PDA

View Full Version : Norwegian vs. SAS


Vede
13-03-2008, 15:59
Muligens feil forum, men det får i tilfelle moderatorene ordne opp i så har de noe og gjøre en stunden. ;)

Vil bare ta opp den "krigen" som er her inne mellom SAS fans og Norwegian fans. I enhver tråd som feks. omhandler DY så dras SAS inn og at de er så mye bedre på det området. "Det hadde aldri skjedd viss du fløy SAS" Lest dette før eller? Dette gjelder selvfølgelig andre veien også. "Du får det du betaler for" ref. DY som velger andre handlingselksaper osv. Jeg er meget lei av og lase denne interne krigen og kranglingen som er mellom DY og SK. Dette er et forum hvor vi diskuterer luftfart. Er det en tråd vi diskuterer SAS i så diskuterer vi SAS og drar ikke inn DY. Og selvfølgelig omvendt. Misforstå meg rett.

CK
13-03-2008, 16:18
vet du hva, Vede - dette er som foppal (noen liker Manchester United andre Liverpool) - sånn er det bare.

Concorde
13-03-2008, 16:19
Omtrent slik som SAS og Braathens SAFE kriget før. Det er kun navnet som skiller idag.

Vede
13-03-2008, 16:20
Så klart det forstår jeg jo. Men de som liker det andre selskapet enn det som diskuteres trenger vel ikke vise det hver eneste tråd.

CK
13-03-2008, 16:22
sant, og noe som vi alle kan "take to heart".

KennethGS
13-03-2008, 16:27
(noen liker Manchester United andre Liverpool)

...og andre hadde smilt lurt om fotball ble forvist til en annen galakse... ^_^

Blackhawk
13-03-2008, 17:18
Annen galakse er ikke nødvendig, bare gi alle spillerene hver sin
ball - så slipper da ALLE å krangle om den samme?? :D

LN-KOG
13-03-2008, 17:22
...og andre hadde smilt lurt om fotball ble forvist til en annen galakse... ^_^

Where no man has dared...

Tror ikke jeg hadde smilt, men kanskje jublet :colgate:

Geir
13-03-2008, 17:53
...og andre hadde smilt lurt om fotball ble forvist til en annen galakse... ^_^

Det hadde bare vært tragisk. Jeg er overbevist om at vi som er interessert i fotball har et mye rikere liv enn de stakkars menneskene som ikke er det. Ingenting er så følelsesladet som fotball. Det er stort å gifte seg med hun du er glad i og det er stort å få unger, men det kan ikke måle seg med cupmesterskap i fotball. Kjærligheten til kona går over (joda, jeg er skilt), ungene flytter ut en etter en, men forholdet til laget ditt følger deg for alltid.

Men det er fotball.

Flyselskaper er noe totalt annet.

Shadow
13-03-2008, 18:08
(noen liker Manchester United andre Liverpool).

Og noen hater begge disse to men elsker Everton :lol:

Men når det gjelder denne "krigen" som det blir kallt av noen.

4 ord "Sånn er det bare" og slik vil det være.
Uansett hva slags grep scanair tar på dette så vil det skje. Disse som forguder DY vil altid kommentere dette ved hver minste anledning noe dritt kommer om SK, og akkurat det samme den andre veien.
Til tider så virker det som om folk bare sitter å venter på anledningen til å komme med dritt eller skryt (SK/DY), noen virker så intense i hatet sitt at man må lure på hva selskapene har gjort mot personen direkte.

For min egen del, ja jeg er pro SK, er fortsatt stolt av å gå med SAS logoen på uniformen, men har også vett nok til å forstå at SK trenger konkurransen fra DY. Men for å vri saken, hadde DY vært det første og det største selskapet hadde nok de fleste som hater SK vært pro SK idag.
My 2 cent :rolleyes:

Edit: Siden sport ble dratt opp ...:wow: ....... Ishockey, der har man sporten for ekte mannfolk hahaha ;);):colgate:

F35Landing
13-03-2008, 18:09
En diskusjon om fotball; kult!!

Jeg har én mening om fotball: det er totalt tragisk hvor mye ressurser og tid vi bruker på fotball her i landet, tatt i betraktning hvor rævva vi hevder oss i resten av Europa/verden. Den tenker jeg satt:lol:

OSLflyer
13-03-2008, 18:16
Det er stort å gifte seg med hun du er glad i og det er stort å få unger, men det kan ikke måle seg med cupmesterskap i fotball.

Det er godt å tenke på at favorittlaget har flere mesterskap enn andre ;)

litt-amatør
13-03-2008, 18:19
Nå ja, synes ikke at lille Norge skal skamme seg over å være verdens 27. beste nasjon (ifølge siste FIFA- ranking) i verdens største idrett. Vi var sååå nære å komme til EM på tross av gigant-tabber i flere kamper.:o

Og nå braker jo all fotballen snart løs igjen, men hadde Norge kommet til EM; hadde nok blitt enda mer fokus, det får dere trøste dere med som ikke liker fotball.;)

Hvordan ble dette en fotball-tråd egentlig?:rolleyes:

LCH78
13-03-2008, 18:30
nå er ikke jeg fan av hverken Liverpool, Manchester, Everton, SAS eller Norwegian da, men Arsenal er jeg derimot fan av :) Men siden Vede dro inn en kommentar jeg hadde i trip-reporttråden til EB så var det (hvis noen ikke skjønte det selv med en ;) bak) en fleip.. Men skal slutte med sånt siden det tydligvis gjør folk oppbrakte :)

TCAS
13-03-2008, 19:12
Manchester United er bedre en SAS sitt bedriftslag i fotball!

LN-MOW
13-03-2008, 19:12
Ingenting er så følelsesladet som fotball.


... med mulig unntak av Molde vs. Kristiansund ... *dukker*

TOS
13-03-2008, 19:31
Jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at man skal holde SAS utenfor en diskusjon som omhandler DY - iallefall ikke i alle tilfeller. Alt er relativt, var det en smart mann som sa en gang i tiden, og det gjelder også for flyselskaper. Jeg mener riktignok at det ikke alltid er på sin plass å trekke inn andre selskaper, men ofte så er sammenlikninger instruktive.

gustavf
13-03-2008, 19:33
Vil bare ta opp den "krigen" som er her inne mellom SAS fans og Norwegian fans. I enhver tråd som feks. omhandler DY så dras SAS inn og at de er så mye bedre på det området. "Det hadde aldri skjedd viss du fløy SAS" Lest dette før eller? Dette gjelder selvfølgelig andre veien også. "Du får det du betaler for" ref. DY som velger andre handlingselksaper osv. Jeg er meget lei av og lase denne interne krigen og kranglingen som er mellom DY og SK. Dette er et forum hvor vi diskuterer luftfart. Er det en tråd vi diskuterer SAS i så diskuterer vi SAS og drar ikke inn DY. Og selvfølgelig omvendt. Misforstå meg rett.

Med fare for å dra tråden on topic igjen...

Ja, jeg synes det er plagsomt at nesten en hver tråd om Norwegian ender opp med flere innlegg om hvorfor SAS er bedre, og til en viss grad motsatt. Jeg synes det er en uting, og tror alle vil være tjent med at en del tenker seg litt bedre om før de poster i tråder om SAS og/eller Norwegian.

LN-SSL
13-03-2008, 19:41
Joda, MOW, men det har jo vært rimelig fredelig her en god stund nå vel??:colgate:

Fotball og følelser er en ting, men folk som går så oppi det at de setter fotball foran familien og alt annet VIKTIG i livet......, vel slike folk blir som den flymodellen du kjøper, og så blir du sittende å lete etter den lille delen som mangler....:rolleyes::colgate:

Bengt
13-03-2008, 20:18
Det hadde bare vært tragisk. Jeg er overbevist om at vi som er interessert i fotball har et mye rikere liv enn de stakkars menneskene som ikke er det. Ingenting er så følelsesladet som fotball. Det er stort å gifte seg med hun du er glad i og det er stort å få unger, men det kan ikke måle seg med cupmesterskap i fotball. Kjærligheten til kona går over (joda, jeg er skilt), ungene flytter ut en etter en, men forholdet til laget ditt følger deg for alltid.

Men det er fotball.

Flyselskaper er noe totalt annet.

Jag saknar ironismileyn....
Bengts filosofi (kan bli plågsam att höra sena kvällar)... "Marriage is nothing, children are everything" :o
Äktenskap är något som finns på papper och som kan upplösas enkelt. Det är barn som innebär ansvar, något som gör att du faktiskt måste tänka på andra än dig själv och något som du inte kan smita från ansvaret från. Det är stort, det är nog det största i livet att bli far.... För övrigt det är 15 år sedan jag blev far senaste gången...
Fotboll är roligt (mörsomt?) men det spelar inte i samma division som barn. Barn är Premier League, forboll är division 4. Flygbolag? Finns division 10?

KennethGS
13-03-2008, 20:25
Jeg er overbevist om at vi som er interessert i fotball har et mye rikere liv enn de stakkars menneskene som ikke er det.

http://youtube.com/watch?v=0GXcZTD8xYs

Jeg lar "Streken" få ordet... :lol:

EB
13-03-2008, 21:06
...og noen av oss liker både SAS og Norwegian men liker kanskje andre selskap enda bedre!

Someone
13-03-2008, 21:20
Jag saknar ironismileyn....


Denne :sarc ?

Og dessuten så er Liverpool best og alt annet er lag for avvikere:p

Martin
13-03-2008, 21:56
Skjønner ikke moroa med å se 22 voksne menn løpe rundt i shorts, jeg.. :rolleyes:

Tommy777
13-03-2008, 23:56
Skjønner ikke moroa med å se 22 voksne menn løpe rundt i shorts, jeg.. :rolleyes:

Da har du ikke skjønt mye. Someone, derimot, han har skjønt ALT!! :D ;)

Sa sa sa bra bra bra, SAS SAS SAS!!! :colgate:

PeopleExpress
14-03-2008, 00:03
Jeg konstanterer bare at Gullet kom hem!

Tommy777
14-03-2008, 00:10
Jeg konstanterer bare at Gullet kom hem!

Til Bergen?

Trety
14-03-2008, 00:12
Og dessuten så er Liverpool best og alt annet er lag for avvikere:p

Jeg er medlem av gruppa "Anyone that hates manchester united is jealous and probably a bummer" på Facebook. I rest my case...:colgate:

LN-KOG
14-03-2008, 00:13
Jeg er medlem av gruppa "Anyone that hates manchester united is jealous and probably a bummer" på Facebook. I rest my case...:colgate:

Men så er du også drammenser...;)

Trety
14-03-2008, 00:17
Men så er du også drammenser...;)

Pøh! Jeg er i det minste ikke Strømsgodset-supporter! :lol:

PeopleExpress
14-03-2008, 00:20
Til Bergen?

Jepp :-)

Hehe, det var jo en stund siden sist for å si det sånn.....

KennethGS
14-03-2008, 00:30
Jeg konstanterer bare at Gullet kom hem!

Ja, bergenserene er jo de sykeste av alle... :rolleyes:

LN-KGL
14-03-2008, 00:32
Merkelig - å diskutere SAS vs. Norwegian kan dere ikke? Var i den villfarelsen at det hersket flyinteresse her?

Shadow
14-03-2008, 00:34
Ja, bergenserene er jo de sykeste av alle... :rolleyes:

Spesiellt en fredags ettermiddag på OSL når de alle vil komme med tidligere fly hjem. ..... Dæven så mye dritt de kan lire ut av seg hahaha

Egil
14-03-2008, 00:59
Dette må være den sykeste tråden ever...

E!

gustavf
14-03-2008, 01:13
Merkelig - å diskutere SAS vs. Norwegian kan dere ikke? Var i den villfarelsen at det hersket flyinteresse her?

Tydeligvis ikke...

petru26
14-03-2008, 01:26
Bare for å "krydre" en tråd uten mening : Jeg vil påstå at Marshall forsterkere er mye bedre enn peavey sine.

sukram
14-03-2008, 01:42
Og jeg foretrekker SAAB foran Volvo. Og BMW foran Mercedes :)

Blackhawk
14-03-2008, 04:00
Æsj, Volvo er da mye bedre enn Saab (dashbordet i Saab'ene
er jo helt crazy de-luxe!) , samt Mercedes er bedre enn BMW -
men la oss heller møtes på midten; og være enig om Audi..

EB
14-03-2008, 07:18
...og derfor er det hyggelig å meddele at det er Alfa Romeo som er best!

gustavf
14-03-2008, 08:49
Jeg er litt usikre på om vi ikke er modne nok til å diskutere form og innhold på forumet, men det kanskje virke slik.

Vede gjorde et forsøk på å ta opp et problem, men fikk ikke noen seriøse svar. Jeg tror vi har fått nok fotball for noen dager nå, så jeg stenger.