View Full Version : Siste dag med KLM og AirFrance
I dag er det siste dagen hvor Servisair har handlingen på KL og AF.
I morgen tidlig er det over til WF handeling.
I de to siste årene har KL og AF vært en stor del av min hverdag, og det er trist at de nå forsvinner. Har ikke vært en arbeidsdag uten at jeg har vært involvert i disse selkskapene. Og det var ingen lett avgjøresle når jeg bestemte meg for å bli igjen i SA.
Det var litt vemodig på Tirsdag når jeg hadde min siste KLM gate.
Håper og tror at WF er forberedt og klare for utfordringen. Og at de ivaretar begge selskapene og de reisene på aller beste måte.
AF kan være en smule sære og blir nok en "bonus" og en liten overraskelse for noen ansatte. Men når man har blitt kjent med arbeidsformen, så er det ganske så greit. For å komme med et par sitater:
"The captain on AirFrance ranks between the Pope and God"
"And if God would change job, he would be a captain in AirFrance"
Lykke til videre og takk for samarbeidet.
S
MountainDew
14-03-2008, 11:44
Ønsker ihvertfall Widerøe lykke til med oppstarten, men de har vel overtatt en del flinke folk fra SA?
De har fått in et 3-4 stk som er meget dyktige. Samt 3-4 stk som er flinke, men som ikke har noe særlig gate kompetanse. Kun innsjekk.
Heldighvis så har de ansatt en tidligere kollega av meg som er veldig dyktig, og han har vært godt involvert i planleggingen har jeg hørt. Og det tror jeg at WF skal være veldig glad for..
For han er dyktig, og flink til å lære bort også.
Men de har nok ikke fått inn så mange som de kanskje hadde ønsket eller trodd i forkant.
S
For tolvte gang; Servisair har f.o.m 15/3-08 igjen følgende selskaper på OSL:
Continental Airlines
TAP Air Portugal
Sterling
ENGM RAMP
14-03-2008, 12:38
Hmmm, de har da Jet-X/Primera Thomas?, Sky Airlines, Volare, Air Malta og Air Europa vel?
Air Malta har vel ikke flydd på OSL siden OKT07? :)
Neia, det henger vel noen charterselskaper på greip, men av 'ruteselskapene' er det de overnevnte 3.
Edit: Forresten, RAMP'en.. fruen som er på OPS'en ikveld?
Wishmaster
15-03-2008, 10:23
Noen her som vet åssen overgang gikk de første flyene AF/KL?
Wishmaster
15-03-2008, 10:24
Hmmm, de har da Jet-X/Primera Thomas?, Sky Airlines, Volare, Air Malta og Air Europa vel?
- Volare er vel bare noe sesongaktige greier, tror det skulle gjelde tom april.
- UX/AEA er vel ganske inaktive. Lurer på om det blir noen sommerfly.
Men jeg tviler litt på akkurat om dem kommer.
- Sky Airlines? Aldri hørt om. Sikkert bare noe ad-hocs.
MountainDew
15-03-2008, 10:40
Så de hadde flyttet innsjekk bort til felt A. Var lite kø kl 0610. Tror ikke automatene var der
Wishmaster
15-03-2008, 10:42
Spennende... Blir vel lang vei fra tkt desk til innsjekk for de med overvekt/tkt problemer.
Nja, ettersom WF har tatt over handling så er det vel WF sitt kontor man skal på, og det er jo i den enden.
- Og ankomst service er det SGS som har hehe
Wishmaster
15-03-2008, 11:26
Hm, jeg mener at AF/KL's billettskranke ikke vil la seg flytte på, og at de ikke vil la seg legges ned heller. De består, det er jeg bomsikker på. Tror forøvrig ikke at WF tktdsk har så mye ekstra kapasitet til å ta på seg full handling av AF/KL billetteringa...
(bookingsystem Korda/corda i KLM, og AF's sine egne med en eller annen amadeus plugin...).
MountainDew
15-03-2008, 12:35
Fikk ikke lov til å ha KL/AF innsjekk på felt G mer pga den utbyggingen som skal foregå i området. Så passajerene må over på motsatt side for å betale overvekt osv...WF billettkontor skal ikke ta seg av det.
Automater var på plass nå og det meste har gått bra. Var litt mye passasjerer i området samtidig pga all charterinnsjekk.
AF/KL har egen tkt desk, og den er ennå på felt G, mens innjsekk blir på B.
Det er jo ikke så mange steder å flytte tkt desk heller. Og WF tkt desk har absolutt ingen ting med KL/AF tkt egentlig.
Snakket med ansatte fra KL i dag, og de syntes det er vanvittig kjipt med avstanden mellom innsjekk og billettkontor, men dagen i dag har gått helt greit. Litt usikker på ontime performance men etter forholdene så har det nok gått greit.
S
Amsterdam KL 1140 06:40 Avreist 06:54 KLM
Paris/CDG AF 1275 06:55 Avreist 07:08 Air France
Amsterdam KL 1142 09:45 Avreist 09:48 KLM
Ikke no' "værre" enn vanlig detta..
Hvor mange ansatte er igjen i SA nå? Trist å se at det som var min arbeidsplass en gang er i ferd med å forsvinne helt.
Bluejuice
15-03-2008, 14:56
Hvor mange ansatte er igjen i SA nå? Trist å se at det som var min arbeidsplass en gang er i ferd med å forsvinne helt.
Helt enig, det er veldig trist at de krymper mer og mer..
I dag er det siste dagen hvor Servisair har handlingen på KL og AF.
I morgen tidlig er det over til WF handeling.
I de to siste årene har KL og AF vært en stor del av min hverdag, og det er trist at de nå forsvinner. Har ikke vært en arbeidsdag uten at jeg har vært involvert i disse selkskapene. Og det var ingen lett avgjøresle når jeg bestemte meg for å bli igjen i SA.
Det var litt vemodig på Tirsdag når jeg hadde min siste KLM gate.
Håper og tror at WF er forberedt og klare for utfordringen. Og at de ivaretar begge selskapene og de reisene på aller beste måte.
AF kan være en smule sære og blir nok en "bonus" og en liten overraskelse for noen ansatte. Men når man har blitt kjent med arbeidsformen, så er det ganske så greit. For å komme med et par sitater:
"The captain on AirFrance ranks between the Pope and God"
"And if God would change job, he would be a captain in AirFrance"
Lykke til videre og takk for samarbeidet.
S
nå har WF hatt handlinga på¨KL og AF i ca 1 uke. hvordan har det gått? alt på skinner fra første dag eller? WF handling pleier jo levere varene....
Etter hva jeg har hørt fra tidl. kollegaer som nå er i WF går det etter forholdene veldig bra, de har jo fått ett bra team der som er godt vant til KLM/AF og Codeco generelt. Småting var det, men slik var det vel i SA også :)
- Sky Airlines? Aldri hørt om. Sikkert bare noe ad-hocs.
Å nei du, hver lørdag hele sommeren.
ENGM RAMP
21-03-2008, 18:57
Hele sommeren? :) De var her senest torsdag morgen!
jojo og noen turen nå på våren..... uh... vinteren.
På jobb nå eller? Sitter og skjeder meg i avgangshallen!
ENGM RAMP
21-03-2008, 22:09
Nei sorry, er hjemme med omgangssyken :( Men begynner komme tilbake til livet igjen nå gitt :)
Nei sorry, er hjemme med omgangssyken :( Men begynner komme tilbake til livet igjen nå gitt :)
Må komme deg på jobb igjen.... Blir jo dårligere opplæring uten deg der!:nor:nor
Du kjeder deg ja laurenz ... er vel ikke akkurat mye å gjøre der oppe i kveld.
Hadde kun 2 avganger i morges jeg ;) SU og FR
jojo og noen turen nå på våren..... uh... vinteren.
Og du snakker om at jeg ikke gjør noe - get a life :p