View Full Version : SAS / Thai DC-9-41 1:400 Aeroclassics
Denne finnes på Airspotters.com.
Forresten, Var det andre enn DC-6, DC-9, Caravelle og CV 990 , som står pent i skapet, med SAS / Thai logo ?
Har jeg lest også DC-10 ? Sikkert noen som vet.
Forresten, Var det andre enn DC-6, DC-9, Caravelle og CV 990 , som står pent i skapet, med SAS / Thai logo ?
DC-8-62 flögs med kombinerad märkning; i SAS-målning till BKK där man vid varje stopp satte dit klistermärken med "THAI INTERNATIONAL" på kroppen och flög till SYD med TG-nummer. Tillbaka i BKK togs Thai-märkena bort och DC-8an flög hem till CPH igen.
DC-10 hade aldrig kombinerad märkning, Thai hade egna DC-10or.
Fellowship
03-04-2008, 21:55
DC-8-33 og DC-8-63 fløy også med det samme skjemaet som DC-9-41 modellen har, dvs det første Thai-skjemaet som var bygget på SAS-fargene.
Men det er dessverre ingen modeller av disse enda.
DC-8-33 og DC-8-63 fløy også med det samme skjemaet som DC-9-41 modellen har, dvs det første Thai-skjemaet som var bygget på SAS-fargene.
Men det er dessverre ingen modeller av disse enda.
Hadde vært vakkert å se både -33 og -63 i dette livery. Nå finnes det ingen god -33 mould ,men jeg innbiller meg at vi nok får se en -63 i denne utførelse med tid og stunder ...
Geir Otto