View Full Version : Handling på Fornebu
Hvilke handlingselskap var og finne på Fornebu til hvilke tider?
SAS og Braathens ... det var ikke plass nok til aa slippe til 'noeytrale' aktoerer. Mener aa huske at EU ga dispensasjon til OSL aapnet nettopp av den grunn ..
Så hvilke flyselskap brukte hvilke handlingselskap?
Til aa begynne med handlet SAS allt, Braathen startet "fremmedhandling" med BA paa midten av 80 tallet og fortsatte med Pan Am, Dan-Air, Air Europe, Norway Airlines, TWA og senere Delta. Husker ikke om Alitalia var hos BU....derimot husker jeg godt at Dan-Air gikk til SAS etter at BU aapnet OSL-NCL (Dan-Air begynnte da aa fly OSL-LGW). KLM ble lenge hos SAS sammen med LH, og SR..Aeroflot ble vel ogsaa hos SAS
Whatever
24-03-2008, 18:44
Jeg så siste Olsenbanden film i går. Såg ute til å være andre tider for stuerene da ja. Feks. såg jeg ingen med gul refleksvest. Har hørrt at på Sola og sikkert andre flyplasser får nå alle som beveger seg på utsiden rapport på seg viss de ikke bærer gul vest.
Nei, vest er av ny dato. Kan ikke huske at det var noe saerlig av dem paa FBU ...
Braathens hadde Air Stord og overtok vel Swissair, KLM og Finnair paa slutten ... De hadde ogsaa frakterne til UPS og DHL.
Vest kom på FBU i løpet av høsten 1997, men det "var ikke så nøye". Noen brukte, noen ikke. Jeg har til og med sett LN-MOW med vest på FBU :)
. Jeg har til og med sett LN-MOW med vest på FBU :)
Eh?? Det kan jeg ikke huske ...... :question:
Du var så søt så....
Det var bare én gang helt på slutten og etter mørkets frambrudd. Kanskje det var refleksen som var poenget.
Mulig det ..
Man ser noen med vest eller reflekstoey paa dette bildet fra siste dagen, men det var nok ikke paabudt ennaa.
http://www.enfb.net/lastday/last_013.jpg
..
.
Jeg så siste Olsenbanden film i går. Såg ute til å være andre tider for stuerene da ja. Feks. såg jeg ingen med gul refleksvest. Har hørrt at på Sola og sikkert andre flyplasser får nå alle som beveger seg på utsiden rapport på seg viss de ikke bærer gul vest.
Vikitig og være synlige og ta oss godt ut. ;)
FlightDeck
26-03-2008, 03:19
Hva var Dan-Air?
Dan-Air var et engelsk selskap som BA overtok...
Og jeg gikk i vest den dagen ser jeg :)
Alitalia forble vel hos SAS, men jeg husker at Braathens overtok AF.