PDA

View Full Version : Ryanair-"service"?

Madman
16-03-2008, 21:07
Svigerforeldrene til en kompis av meg skulle ut og fly med Ryanair fra Torp i går. Men som mange her vet diverted ihvertfall to fly til OSL. Et av disse skulle dette paret være med. Men da tåken lettet, fikk de beskjed om at flyet hadde tekniske problemer, og ble kansellert.

De hadde gått til skranken, og spurt om muligheten til å bli booket om til en annen flight/annet selskap. Da fikk de til svar at pga tåka hadde ikke Ryanair noe ansvar!?! De hadde altså kansellert flighten pga tekniske problemer, men skylder på tåka for ikke å stå ansvarlig! Og da de videre stilte litt kritiske spørsmål, ble det truet med å tilkalle security!

Det hele endte med at de selv kjøpte nye billetter med Sterling fra Gardemoen.

Mener å ha vært borti at Ryanair har gjort dette før, altså kansellert en tur for å få de neste turene med flyet på rute.

Noen som vet hva som skjedde her? Evt hvilke rettigheter de har?

ThomAAs
16-03-2008, 21:40
Rettigheter finnes vel ikke når man flyr FR. Det er prisen å betale for å fly billig...

Shadow
16-03-2008, 21:44
Som regel kansellerer Ryanair når de har landet på OSL, men har dog vært med på å sende de avgårde igjen med pax et par ganger.
Det har vel heller aldri skjedd (så vidt jeg veit) at de har booket om til andre selskap da de ikke har avtaler om dette. Man blir vel tilbudt plass på neste ledige, selv om det er laaangt frem i tid, gjør man ikke ???

Madman
16-03-2008, 21:49
Man blir vel tilbudt plass på neste ledige, selv om det er laaangt frem i tid, gjør man ikke ???

Det er mulig jeg misforsto, men det tror jeg ikke disse fikk tilbud om. Det virket som om de ble helt overlatt til seg selv.

Jeg er klar over at dette er faren med å reise med Ryanair, men sånn tenker ikke folk flest tror jeg. Spesielt ikke et eldre ektepar. Men jeg tror ikke de reiser med FR igjen, for å si det sånn...

svetho
16-03-2008, 22:49
[QUOTE=Madman;253141]Det er mulig jeg misforsto, men det tror jeg ikke disse fikk tilbud om. Det virket som om de ble helt overlatt til seg selv.

Da har nok enten du eller det paret som skulle reist misforstått...

ALLE fikk hjelp av Servicekontoret på Torp til ombooking.. Men, neste fly til Madrid går først tirsdag, så alle fikk tilbud om å bli booket om via andre destinasjoner FR flyr til fra TRF, f.eks TRF-STN-MAD.
Men det skal også sies at det var en nok så lang kø på Servicekontoret i går kveld. Men hadde de vært tålmodige så hadde de fått hjelp...
Det er jo også slik med FR at de booker ikke om til andre selskaper enn seg selv...

Så også at du nevnte at det var teknisk feil på flyet. Det var faktisk noen passasjerer som begynte å spre rykte om at det var teknisk feil på flyet...

Eneste tipset jeg har til dine bekjente er at de forsøke å ta det på sin egen reiseforsikring om de har. Men nå er det været som var grunn, så det kan bli vanskelig. Ønsker lykke til.

Madman
16-03-2008, 22:55
Da har nok enten du eller det paret som skulle reist misforstått...

ALLE fikk hjelp av Servicekontoret på Torp til ombooking.. Men, neste fly til Madrid går først tirsdag, så alle fikk tilbud om å bli booket om via andre destinasjoner FR flyr til fra TRF, f.eks TRF-STN-MAD.
Men det skal også sies at det var en nok så lang kø på Servicekontoret i går kveld. Men hadde de vært tålmodige så hadde de fått hjelp...
Det er jo også slik med FR at de booker ikke om til andre selskaper enn seg selv...

Så også at du nevnte at det var teknisk feil på flyet. Det var faktisk noen passasjerer som begynte å spre rykte om at det var teknisk feil på flyet...

Mest sannsynlig de som misforsto skjønner jeg. De er ikke så veldig bereist av seg etter det jeg hørte.. ;)
Men hvis det ikke var teknisk på flyet, hvorfor kansellerte de den da? Tåka letta jo etterhvert, gjorde den ikke? Var det for ikke å forsinke resten av ruteprogrammet?

Shadow
17-03-2008, 00:07
svetho, har det hendt at fly som diverted til OSL har tatt av senere tom for så å gå til TRF for å plukke opp pax ??

KennethGS
17-03-2008, 00:52
Det har skjedd, både fra OSL og SVG...

svetho
17-03-2008, 10:38
svetho, har det hendt at fly som diverted til OSL har tatt av senere tom for så å gå til TRF for å plukke opp pax ??

Det har det, og det skjedde sist nå på lørdag, med den andre FR maskinen som diverted til OSL(FR6561 fra MRS).
Den tok av fra OSL ca 1 time etter at MAD gikk tom. Da var det antydning til bedring i været, og det var ca 700 meter sikt når MRS landet på TRF.

Shadow
17-03-2008, 11:06
Ja hørte noen rykter om at de ville prøve å lande der nede men var ltt usikker på om ryktene stemte ;)

EB
17-03-2008, 17:51
Ryanair trenger ikke dette forumet for å få frem negative sider ved seg selv - det klarer de utmerket selv!!!