View Full Version : 3 dager med Oslo-Bergen-Oslo
Denne uken blir det mye Oslo-bergen på meg. Onsdag er det frem og tilbake på dagen og på torsdag reiser vi over igjen før vi flyr tidlig fredag morgen tilbake... Her kommer test av de 4 forskjellige turene.
Dag Viking
24-03-2008, 08:05
Det blir vel SAS da?
FlightDeck
24-03-2008, 08:57
Kult, dette er jo stamruten min. I april har jeg intet mindre enn fem rundreiser mellom Oslo og Bergen - en med Norwegian og fire med SAS. Får håpe du får litt fint vær over fjellene - da kan disse turene være utrolig flotte!
God tur!
Ja det blir SAS på grunn av fleksibiliteten mht til antall avganger... Burde egentlig fått til en Norwegian tur midt opp i dette også - men det kommer flere turer. Skal til Bergen i gjen april og også Stavanger og Trondheim og da blir nok balansen rettet opp.
Da er jeg sjekket inn både til Bergen i morgen tidlig og hjem igjen i morgen ettermiddag. Enkelt og greit fra kontorpulten.
I og med at jeg sjekket inn til begge mine flyturer i dag i går ettermiddag så kunne jeg gå rett gjennom security på OSL og takket være sms meldingen som kom mens jeg stod i kø ved security så visste jeg at det var gate 18 som skulle være avgangsgaten. Pushback på tid og rett opp i luften var det servering av frokost (i nye stilige bokser) og kaffe med påfyll før vi landet i et strålende vær i Bergen.
Hjem igjen var det enda enklere og mindre folk i security og rett til gate 29 som også var meddelt på sms. Pushback 5 minutter før tiden og landing OSL 10 minutter før rutetid. Og med sete på rad 2 rakk vi fint det første Flytoget tilbake til sentrum. Kaffen smakte også på vei hjem over fjellene og i Oslo var været blitt nesten like strålende som i Bergen.
Ved ankomst OSL kom sms melding om at jeg kunne sjekke inn til morgendagens flytur tilbake til Bergen - så da er jeg klar for nok en tur over fjellet.
MountainDew
26-03-2008, 21:23
Ser at Norwegian har noe å lære på informasjonsfronten. Sms er helt supert :)
Funket fint og greit på vei hit i går også. Info om gate og rutetid kom i bladkiosken til Tanum på OSL. Pushback på tid og rett opp i et nydelig flyvær og der kjøpte vi hvitvin som vi drakk før vi landet før vi landet 5 minuter før rutetid.
Rett før jeg gikk ombord i OSL på vei til BGO sjekket jeg inn til dagens retur på sms...
Tross drittvær i Bergen og en times forsinkelse på 09:10 avgangen til DY til OSL gikk vår flight på tid til OSL. Halvfull maskin i nye SAS farger...litt tregt i gang med kaffeserveringen - men når den kom så smakte den godt. Landet akkurat på tutetid på OSL.
Da var ukens 4 avganger med SAS mellom Oslo og Bergen unnagjort. Alle gikk på tid og landet enten før rutetid eller på tid. Sms innsjekk og varsling fungerer meget bra. Priority på bagasjen funker også bra.
Neste innenriks reise går med DY fra TRD til OSL om litt over en uke...Til TRD blir det nattoget...