å sende den med båt!

airbus340
24-03-2008, 19:44
Flyene var der fremdeles ,når jeg var på Cuba i januar 2008.

Tommy777
24-03-2008, 22:42
Er det til salgs?

sirpjalle
24-03-2008, 23:08
Vil nå tro det.... Frisk kapital :)

Tommy777
24-03-2008, 23:08
Er vel ikke verdt mange kronene?

Blubird
24-03-2008, 23:16
Hvis noen finner ut hva forkortelsene "SNE SNd'E SARL" står for, så finner man også eieren. Antar at det er en eller annen fransk(?) type bank eller konsortium.

Tommy777
25-03-2008, 00:17
Hogge den??? Vi skal jo sette den i stand, mann!

Tommy777
25-03-2008, 00:18
Sånn skal den se ut: http://www.airliners.net/open.file?id=0323303&size=L&width=1024&height=755&sok=&photo_nr=

ENGM RAMP
25-03-2008, 00:27
Har noen KJENNSKAP til om hvorfor denne står der borte? Det ser ut til at den har tilhørt gamle og nå nedlagte AOM, men om Cubanerne kjøpte den og skulle ta den i bruk? Har den stått der borte siden et motorhavari etc?

Anyone?

airbus340
25-03-2008, 06:29
Har noen KJENNSKAP til om hvorfor denne står der borte? Det ser ut til at den har tilhørt gamle og nå nedlagte AOM, men om Cubanerne kjøpte den og skulle ta den i bruk? Har den stått der borte siden et motorhavari etc?

Anyone?

AOM (Air Outre Mer) started operations in 1988 and merged with another French airline, Minerve, in 1992. The airline started flying the DC-10 in 1990 and operated a total of fifteen of the type, all DC-10-30s.

In 2001 AOM merged with Air Liberté, forming Air Lib. This airline ceased operations in 2003.

Some AOM DC-10s were leased to Cubana.

http://widebodyaircraft.nl/dc10-30.htm

http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php?&search=set&operator=&start=0

DC-10-30 F-GKMY Stored at Havana (HAV) AirLib SE-DFF Laker Airways

DC-10-30 F-GTLY Stored at Havana (HAV) AirLib SE-DFH Air New Zealand

http://www.airliners.net/photo/Cubana/Ilyushin-Il-62M/0441549/M/

CK
25-03-2008, 11:21
hele landet trenger vel sårt en dugdnad

DYflyer
25-03-2008, 17:55
Hogge den??? Vi skal jo sette den i stand, mann!

OSL Aviation Viewing Park? :D

LN-KGL
25-03-2008, 18:08
Og MAN AVP har i hvert fall deler av en DC-10 DYflyer

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/EuroTour2005/MAN/FrontSection_Monarch_DC-10.jpg

Blubird
25-03-2008, 21:54
Hadde vært fantastisk morro å få ferget maskinen over dammen og restaurert den videre tilbake til god gammel SAS-stil her.

Tommy777
25-03-2008, 22:40
Helt enig.

LN-SEK
25-03-2008, 23:32
Ser ut som den trenger motorer iallefall, og det er ikke billig! Med mindre man kunne låne 3 stk som allikevel skal transporteres til europa

Blubird
25-03-2008, 23:35
Noen som har gode kontakter i FedEx? Skulle tro de har tilgang på tre motorer og det man trenger av øvrige deler til en lett korrodert 10'er.

Martin
25-03-2008, 23:35
Noen som har gode kontakter i FedEx?

Jeg jobber der.. :rolleyes:

Tommy777
25-03-2008, 23:41
Martin, ring sjefen i USA og spør om han har slikt liggende

Martin
25-03-2008, 23:53
Kanskje jeg skulle stikke innom MEM når jeg drar til Florida om et par uker :colgate:

Noen som evt. blir med og prøver å overtale denne mannen?

http://www.johnabbottphoto.com/images/corporate_Fred_Smith_FEDEX.jpg

Tommy777
26-03-2008, 00:01
Jeg er med!

Hanschr
26-03-2008, 00:36
Som lydtekniker jeg ihvertfall bidra med og se til at PA virker som det skal :-D

Bluejuice
26-03-2008, 10:25
Kan dra det med hjem, lage et hotell av maskinen... Hotell for entusiaster

OJB
26-03-2008, 10:33
Skal nok mer til en tre motorer her. C-sjekk ++++++++......

Martin
26-03-2008, 10:46
Ellers så har jo FedEx også en ex-SAS DC-10 i flåten, som antageligvis er mer flyvedyktig enn denne.. Tror vi flyr det individet som Kjell Bækkelund og Arve Tellefsen måtte svømme fra på JFK.. I tillegg vet jeg at vi donerte bort omtrent samtlige B727-100-maskiner til div. veldedige formål, så kanskje de ofrer en DC-10 og?

Blubird
26-03-2008, 17:58
Den dagen FedEx begynner å fase ut 10'erne er vel forumet nærmere 20-års jubileum enn 10-års.

Shadow
26-03-2008, 18:22
Martin ... synes det alltid er morsomt når noen sier "svømte" fra DC10'rn på JFK.
Var jo ikke store grøfta den landet i ;)
http://aviation-safety.net/photos/accidents/19840228-0-C-d-1-500.jpg
http://www.airliners.net/open.file?id=0299763&size=L&width=1024&height=709&sok=&photo_nr=18
Forøvrig er det N311FE som er samme maskin, ser at nyeste bilde på airliners er fra sep 2007.

Martin
26-03-2008, 18:38
Martin ... synes det alltid er morsomt når noen sier "svømte" fra DC10'rn på JFK.
Var jo ikke store grøfta den landet i ;)


Jaja,, svømte eller ei.. du skjønte hvilket fly jeg mente?

Someone
26-03-2008, 18:48
Trengs det en økonom til noe? :p

Savipix
26-03-2008, 18:50
eller två!? ;)

BSSW
26-03-2008, 18:57
Trengs det en økonom til noe? :p

eller två!? ;)

Trenger noen til å leke CC :p :D

Shadow
26-03-2008, 18:57
Jaja,, svømte eller ei.. du skjønte hvilket fly jeg mente?

Joa gjorde nå det da ;)
Men har hørt mange fine vers. De svømte, han brukte fela som flyte element, brukte fela til å paddle med osv osv ;)

SQ 777
26-03-2008, 19:07
Tittet nærmere på bildet...... Er motorene der ?:question:

Martin
26-03-2008, 19:11
Tittet nærmere på bildet...... Er motorene der ?:question:


Nope.. Det er derfor jeg skal smiske med sjefen min om å få en pent brukt delemaskin :p

DYflyer
26-03-2008, 19:33
Og MAN AVP har i hvert fall deler av en DC-10 DYflyer

Har jo vært og sett på den :-). Men på OSL nøyer vi oss selvfølgelig ikke med en liten del :D

Blubird
26-03-2008, 19:34
Nå mangler vi snart bare et par piloter og en engineer....Stein, can you handle 3-holer's?

Tommy777
26-03-2008, 19:40
Engineer har vi, dog ikke flight.... Dag i Houston har nok DC10 erfaring...

PeopleExpress
26-03-2008, 20:06
Jeg kan ta jobben med å hogge og fjerne den for et sted mellom 12 og 14 mio. NOK. Og det er billig !

Hogge den nei, vi starter selvfølgelig flyselskap!!!!

Vi entusiaster jamrer jo oss over det dårlige long haul produktet fra OSL, nå løser vi det selv! Noen som har et bra navne forslag!

Litt av en kjerre vi skaffer oss!!!

Vede
26-03-2008, 20:09
Siden vi sikkert ikke kan bruke Scanair så kan vi feks kalle selskapet:

-FlyScanair
-Scanair Blue
-AirScanair

:p

Martin
26-03-2008, 20:09
Noen som har et bra navne forslag!

Hva med Scanair??

PeopleExpress
26-03-2008, 20:12
Ja, Pan Am flyr jo fortsatt, så et slags retro Scanair hadde jo vært ganske tøft!

Someone
26-03-2008, 20:19
FlyBlueJetOneAir.com :lol:

BSSW
26-03-2008, 20:22
Og bonusprogram: Scanflyer :D

Blubird
26-03-2008, 20:51
En DC10 fortjener et klassisk navn med sjarm, ikke noe med .com eller "fly" i seg...

KennethGS
26-03-2008, 20:55
komfly.com! ...og den kan være rosa og turkis... :p

S. Holberg
26-03-2008, 20:57
Hva med en luftfartspioner som navn da?

Som: wright eller howard hughes? Flyet altså :)

Og jeg støtter scanair som navn og scanflyer som bonusprogram! :D

Blubird
26-03-2008, 20:59
...og vi ansetter Sørensen som omreisende billettselger i tettsittende kondomdrakt og stresskoffert i matchende rosa og lilla-farger (mannen er jo glad i de fargene).

Tommy777
26-03-2008, 21:12
Trodde EB skulle ta den jobben??

BSSW
26-03-2008, 22:10
Eller CK :)

PeopleExpress
26-03-2008, 22:14
For en entusiasme, nå må vi få i gang de som tidvis lager sånne flotte flydesign her inne, slik at flyet ser lækkert ut!

Vi har skaffet oss et lojalitetsprogram. Vi må bare sørge for at kortene har et tøft design.

Så må vi gå i forhandlinger med SAS og fremforhandle en sånn deal NAS fikk i stand med Braathens SAFE på Vestlandsrutene. Vi må skape et behov som gjør dem keen på et samarbeid med oss. Vi kan tilby noe ikke de kan, direkteruter fra Oslo til fremmede kontinenter.

Er det noen som har et forslag til rutenett?

Da mangler vi bare investorer, jeg hørte et rykte fra en tidligere kollega i Terra Securities at det finnes et hav av velvillige investorer i Nord Norge. Hvis ikke det skulle lykkes ordner vi det gjennom en Private Equity struktur......

Jeg tar meg av Cash Management behovet.

Forresten vi har noen interessante stillinger ledig......

KennethGS
26-03-2008, 22:22
...og vi ansetter Sørensen som omreisende billettselger i tettsittende kondomdrakt og stresskoffert i matchende rosa og lilla-farger (mannen er jo glad i de fargene).

Hehe.. Du vil ikke ha noen passasjerer altså? Som kundebehandler mistenker jeg at jeg kan være ganske uspiselig... ^_^

S. Holberg
26-03-2008, 22:24
http://i171.photobucket.com/albums/u318/sindreho/gcmap-5.gif

OSL-JFK-OSL, OSL-Moscow, OSL-Bejinig :D
Jeg tar ansvaret som ruteansvarlig og forhandler! :D

BSSW
26-03-2008, 22:32
http://i171.photobucket.com/albums/u318/sindreho/gcmap-5.gif

OSL-JFK-OSL, OSL-Moscow, OSL-Bejinig :D
Jeg tar ansvaret som ruteansvarlig og forhandler! :D

Ville kanskje ikke valgt Moskva. Kanskje ikke JFK eller PEK heller, spesielt hvis vi skal ha avtale med SK. Heller satse på steder der SK ikke flyr til. ATL og IAH passer kanskje da vi har høystående medlemmer der. Hvor mange flights i uka hadde du tenkt til de forskjellige stedene da, og hvilke ukedager?

Savipix
26-03-2008, 22:37
Nå mangler vi snart bare et par piloter og en engineer....Stein, can you handle 3-holer's?

Annars är väl Pappa Meum still going strong och han har en del erfarenhet på den fronten tillsammans med min käre far. :cool: Enda problemet kan väl vara att återuppliva behörigheterna som krävs.

Shadow
26-03-2008, 22:41
Tar loadcontroll jobben jeg ;)

Marius_S
26-03-2008, 22:45
Nå mangler vi snart bare et par piloter og en engineer....Stein, can you handle 3-holer's?

Vel, om noen betaler type rating, kan jeg sikkert påta meg rollen som 2P når jeg er ferdig utdannet om et lite år.... :cool:

Tommy777
26-03-2008, 22:48
Ville kanskje ikke valgt Moskva. Kanskje ikke JFK eller PEK heller, spesielt hvis vi skal ha avtale med SK. Heller satse på steder der SK ikke flyr til. ATL og IAH passer kanskje da vi har høystående medlemmer der. Hvor mange flights i uka hadde du tenkt til de forskjellige stedene da, og hvilke ukedager?

Vi må jo ha ei skikkelig rute slik at alle i USA kan komme seg hjem: OSL-ORD-SEA-IAH-ATL-OSL

PeopleExpress
26-03-2008, 22:51
Vi må jo ha ei skikkelig rute slik at alle i USA kan komme seg hjem: OSL-ORD-SEA-IAH-ATL-OSL

Jeg ser den, men vi har bare ett fly!

S. Holberg
26-03-2008, 22:54
Ville kanskje ikke valgt Moskva. Kanskje ikke JFK eller PEK heller, spesielt hvis vi skal ha avtale med SK. Heller satse på steder der SK ikke flyr til. ATL og IAH passer kanskje da vi har høystående medlemmer der. Hvor mange flights i uka hadde du tenkt til de forskjellige stedene da, og hvilke ukedager?

Mandag: OSL-ATL-BGO-OSL
Tirsdag: OSL-BGO-IAH-OSL,
Onsdag: OSL-ATL-OSL
Torsdag: OSL-IAH-OSL
Fredag: OSL-CPH-ATL-CPH-OSL
Lørdag: OSL-ATL-OSL
Søndag: OSL-ATL-OSL

Kun noen tanker(med forbehold :D )
Timene som blir til overs brukes til kortere ruter :)


:::Kan BGO ta imot en DC10?

PeopleExpress
26-03-2008, 22:58
:::Kan BGO ta imot en DC10?

Yezz, det kan de!

SAS i sine glansdager (for meg var det på åttitallet) hadde direkterute til JFK(tror jeg), tror den gikk en gang i uka.

BGO tar i mot større fly enn det!

LN-MEH
26-03-2008, 22:58
:::Kan BGO ta imot en DC10?

Ja det kan de og har gjordt mange ganger. Det står litt om det i en tråd her på flyhistorisk forum. Det nederlandske flyvåpnet har vel også vært innom Flesland med sin militære variant.
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=29257

Vede
26-03-2008, 23:28
Jeg kan være groundhandling manager. ;)

KennethGS
26-03-2008, 23:56
Jeg nøyer meg med å sitte å se på dette kaoset... :colgate:

Tommy777
26-03-2008, 23:58
Jeg nøyer meg med å sitte å se på dette kaoset... :colgate:

Hey! Sånn blir man ikke invitert på inaugural flight! :D;)

Tommy777
26-03-2008, 23:58
Mandag: OSL-ATL-BGO-OSL
Tirsdag: OSL-BGO-IAH-OSL,
Onsdag: OSL-ATL-OSL
Torsdag: OSL-IAH-OSL
Fredag: OSL-CPH-ATL-CPH-OSL
Lørdag: OSL-ATL-OSL
Søndag: OSL-ATL-OSL

Kun noen tanker(med forbehold :D )
Timene som blir til overs brukes til kortere ruter :)


:::Kan BGO ta imot en DC10?

Hvor ble Chicago av???

Someone
27-03-2008, 08:03
Hvor ble Chicago av???

For kaldt:p

Egil
27-03-2008, 08:13
Okay, nå klarer jeg ikke å se på lengre...

Hva trenger dere en WF-potet til i dette selskapet? Jeg er med på alt (nesten, he he), men legger raskt inn forslag om å legge MIA inn som destinasjon på rundturen via ATL :D

E!

PeopleExpress
27-03-2008, 08:57
Jada, vi kan bruke alt av WF kompetanse, velkommen ombord.

Selvfølgelig går turen til MIA! :-)

LN-SEK
27-03-2008, 10:24
Dette begynner å ligne på noe! All-inclusive round trips med innlagt spotting :-)

S. Holberg
27-03-2008, 14:24
Mandag: OSL-ATL-BGO-OSL
Tirsdag: OSL-BGO-IAH-OSL,
Onsdag: OSL-ATL-MIA-OSL
Torsdag: OSL-IAH-OSL
Fredag: OSL-CPH-ATL-CPH-OSL
Lørdag: OSL-ATL-MIA-OSL
Søndag: OSL-ATL-MIAOSL

Kun noen tanker(med forbehold :D )
Timene som blir til overs brukes til kortere ruter :)


:::Kan BGO ta imot en DC10?



Da var MIA lagt inn av ruteansvarlig :D

BSSW
27-03-2008, 16:02
Mandag: OSL-ATL-BGO-OSL
Tirsdag: OSL-BGO-IAH-OSL,
Onsdag: OSL-ATL-OSL
Torsdag: OSL-IAH-OSL
Fredag: OSL-CPH-ATL-CPH-OSL
Lørdag: OSL-ATL-OSL
Søndag: OSL-ATL-OSL

Kun noen tanker(med forbehold :D )
Timene som blir til overs brukes til kortere ruter :)


Har du regnet over timer? Hvor mange timer det er i et døgn og hvor mange timer det tar å fly de forskjellige rutene. Tror det ikke vil gå opp slik som du vil. Muligens hvis du fjerner BGO og CPH, for vi satser vel på IC ruter utfra OSL uten mellomlandinger i f.eks BGO og CPH. Bytt gjerne ut en av rutene til ATL med IAH eller SEA (sorry LN-MOW)

Så må du legge inn "natt"stopp og annet vedlikehold. Og så må du ta med TA tider. Request: Sett deg ned og lag en rutetabell med tider og slikt. Tips: Noe av planlagt vedlikehold kan kanskje tas mellom to ruter.

S. Holberg
27-03-2008, 16:14
Next thing to do :D

BSSW
27-03-2008, 16:24
Kom på en ting som kan ødelegge for OSL-ATL-MIA-OSL. Virgin America fikk vel ikke lov til å fly innenriks ruter i USA før minst 50% av selskapet var på amerikanske hender, eller noe slikt. Vil det gjelde i dette tilfellet også?

Blubird
27-03-2008, 17:57
Ved siden av noe entusiastinspirert vedlikehold av flyparken tar jeg lett på meg rollen som Director of Sales and Marketing.

Hva mangler vi bortsett fra solid cash?

BSSW
27-03-2008, 18:47
Pax.......

Martin
27-03-2008, 18:51
Pax.......

Hvis både Dag, LN-MOW, Tommy777 og DC 8-63 får ruter fra sine byer, har vi hvertfall 4.. Om alle tar med kona, er vi oppe i 8 :rolleyes:

PeopleExpress
27-03-2008, 19:04
Ved siden av noe entusiastinspirert vedlikehold av flyparken tar jeg lett på meg rollen som Director of Sales and Marketing.

Hva mangler vi bortsett fra solid cash?

Jeg tror faktisk vi har det meste av humankapital, cash blir riktignok et problem......

Nå trenger vi bare samle trådene her, lage en forretningsplan og sy sammen finansieringen. Så er vi i luften, hehe.

Hvis vi skal satse på en slik avtale med SAS, som Norwegian hadde med BU på vestlandsrutene, kan vi neppe fly til destinasjoner SAS selv flyr til. Da vil vi trekke trafikk fra dem, det vil dempe deres interesse.

Lojalitetsprogrammet heter: Scanflyer
Vi har ulike nivå: Blue, Siver, Gold og Platinum.

Vi har besatt viktige nøkkelposisjoner, men viktige posisjoner er ubesatt.

Leder for markedsavdelingen er besatt: Bluebird
Leder for Network/Revenue: Sindreh
Ground Handling Manager: Vede
Loadcontroll: Shadow

Hvis jeg har glemt noen, si fra! Vi mangler teknisk kompetanse, men siden vi kun har et fly bør vi kanskje la den biten være outsourcet.

CEO: Still missing
CFO: Still missing

Kanskje jeg også bør hive meg med :-)

Vi mangler fortsatt et bra design på flyet.
Nå kan vi snart sette kursen for Cuba, og hente flyet.

BSSW
27-03-2008, 19:07
Hvis både Dag, LN-MOW, Tommy777 og DC 8-63 får ruter fra sine byer, har vi hvertfall 4.. Om alle tar med kona, er vi oppe i 8 :rolleyes:

Dag og LN-MOW kommer til å jobbe for Scanair, så da er det minus 2, men så kan vi legge til unger til de som har. Pluss hund(er) og iguana(Dag?). Men alle disse kommer til å reise på ID. Så lite penger inn der.

Men hva annet mangler vi? Vi har piloter (FBU4EVER og Marius_S), mekanikere (vi er vel flere), Avioniker (Hanschr), Stuere inkl load control (Shadow, Vede(?), ++), Cash management (PeopleExpress), Director of Sales and Marketing (Blubird), Securtiy manager (Egil), Cargo manager (Martin)

Vi mangler cabin crew, hvis ikke EB og CK tar det

BSSW
27-03-2008, 19:11
Nå kan vi snart sette kursen for Cuba, og hente flyet.

Vi skal ikke heller satse på det ex-Sas som FedEx har, det er i det minste airworthy

PeopleExpress
27-03-2008, 19:24
Jo..........vi kan jo det!

S. Holberg
27-03-2008, 19:25
Her er et forslag: Brukte litt av forum logoen.
Naturlig å bruke litt av den da det er vi som driver det :D
Og; vi trenger webmanager!
Jobber med rutenettet nå!

LCH78
27-03-2008, 19:26
CEO: Still missing
CFO: Still missing


Kan godt være CEO jeg da.. noen WF-poteter er jo bedre enn andre WF-poterer da :)

Martin
27-03-2008, 19:31
Vi skal ikke heller satse på det ex-Sas som FedEx har, det er i det minste airworthy

Dag har jo noen 757'ere, og det er FedEx interresert i.. Kanskje vi kan ordne en byttedeal? (Og om CO får for få 757'ere, kan de jo bare bytte ut den påm oslo-ruta med en 777 :D )

BSSW
27-03-2008, 19:36
Her er et forslag: Brukte litt av forum logoen.
Naturlig å bruke litt av den da det er vi som driver det :D
Og; vi trenger webmanager!
Jobber med rutenettet nå!

Farmer!

Kan godt være CEO jeg da.. noen WF-poteter er jo bedre enn andre WF-poterer da :)

Done :)

...flight engineer her. Det går jo masse DC10 diff-kurs fra NG;)
Samtidig trenger de mekanikerne på forumet en inspector, så da har jeg to jobber - kompensert med lønn deretter selvfølgelig:)

Det er snakk om dugnad da, tripple-seven

Dag har jo noen 757'ere, og det er FedEx interresert i.. Kanskje vi kan ordne en byttedeal? (Og om CO får for få 757'ere, kan de jo bare bytte ut den påm oslo-ruta med en 777 :D )

Helt iorden :colgate:

S. Holberg
27-03-2008, 19:40
Farmer!

Logoen bør i det minste inneholde en DC-10, men ellers kan den kanskje brukes.

Flyet som lander er en dc10

BSSW
27-03-2008, 19:42
Flyet som lander er en dc10

Ja vist....øynene mine har forlatt mitt hode for ikveld

S. Holberg
27-03-2008, 19:50
ok..hehe.

Her er et kjapt utkast til flydesign:
Kom med forslag til endringer. Jeg foreslår at vi kjører litt retrostil alla gamle scanair(se på halen)

Fredrik Propell
27-03-2008, 19:50
Da erklærer jeg meg tilgjengeling som Customer & Product Concepts Manager med ansvar for inflight, on ground og customer service :colgate:
Dette er noe jeg har bred erfaring i fra hotellbransjen;)

Morsomt å se hva ide'er folk kommer med, og hvor langt de drar dem :lol:

Utflyttet
27-03-2008, 19:52
Dere trenger en lurig som kan utvikle et bra F/Biz-prdukt og ta ansvar for plat-kort med farger, så skal jeg ta jobben som kunde! ;)

-A

BSSW
27-03-2008, 19:55
ok..hehe.

Her er et kjapt utkast til flydesign:
Kom med forslag til endringer. Jeg foreslår at vi kjører litt retrostil alla gamle scanair(se på halen)

Ikke noe dårlig ide. Men kanskje LN-KGL kan ta seg av å tegne hvordan det skal bli ;)

sail4fun
27-03-2008, 20:06
Jeg trekker i frua' serveringskjole og serverver pre-departure drinker , OK ? (eller kanskje ikke...)

Tommy777
27-03-2008, 20:25
Dere trenger en lurig som kan utvikle et bra F/Biz-prdukt og ta ansvar for plat-kort med farger, så skal jeg ta jobben som kunde! ;)

-A

Den jobben tar jeg. Men da må flyet stoppe her i Chicago! (Bergen?????)

BSSW
27-03-2008, 20:27
Den jobben tar jeg. Men da må flyet stoppe her i Chicago! (Bergen?????)
Det kan vi sikkert ordne :)

Men da må det være en sommerrute :p

Det blir færre og færre ruter til ATL dette.....sorry igjen LN-MOW

S. Holberg
27-03-2008, 20:46
Mandag: OSL-ATL-BGO-OSL
Tirsdag: OSL-BGO-IAH-OSL,
Onsdag: OSL-Chicago-MIA-OSL
Torsdag: OSL-IAH-OSL
Fredag: OSL-CPH-ATL-CPH-OSL
Lørdag: OSL-ATL-MIA-OSL
Søndag: OSL-Chicago-MIA-OSL


To ukentlige avganger til Chicago med retur med mellomlandig..
Vet ikke om det går opp med timer, men skal sjekke det.

Vede
27-03-2008, 20:52
Dette begynner og bli svært intressant. Når endelig ruteplan er ferdig skal jeg kontakte handlingselskapene på de forskjellige lufthavnene. ;)

Tommy777
27-03-2008, 20:52
Skal vi se: 1000 OSL-ORD, ankomst 1130 lokal tid. ORD-MIA 1230 ankomst 1630. MIA-OSL avgang 1730 ankomst OSL 0900..

ORD-MIA er det vel ikke lov å selge billetter??

Vede
27-03-2008, 20:59
Det neste nå er vel at VG snapper dette opp og vi kan lese overskriften på vg.no: "Nytt norsk flyselskap på trappene med nye ruter til USA fra Gardermoen"

BSSW
27-03-2008, 21:02
Skal vi se: 1000 OSL-ORD, ankomst 1130 lokal tid. ORD-MIA 1230 ankomst 1630. MIA-OSL avgang 1730 ankomst OSL 0900..

ORD-MIA er det vel ikke lov å selge billetter??

Vi får se hva Sindreh finner ut av. Tror det kan bli en utfordring for ham dette.

Angående billetter ORD-MIA så tror jeg det samme. Vi kan ringe Virgin America å spørre, de er vel eksperter på akkurat det :D

Vi kan sende eposter til de forskjellige flyplassene å høre hvordan mulighetene får å få sloter, som passer inn, er :)

Vede: telefon nummeret er 22000000 :D

PeopleExpress
27-03-2008, 21:24
Det blir færre og færre ruter til ATL dette.....sorry igjen LN-MOW

Alreit, alreit jeg har sett hva som kommer........Vi trenger et fly til!!

Vi har noen logistikk messige utfordringer i forhold til antall ruterog flights, er viljen stor, men evnen liten med kun et fly i flåten. Vi kan gjøre som SAS å diskutere dette frem og tilbake, og flytte litt på avganger her og der. Mye ord lite handling der i gården. I forumet, gjør vi det bare.

Ln-MOW må definitvt komme seg hjem engang i blant!

I tillegg kan vi i størregrad gjennomføre vedlikehold når vi har to fly!

BSSW
27-03-2008, 21:34
Tror vi foreløpig baserer oss på en maskin, så kan vi se på utvidelse senere. Først se om vi får det til med den ene FedEx maskinen :)

Blubird
27-03-2008, 21:42
Som D-of-S&M foreslår jeg at vi forsøker å rette oss inn mot et segment som er villig til å betale for et premium-produkt, slik at vi får økonomi i étt fly. Ingen tvil om at vi må se utenfor og bortenfor riksgrensene for å få til dette, og slikt sett kommer Open Skies-avtalen just in time. BA starter Open Skies med 757, men hva er vel dét når vi kan tilby en DC10 i lekker nyrestaurert stand? Her lukter $$ lang vei.

PeopleExpress
27-03-2008, 21:58
Tror vi foreløpig baserer oss på en maskin, så kan vi se på utvidelse senere. Først se om vi får det til med den ene FedEx maskinen :)

Du har rett, vi må få dette til å gå med et fly.

Tøft design på flyet, jeg har tro på retro varianten. Den var virkelig fin på DC 10, og synd at den forsvant, men nå kommer den igjen (nesten).

Vi trenger en hjemmeside, med en god og ryddig layout! Hvem skal være ansvarlig for ecommerce, jeg overlater ansvaret for å staffe opp e-kanaler til Blubird.

I tillegg må vi ha en strategi for hvordan billettene skal selges. Jeg foreslår en mest mulig nettbasert løsning. Kostnadsmessig er det ganske fornuftig, samtidig som vi må prøve å få solgt billetter gjennom SAS' sin nettside. Det vil gi oss en verdifull feed i Skandinavia, samt gjennom Star Alliance systemet på verdensbasis.

BSSW
27-03-2008, 22:07
Vi trenger en hjemmeside, med en god og ryddig layout! Hvem skal være ansvarlig for ecommerce, jeg overlater ansvaret for å staffe opp e-kanaler til Blubird.

I tillegg må vi ha en strategi for hvordan billettene skal selges. Jeg foreslår en mest mulig nettbasert løsning. Kostnadsmessig er det ganske fornuftig, samtidig som vi må prøve å få solgt billetter gjennom SAS' sin nettside. Det vil gi oss en verdifull feed i Skandinavia, samt gjennom Star Alliance systemet på verdensbasis.

Jeg tror Farmer kan hjelpe mye på dette feltet, både med å selge billetter å drive webpage. Vil anta at du har vært inne på siden han driver (http://www.wideroe.no), PeopleExpress.

Vede
27-03-2008, 22:07
Kanskje vi skal hive oss på SVG-Houston også så ryktene har snakkt om nå i 20år? ;)

BSSW
27-03-2008, 22:12
Kanskje vi skal hive oss på SVG-Houston også så ryktene har snakkt om nå i 20år? ;)

Kanskje det, siden Sindreh vil ha med BGO så kan vi godt ha med SVG også, men så var spørsmålet; skal vi fly OSL-SVG-IAH-OSL eller OSL-IAH-SVG-OSL?

Men egentlig synes jeg vi foreløpig skal holde oss til OSL og ORD, IAH, MIA, SEA(?) og ATL

PeopleExpress
27-03-2008, 22:13
Jeg tror Farmer kan hjelpe mye på dette feltet, både med å selge billetter å drive webpage. Vil anta at du har vært inne på siden han driver (http://www.wideroe.no), PeopleExpress.

Oh shit, det var jeg ikke klar over! Han må selvfølgelig ha ansvar for den biten, det er helt sikkert!

PeopleExpress
27-03-2008, 22:17
Kanskje det, siden Sindreh vil ha med BGO så kan vi godt ha med SVG også, men så var spørsmålet; skal vi fly OSL-SVG-IAH-OSL eller OSL-IAH-SVG-OSL?

Men egentlig synes jeg vi foreløpig skal holde oss til OSL og ORD, IAH, MIA, SEA(?) og ATL

Selv om jeg er fra Bergen syntes jeg vi godt kan droppe BGO, frem til vi får fly to (får vi får fly to etterhvert:-D). Samtidig tror også vi kanskje burde tatt ut SEA av rutenettet til fordel for Houston. Houston er en oljeby, det er mye cash innvolvert på oljeruter! Dog, Sindreh må få ha siste ordet her.

BSSW
27-03-2008, 22:21
Selv om jeg er fra Bergen syntes jeg vi godt kan droppe BGO, frem til vi får fly to (får vi får fly to etterhvert:-D). Samtidig tror også vi kanskje burde tatt ut SEA av rutenettet til fordel for Houston. Houston er en oljeby, det er mye cash innvolvert på oljeruter! Dog, Sindreh må få ha siste ordet her.

Tror vi i styret (:D) tar den besluttingen samlet. Men vi får se hvordan rutetabell forslaget hans ser ut når den er klar

S. Holberg
27-03-2008, 22:23
OSL, ORD, IAH, MIA, SEA(sommer), SVG og ATL.

Hvis det ikke kommer for store innvendinger, så setter jeg igang med rutenett imorgen.
Jeg har faktisk tro på at vi kan få dette til på ekte, hvis vi bare har nok stå på vilje!

Vede
27-03-2008, 22:24
Er det ikke ekte? :p

BSSW
27-03-2008, 22:26
OSL, ORD, IAH, MIA, SEA(sommer), SVG og ATL.

Hvis det ikke kommer for store innvendinger, så setter jeg igang med rutenett imorgen.
Jeg har faktisk tro på at vi kan få dette til på ekte, hvis vi bare har nok stå på vilje!

Foreløpig dropp SVG, så skulle planen se ut til å kunne gå med god margin, så kan vi vurdere å legge til SVG. Samme gjelder for BGO og CPH.

Vede: Selvsagt er det ekte :rolleyes:

S. Holberg
27-03-2008, 22:29
Da har vi OSL, ORD, IAH, MIA, SEA(sommer) og ATL.

Tommy777
27-03-2008, 22:30
Ja, hadde det vært ekte, er jo DC10 et bra valg med 108 dollar fatet ^_^

BSSW
27-03-2008, 22:31
Ja, hadde det vært ekte, er jo DC10 et bra valg med 108 dollar fatet ^_^

Med dagens lave dollar kurs, så er jo det nesten gratis :D :p

Sindreh: Go for it :)

S. Holberg
27-03-2008, 22:32
SAS tar utgifter sånn som det der! :D

PeopleExpress
27-03-2008, 22:33
Jeg har vært alvorlig heletiden jeg :-D.

Jeg er ikke så bekymret for oljeprisen, jeg velger å se bort fra den i min equation.

Vede
27-03-2008, 22:36
Siden oljeprisen er så høy kan vi jo montere winglets som MD-11 har. ;)

S. Holberg
27-03-2008, 22:45
Eller kanskje vi skal kjøre på biobrensel? :p

Blubird
27-03-2008, 23:32
Eller kanskje vi skal kjøre på biobrensel? :p

Flyr, flyr!...

S. Holberg
28-03-2008, 08:05
Motrene kjører jo...
Flyet flyr :p

BSSW
30-03-2008, 21:20
OSL, ORD, IAH, MIA, SEA(sommer) og ATL.

Hvis det ikke kommer for store innvendinger, så setter jeg igang med rutenett imorgen.

Hvordan går det Sindreh?

Fått tegnet opp rutetabell?

S. Holberg
30-03-2008, 21:23
Hvordan går det Sindreh?

Fått tegnet opp rutetabell?

Ikke ennå desverre :(

Har vært ute å reist ihelga, så har ikke hatt mulighet, men det kommer :)

FlightDeck
02-04-2008, 23:02
Har dugnadsånden gitt seg?

I går så jeg et program på National Geographic Channel om et team som demonterte en Boeing 747. Lærte en hel del og regner med at jeg etter å ha sett dette programmet kan bidra med viktig kompetanse i arbeidet med å få 10'ern i lufta igjen. Den viktigste lærdommen var vel kanskje at man ikke bør mekke på fly om varmen kommer opp mot 30-40 grader.

Kjenner jeg National Geographic rett går programmet i reprise snart, så det er bare å følge med!

(For øvrig kan man selge nesetuppen på gamle 747-maskiner for 15 000 dollar).

Shadow
03-04-2008, 10:26
Kjenner jeg National Geographic rett går programmet i reprise snart, så det er bare å følge med!

Nja .... er bare 1 reprise igjen av det programmet ;)

09 mars, 20.00
10 mars, 2.00
12 mars, 22.30
13 mars, 2.00
14 mars, 18.00
15 mars, 19.00
1 april, 23.30
6 april, 18.00