View Full Version : Hotell i Roma
Til dere 'italofile' der ute:
Har fått tips av 'FBU4EVER' en gang for lenge siden, men hukommelsen makter ikke å grave fram svaret, så derfor er det til å mase igjen...
To voksne og et barn på 8 et par-tre dager i Roma; har dere noen hotellanbefalinger???
Har selv bodd en langweekend på Hotel Galles på Viale del Policlinico, men det var vel "litt" langt unna gangavstand fra det meste...
Har sjekket litt på Hotel Morgana (ved togstasjonen Termini) og Hotel Romanico Palace et par kvartaler sør for Corso d'Italia. Begge ligger i uke 29 på €5.600,- for tre netter i tre-mannsrom inkl. frokost og alle andre vanlige fasiliteter. Ja, jeg er klar over at dette er i fellesferien, men prisen høres kanskje "grei" ut for dere litt mere reisevante...???
Poenget med et hotell i roma er at man kan gå til fots med et barn til alle severdigheter, så som Vatikanet/Peterskirken, Spansketrappen, alle lommebøkers skrekk Via Condotti, Colosseum og Fontana di Trevi...
:ITA
FBU 4EVER
24-03-2008, 09:49
Brandbudronningen og jeg skal til Roma 1-4. april Vi skal bo på Mecenate Palace Hotel. Mitt stamhotell. 5 minutters gange fra Termini og ligger vis-a-vis Santa Maria Maggiore-kirken. Betaler € 230/natt for et dobbeltrom med frokost. Frokost inntas på takterrassen som har utsikt over hele Roma.
Mecenate Palace Hotel
Via Carlo Alberto 3
Tel. +39 06 44 70 20 24
Fax. +39 064 46 13 54
info@mecenatepalace.com
Litt lenger ned i gaten, nr. 45, ligger restauranten "Agata e Romeo" med en stjerne i Michelinguiden. Bestill bord i god tid. Tel. +39 06 44 66 115.:ITA
Takk skal du ha, Stein! Husker ditt forrige svar nå når jeg ser navnet på ditt stamhotell....:)
God tur iallefall!!
Dette er bra og veldig sentralt:
Hotel Cosmopolita - Rome
Via Santa Eufemia, 5
00187 Rome
Like ved Piazza Venezia og Via del Corso.
Til dere som er litt mere reise- og verdensvant enn meg:
Vet dere om hotellene har avtale om transport til og fra flyplassen...??
(Stoler ikke 100% på den horden av lokale taxisjåfører som nærmest river klærne av folk ved ankomst Leonardo DaVinci-flyplassen iallefall.....:rolleyes:).
En taxi-tur fra Fiumicino skal ikke koste mer en enn ca. 40€. Vær bestemt, men høflig mot taxisjåførene. Noen hoteller har egen airport shuttle, til ca 10€ pr person.
Takk skal du ha, 'WestAir'!
Prøvde å være både høflig å bestemt til en gjeng av sorten jeg møtte for noen år siden, men du vet..., de var jo som igler og ingenlunde noen man hadde lyst til å være høflig mot iallefall....
Nei, blir det aktuelt, går jeg nok for evt. airport shuttle til/fra hotell. Med de summene du refererer til ser det dessuten ut til å bli ca. €10,- billigere også det, uten at dette er vesentlig på en slik tur...:colgate:).
FBU 4EVER
07-04-2008, 13:49
Prøver å laste opp et bilde som viser utsikten mot Santa Maria Maggiore-kirken. Bildet er tatt på frokostterrassen.
Se her ja! Det går helt sikkert bra å innta frokost i slike omgivelser:)
(Termini en tre-fire kvartaler til høyre der nå da, hvis jeg ikke husker feil....).
gardkarlsen
08-04-2008, 07:05
Hei
Jeg var i Roma for et par år siden. Kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev med bilder, linker og kart http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm ;)
FBU 4EVER
08-04-2008, 12:16
Se her ja! Det går helt sikkert bra å innta frokost i slike omgivelser:)(Termini en tre-fire kvartaler til høyre der nå da, hvis jeg ikke husker feil....).
Stemmer det! Og hvis vi sier at kirken ligger i retning kl. 12, så ligger Colosseum ca. kl. 19 og 15-20 minutters gange. Peterskirken ligger 50 minutter ut kl. 21 og Spansketrappen 15 minutters gange bak kirken.
Har selv bodd tre ganger her.
http://www.hotelgioberti.it/main.aspx
Greit , ikke for dyrt. Sist var det vel EUR 180......
Så nær toget til FCO som mulig. Ev. bussen til CIA.
FBU 4EVER
09-04-2008, 14:23
MPH hadde en limousintjeneste tilgjengelig. En Mercedes Vaneo. De skulle ha € 55.00 for to personer. Noe i dyreste laget, men vi tok den siden damens koffert har veldig dårlige "kjøreegenskaper" på fortau og brostein. Det går normalt helt greit å ta toget mellom flyplassen og Termini.