View Full Version : Handling på Rygge, noe å bli rik av ?
sail4fun
15-03-2008, 20:04
Ser nå at det er program med DY på Rygge fra 06:30 til 23:30 , og spredd utover hele dagen.
Men , hvordan blir økonomien for et handlingselskap av det ? , det kan jo ikke være helt optimalt , 2 skift pr dag må vel til, men det som er på jobb har vel ikke nok å gjøre hele tiden, så da må vel kunden = DY betale extra for handling , eller Rørøos (?) blø ?
/Geir
Splittskift som på småflyplassene i nord ???
Splittskift, deltid og vikarer ....
Men , hvordan blir økonomien for et handlingselskap av det ? , det kan jo ikke være helt optimalt , 2 skift pr dag må vel til, men det som er på jobb har vel ikke nok å gjøre hele tiden, så da må vel kunden = DY betale extra for handling , eller Rørøos (?) blø ?
Det er Norport som har handling.
Dette blir vel ikke så veldig forskjellig fra å handle kun Norwegian på f.eks. Tromsø (er det ikke et tilsvarende mønster på trafikken der?) eller KLM og Norwegian i Kristiansand. Sikkert ikke helt optimal utnyttelse av arbeidstimene, men så vinner man litt på å være på en mindre flyplass.
Det duker vel opp andre kunder også! Hørte Don Johnson er på Rygge med et fly nu i helgen.
Nu är väl inte handling någonting man blir speciellt rik på oavsett vem eller var man är?
Splittskift som på småflyplassene i nord ???
ikke alle småflyplassene har splittskift da :)
sail4fun
15-03-2008, 23:29
Det var økonomien for handlingselskapet jeg tenkte på , spesielt forde trafikken er liten, men spredt over hele dagen. Men om de får bli alene så kan det jo bli biz av det når det blir noen flere avganger med wf og charters.
Tja, vet ikke om trafikkmønsteret har så mye å si for økonomien. Prisene deres vil jo bli deretter også ikke sant. Får mann flere avganger osv. så kan mann sette ned prisen ikke sant.
Nå er det jo bare en måned siden den sivile trafikken startet på Rygge. Hvordan trafikkmønsteret ser ut i dag, er vel ikke nødvendigvis slik det blir.
Sist onsdag startet flyginger til tre nye destinasjoner, og flere kommer, så trafikken blir nok godt fordelt utover dagen etterhvert. Men at det blir litt "peak" på morgenen når baseflyene skal ut, og om kvelden når de kommer tilbake er jo naturlig.
Dessuten har vel ingen av aktørene på Rygge innbilt seg at de ser sorte tall i bunnlinjen fra dag en. Her er det investorer med langsiktig satsning, det sa ihvertfall Olav Thon på åpningsdagen.