View Full Version : Noen februarbilder fra Tromsø
Her følger noen litt vinterlige bilder som er tatt i løpet av februar måned på Tromsø Lufthavn. Det er lov å komme med kommentarer til de.
Her er litt flere bilder:
Personlig synes jeg bilde 1,2 og 5 hadde litt mye blått fargestikk, bilde 3 har kjempefint lys/fargetemp. Nattbildene ville jeg forsøkt å gjøre litt kaldere i fargen, kanskje tilføre dem litt mer blått! Ellers var det veldig bra!
Nummer 3, 7 (tøft :up: ) og 29 var mine favoritter :) Fine bilder øvrig og, men litt enig i hva SE-DYD sier. Men det kan være vanskelig å gjøre noe med når man har gul flombelysning :)
sirpjalle
16-03-2008, 11:12
Mye spennende her :up:
Oioioi nå fikk jeg nesten lyst til å ta turen til Nord-Norge igjen. De meste spennende vintrene har jeg hatt i Nordland (på greeeensa til Troms ute me havet). Jeg synes du har fått med både fly OG vinterstemningen rundt i samme eksponering.
Jeg synes bilder som er forseggjort (utsnitt/komposisjon) er spesielt godt tatt ifm luftfart. Spesielt var dette bildet et jeg fikk opp øynene for http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=16235&d=1205622441
Og hvordan vingene "henger" på dette bildet her
http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=16233&d=1205622398
Det er sikkert flere bilder som fortjener å bli trukket frem men nå er det frokost/brunch...
Artige navn SAS har gitt motorene sine ;-)
Flotte bilder! Ser på noen av bildene at det snør noe sinnsykt!
Ser også på et av bildene 4 SAS fly her på en gang.
Personlig synes jeg bilde 1,2 og 5 hadde litt mye blått fargestikk, bilde 3 har kjempefint lys/fargetemp. Nattbildene ville jeg forsøkt å gjøre litt kaldere i fargen, kanskje tilføre dem litt mer blått! Ellers var det veldig bra!
Jeg skal innrømme at det eneste jeg har gjort med bildene er å resize de litt. Jeg har P.S Elements 4.0 på pc'en men jeg er ikke så flink med slik bilderedigering. Det går jo an å prøve og feile litt for å øve seg...
Flotte bilder! Ser på noen av bildene at det snør noe sinnsykt!
Ser også på et av bildene 4 SAS fly her på en gang.
De bildene som du tenker på her er tatt søndag 17/2, da snødde det endel og til tider stengt bane med diversions til Bardufoss. Det var faktisk 5 stk. 737 samtidig på kvelden, da bildet ble tatt var flyet som stod på stand 23 (LN-BUE) akkurat blitt pushet ut for å få plass til nestemann (LN-TUJ).
M.a.o fullt i grisebingen!;)
P.S Tusen takk til alle sammen for fine tilbakemeldinger på bildene mine!
pene bilder dette da :) Likte det bildet med løypemaskina meget bra da, men her var mange andre godbiter også da :)
Det snør vel aldri i Tromsø da ;)
Airbus 330
16-03-2008, 20:11
Den spanjolen (Iberworld) ser ut il å fryse litt stakkars....:D
Fin serie fra nord, flere slike.
Airbus 330.
Mange takk for flotte bilder fra Tromsø, de blir verdsatt!
Har du en bekjent i Aeroflot Nord? Ser ut som noen i cockpit hilser på på bilde 13...
Har du en bekjent i Aeroflot Nord? Ser ut som noen i cockpit hilser på på bilde 13...
Det er ikke det at piloten vil starte motor nr 2 da? Han holder 2 fingre opp og motor nr 1 er allerede igang.
Jo, men han på bilde 13 hilser ikke. Det er som hr. BSSW skriver, han signaliserer start av motor nr. 2.:)
Det er ikke det at piloten vil starte motor nr 2 da? Han holder 2 fingre opp og motor nr 1 er allerede igang.
Takk for dere siste også for kommentarer til mine bilder.:)
putzmeister
17-03-2008, 20:12
Nord norsk vinter, fantastiske bilder :) som alltid.
Takk skal du ha!