PDA

View Full Version : FlyNordic blir Norwegian

Trash2000
13-03-2008, 10:50
Pressemelding fra DY:

Norwegian kjøpte i april 2007 lavpris flyselskapet FlyNordic i Sverige. Fra og med 5. april bytter FlyNordic navn til Norwegian. – Vi ønsker å satse videre i det europeiske markedet. Vi jobber mot de samme målgruppene og med ett varemerke vil vi bli mer tydelige. Kundene vil oppleve ett servicekonsept og felles bookingsystem. Det vil bety positive endringer i det svenske markedet og det er betydelige mer kostnadseffektivt med ett varemerke, sier adm. direktør Bjørn Kjos.

Byttet til Norwegians logo og grafiske profil vil skje fra og med 5. april. Fra denne datoen vil kundene i det svenske markedet kunne bestille billetter på Norwegians populære Lavpriskalender via nettsiden norwegian.se

FlyNordic har siden starten i 2001 hatt en sterk vekst på innenriksmarkedet fra Stockholm til destinasjoner i Nord-Sverige. Selskapet skal fortsatt ha fokus på reiser til lave priser for både forretningsreisende og ferie- og fritidsmarkedet. I løpet av det siste halvåret har FlyNordic økt antall destinasjoner fra sju til 20.

Med denne endringen satser Norwegian videre med en enda tydeligere profil og styrker sin posisjon i det europeiske markedet.

Concorde
13-03-2008, 10:51
Blir artig å se NAS med MD80

JetBlue
13-03-2008, 10:53
Smart, selvfølgelig det eneste riktig å gjøre.

Someone
13-03-2008, 11:04
Blir artig å se NAS med MD80

Nå vil vel de neppe bli malet om da de er på vei ut flåten.

FlightDeck
13-03-2008, 11:15
Ikke uventet, dette skjer jo som regel alltid ved oppkjøp av denne type. Bak dette ligger det uansett en rekke vurderinger som har blitt gjort - og den viktigste er at svenskene aksepterer Norwegian som varemerke, og foretrekker Norwegian fremfor FlyNordic.

Håper også på å få se en MD-80 i Norwegian-farger!

BGO
13-03-2008, 11:32
Ikke uventet, dette skjer jo som regel alltid ved oppkjøp av denne type. Bak dette ligger det uansett en rekke vurderinger som har blitt gjort - og den viktigste er at svenskene aksepterer Norwegian som varemerke, og foretrekker Norwegian fremfor FlyNordic.

Jeg ville tro FlyNordic ville være lettere å svelge for svenskene.
Tror også at FlyNordic ville være å foretrekke med tanke på alle rutene Norwegian har ut fra Polen. Har helt fra dag èn vært kritisk til Norwegian-navnet og de veldig patriotiske halene med "Real Norwegians" på.

TCAS
13-03-2008, 11:46
Er det nå man skal trekke paraleller til SAS? :)

Vi har SAS Sverige og SAS Norge. Forskjellige selskaper innad, men samme varemerke utad. Forskjellige fagforeninger. Forskjellige betingelser for de ansatte, men på et forskjellsnivå som ikke er problematisk.

Så får vi altså Norwegian i både Sverige og Norge. Forskjellige selskaper innad, men samme varemarke utad. Forskjellige fagforeninger. Forskjellige betingelser for de ansatte, hvor crew i FlyNordic har betraktelig dårligere betingelser enn i Norwegian.

Har Kjos tenkt på konsekvensene av å kopiere SAS? ;) Ikke sikkert det er problematisk, men at det blir noen interne kamper etterhvert skal man ikke se bort ifra. Men det blir i så fall å betrakte som forventet.

FlightDeck
13-03-2008, 12:27
Jeg ville tro FlyNordic ville være lettere å svelge for svenskene.
Tror også at FlyNordic ville være å foretrekke med tanke på alle rutene Norwegian har ut fra Polen. Har helt fra dag èn vært kritisk til Norwegian-navnet og de veldig patriotiske halene med "Real Norwegians" på.

Jeg er egentlig helt enig med deg - men når Norwegian faktisk kutter et veletablert varemerke til fordel for et med et noe mer kontroversielt navn (i Sverige), må det ligge en grundig utredning bak det... De hadde ikke gjort det om de hadde forventet å tjene mindre penger med Norwegian som varemerke.

raider66
13-03-2008, 12:29

Håper også på å få se en MD-80 i Norwegian-farger!

Er vi så sikre på at svenskene kommer til å akseptere Morwegian som varemerke da...? Tror FlyNordic-navnet er mer spiselig for medelSvennson, men det er vel kanskje prisene og lommeboka som betyr noe til sist uansett..

Espen

seatsniffer
13-03-2008, 12:30
De får ta bort "Real Norwegians" da og heller sette inn FlyNordics logo på flyhalen.

I tillegg burde de se på designet på websiden til FlyNordic. :nor

FlightDeck
13-03-2008, 12:33
Norwegian burde oveta FlyNordic-designet... Slik blir norwegian.se:

http://www.flynordic.com/userRsx/8eed1864-ee6b-4b6a-987e-8104b76be8fa/campaign/9fdc6c08-aa99-43cb-a0af-1a5a5c063a65/FlyNordicblirNorwegian_1.gif

PP
13-03-2008, 12:44
Hvornår ser vi Norwegian.dk???

Jan
13-03-2008, 12:57
Hvornår ser vi Norwegian.dk???

Er omskæring ikke forbudt i Danmark ? ;)

Isbamse
13-03-2008, 13:40
Enig i at FlyNordic ville vært mye bedre som felles merkenavn. Blir artig å se om det blir integrasjonskaos a la SAS. Blir det felles AOC også?

RIBRO
13-03-2008, 13:54
Välkommen ombord!

Låt mig presentera Sverige nya flygbolag - Norwegian. Tidigare har vi gått under namnet FlyNordic här i Sverige men nu är det dags att ta steget fullt ut och bli Norwegian även här. Jag hoppas att du som kund ska uppskatta de låga priser och den enkelhet som gjort oss så framgångsrika på hemmaplan.

Idag är Norwegian Skandinaviens största lågprisflygbolag med över sex miljoner resenärer från hela Europa varje år. Nyckeln till vår framgång är vår tydliga vision: Alla ska ha råd att flyga och det ska vara enkelt. Därför har vi riktigt låga priser och biljetter som är enkla att hitta och boka. Ovh vi flyger direkt till alla våra destinationer. I framtiden kommer du även att uppleva ännu enklare beställningar, enklar incheckning och ombordstigning, samt möjlighet att ta med mer handbagage på resan.

Som ett stort flygbolag har vi förstås ett stort ansvar för miljön och för dig som passagerare. Därför håller vi just nu på att byta ut vår flygplansflotta. De nya flygplanen som är av typen Boeing 737-800 har bättre komfort och lägre bullernivå än de gamla planen. De drar också mindre bränsle, vilket är positivt för både biljettpriset och miljön.

Jag är stolt och glad över att vi nu lanserar Norwegian fullt ut i Sverige och min förhoppning är att vi här, precis som i Norge, ska sätta en ny standard för vad lågprisflyg är.

Vänliga hälsningar

Bjorn Kjos
VD
Norwegian

LN-KOG
13-03-2008, 14:00
Hmmm, var ikke et av problemene til Braathens i sin tid at det var et norsk selskap med norsk flagg på halen....

BSSW
13-03-2008, 14:26
Hvis det blir felles AOC så har ihverfall problemet med crew bytte i Dubai blitt løst.

De B738ene som skal til LF skal de da lakkeres i fullt DY P/S? Eller blir det forskjeller f.eks at det står norwegian.se i stede for norwegian.no på maskinene?

ThomAAs
13-03-2008, 14:31
Det skal bli spennende å se om dette slår ann i Sverige... Lurer på om Sweden.no hadde funka på innenriks i norge??

storg
13-03-2008, 14:36
Jeg tror navnet er uviktig. Det viktigste er at folk kjenner det igjen. Folk flyr med swiss så norwegian går bra.

TCAS
13-03-2008, 14:43
Hvis det blir felles AOC så har ihverfall problemet med crew bytte i Dubai blitt løst.

Samme AOC, 2 forskjellige pilotforeninger med vidt forskjellige lønnsbetingelser, og crew som skal fly rundt på de samme rutene med de samme flyindividene? Det må jo bety trøbbel, hvis da ikke foreningene i DY/LF har funnet en løsning som vil være unik i foreningsammenheng? Så nei, jeg tror ikke det blir felles AOC.

....og ved nyansettelser, vil da pilotene bli ansatt i "Real" Norwegian, eller "Fake/Wannebe" Norwegian? :)

KennethGS
13-03-2008, 15:00
Dette kan jo bli interessant... :)

CK
13-03-2008, 15:13
ikke overraskende, men jeg ville nok heller valgt FlyNordic fremfor Norwegian.se (Norwegian.pl?). Synd - ettersom jeg synes FlyNordic har et bedre design både på flyene og på nettet.

Hva med bare å ta steget helt ut og kalle selskapet Braathens (II) - de gjør jo mange av de samme grepene, som å kjøpe et selskap i Sverige (og døpe det om), få seg en stor utenlandsk partner på eiersiden, fly en masse "marginalproduksjon" til Syden, gi flyene navn etter kjente nordmenn (BU's var bare "noe" eldre) og bruke varmerket på andre selskaper (Braathens Helikopter, Braathens Hotell avr det vel også) ....

Redcap
13-03-2008, 15:25
BU og hotell ?

KennethGS
13-03-2008, 15:29
...og da følger jo naturligvis: Når kommer SAS til å kjøpe opp Norwegian? :p

ENGM RAMP
13-03-2008, 15:30
Nå er det et par måneder siden jeg var inne på LF's sine hjemmesider sist, men jeg synes deres sider var langt verre enn NAX's sine.....

Og jeg er enig at FlyNordic navnet hadde passet bedre, men det er jo som noen skriver over her, og de har vel gjort en grundig helhetelig vurdering av dette......Blir spennende å se hvordan dette blir tatt i mot der borte på andre siden av grensen...

intransfer
13-03-2008, 15:31
BU og hotell ?

Jepp, bl.a. Sola Airport Hotel (eller var det Stavanger Airport Hotel?)

HansJ
13-03-2008, 15:48
Kommer nog bli skönt för FlyNordic att slippa bli förväxlade med Tuifly Nordic också, det var ju rättssak om detta för några år sedan då FlyNordic ansåg att TUI inkräktade på deras varumärke. Många resenärer tror att FlyNordic, Tuifly Nordic och även Nordic Leisure är samma sak.

flyKSU
13-03-2008, 15:52
Hva gjør de med MD'ene til LF da?
Håper de ikke skal male de om. Norwegians "omskjærte" fargeskjema tviler jeg på vil gjøre seg spesielt bra på en MD-80 :8::rolleyes::p

Men bra at de utvikler seg ja, dog jeg har også litt problemer med å se hvordan "Norwegian" skal slå an i sverige...

sukram
13-03-2008, 16:07
Hehe, virker som flere legger til grunn av svenskene misliker oss nordmenn og alt som er norsk.

Vi er da vel relativt godt likt i grannelandet, er vi ikke? Hva sier våre svenske forum-medlemmer?

Blackhawk
13-03-2008, 16:29
Norwegian rekrutterer i hvertfall fortsatt CA til Norwegian/FlyNordic
via Proffice Aviation - med dertil lave lønninger og dårlige vilkår:

Proffice Aviation søker 30 stk. CA i Sverige, for arbeid hos
Norwegian:
http://www.flygtorget.se/platsannonser/Detaljer/?Id=1406

Anställning hos Proffice Aviation, bas Oslo

Blackhawk
13-03-2008, 16:34
Hehe, virker som flere legger til grunn av svenskene misliker oss nordmenn og alt som er norsk.

Vi er da vel relativt godt likt i grannelandet, er vi ikke? Hva sier våre svenske forum-medlemmer?

Hva svenskene vil reagere på dette, vil man evt. kunne se
etterhvert i denne tråden på G-kraft vil jeg tro:

http://www.g-kraft.com/forum/19/17253
(G-kraft kan sies å være Sveriges svar på Scanair.no, dog mindre..)

Ellers kan jeg vel bekrefte at nordmenn i største del er godt
likt i Sverige, bor selv delvis hos søta bror - selv om det ikke
er til å unngå; at man ofte hører om nordmenn og alle
disse "oljepengarna.." som er et gjennomgangstema.. ^_^

F35Landing
13-03-2008, 17:36
Samme AOC, 2 forskjellige pilotforeninger med vidt forskjellige lønnsbetingelser, og crew som skal fly rundt på de samme rutene med de samme flyindividene? Det må jo bety trøbbel, hvis da ikke foreningene i DY/LF har funnet en løsning som vil være unik i foreningsammenheng? Så nei, jeg tror ikke det blir felles AOC.

Jeg venter med spenning på dette med forskjell i lønn og betingelser. Som du sier: hvis de to pilotforeningene godtar forskjellsbehandling uten å lee på så mye som et øyebryn, så er det historisk i verdenssammenheng (eller du sa noe liknende i hvertfall.) Norwegian skaper stadig mer spenning i hverdagen med alle sine små krumspring.

HansJ
13-03-2008, 18:27

Norwegian har haft en reklamkampanj i Sverige de senaste veckorna med adressen "Norwegian.se" i annonserna, så det verkar ju som om man försöker arbeta in namnet här.

Jag är iofs partisk eftersom jag är väldigt förtjust i våra grannar ;) men jag tror att Norwegians namn kommer att funka här. Det är väldigt sällan man hör negativa kommentarer om Norge och norrmännen i Sverige numera.

vadheim
13-03-2008, 18:54
Personlig synes jeg både navnet og logoen til Fly Nordic er mange ganger bedre enn Norwegian's. Med tanke på at man nå skal drive nordisk business må det patriotiske norske nedtones betraktelig dersom man skal lykkes utenfor Norge (tror jeg...).

:rolleyes:

jikswoboB
13-03-2008, 19:26
Personlig synes jeg både navnet og logoen til Fly Nordic er mange ganger bedre enn Norwegian's. Med tanke på at man nå skal drive nordisk business må det patriotiske norske nedtones betraktelig dersom man skal lykkes utenfor Norge (tror jeg...).

:rolleyes:

Det är väl rimligen så att det är enklare att döpa om Flynordic till Norwegian än tvärt om. Visserligen är Flynordic en relativt stor aktör i Sverige, men varumärket är gissningsvis inte lika välkänt som Norwegian är i Norge.

Personligen gillar jag Flynordics design och det är ju lite trist att den försvinner, men att det tillslut blev ett gemensamt namn var väl oundvikligt. Tycker kanske inte att Norwegian är ett klockrent namn för ett multinationellt flygbolag, men men...

Bengt
13-03-2008, 19:28

Själv tror jag att Norwegian kan fungera i Sverige också, men personligen tycker jag att Flynordic var ett bättre namn på en produkt som finns i andra länder än Norge...
Men det har inget med min uppfattning om Norge eller norrmän i allmänhet att göra. Norge är väl sett i Sverige och det gäller även norrmän :nor

Blackhawk
13-03-2008, 19:28
FlyNordic hadde jo et ganske kjedelig og anonymt design i mange år,
men designet de har nå - er jo moderne og rimelig fresht men da ble
det altså begrenset hvor lenge de fikk brukt dette.

EB
13-03-2008, 19:47
Dette kommer til å gå smertefritt og uten problemer!!! Men det er vi som ikke hadde klart å takle et selskap med Sweden i seg på norske ruter...

KennethGS
13-03-2008, 20:00
Men det er vi som ikke hadde klart å takle et selskap med Sweden i seg på norske ruter...

Det forklarer hvorfor Sveaflyg og Danish Air Transport ikke tok over SAS sine ruter én etter én...
Ja, det er vel nesten et mirakel at vi lar West Air Sweden fly norsk post? ^_^

EB
13-03-2008, 20:04
Hvor mange nordmenn sender du med posten???

Someone
13-03-2008, 20:13

....og ved nyansettelser, vil da pilotene bli ansatt i "Real" Norwegian, eller "Fake/Wannebe" Norwegian? :)

Vel, hvordan gjøres dette med Polen idag? Kan man ikke velge samme løsning ovenfor Svenska Norwegian

KennethGS
13-03-2008, 20:18
Hvor mange nordmenn sender du med posten???

Ingen... Har du sett hvordan posten behandles? Man overlever ikke en runde som post... ^_^

Shadow
13-03-2008, 20:21
Posten skal frem hahaha --- uansett hvordan den ender opp

Vede
13-03-2008, 22:08
Fikser noen en paint av et DY fly med FlyNordic logoen på halen?

MountainDew
13-03-2008, 22:09
Busy Bee :SWE:nor

gustavf
13-03-2008, 22:18
Kanskje de kan få "A real star" på halen...

Jeg håper ihvertfall de klarer å hente med seg det beste fra webdesignen til Fly Nordic, for jeg synes de websidene er adskillig mer oversiktlige og innbydende (selv om target=_blank er en uting).

seatsniffer
13-03-2008, 22:27
Fikser noen en paint av et DY fly med FlyNordic logoen på halen?

FIKS!

Gjerne også MD'en med DY-livery for moro skyld!:lol:

LN-KGL
14-03-2008, 00:59
Litt lite skyggelegging på denne, men dere får da et lite inntrykk av hva som kan komme

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/Airlines/Norwegian/MD-80_LF_DY.jpg

OEriksen
14-03-2008, 01:22
Synes den var litt kul jeg da :p

EB
14-03-2008, 05:06
Morsomt - men rart å se .se på et norsk flagg. Gleder meg til å følge dette videre - å se om det skjer endringer på haledesignen.

MountainDew
14-03-2008, 11:22
Stilig, men kanskje Norwegian.se blir malt i de svenske fargene??

morr
14-03-2008, 11:35
hva med å sette på det norske, svenske og danske flagg?:p

Concorde
14-03-2008, 11:53
Det er gjort før med tragisk utfall.

FlightDeck
14-03-2008, 11:54
Polska Norwegian og norske Norwegian har de samme flyene, men svenske Norwegian vil da altså ha egne fly som kun brukes på egne ruter?

ENGM RAMP
14-03-2008, 11:56
Polska Norwegian og norske Norwegian har de samme flyene, men svenske Norwegian vil da altså ha egne fly som kun brukes på egne ruter?

Neiiiida, det blir vel likt over hele fjøøøla kan du skjønne vel :)

Someone

Jeg er ganske så sikker på at de kommer til å se helt like ut. Husker jeg korrekt skulle LF sine 737-800 få LN-registrering, så man skal vel ikke se bortifra at når 1 AOC er på plass så vil flyene gå over hele rutenettet

ENGM RAMP
MD'ene tipper jeg vil bli hvite med kun Norwegian-stickers inntil de gradvis blir faset ut...

Isbamse
14-03-2008, 12:10
Kan ikke tenke meg annet enn at alle fly kan gå over alt - noe annet ville være så ineffektivt at bare SAS finner det på :p

Men designmessig burde de satset på Flynordic både som navn og design, uten den røde nesa. Klart den røde nesa gjør flyene lett gjenkjennelige, men den burde uansett bli mer elegant, fx ved å bøyes opp bakover slik TNT har.

Blackhawk
14-03-2008, 18:24
Så har noen av de første reaksjonene tikket inn på www.g-kraft.com, og
de er rett så positive:

Det svenska bolaget behåller ju Nordic Airlink Holding som juridiskt bolag i Sverige, det är bara verksamhetsnamnet som ändras. Egen organisation, eget OP och eget AOC.
Det finns ju stora nyttor med att en del av bolaget är svenskt i och med EU-medlemsskapet. Man gör ju stora vinster genom att bara byta namn. Reklam för bara ett bolag, hemsidor, utrustning, igenkänning, uniformer, inventarier och en massa mer saker.

Sen får man ju se hur norrlänningarna reagerar. Många ser ju FlyNordic som "sitt" bolag. Men sen NAS köpte LF så har ju det mesta gått åt rätt hål. Från få till 30 destinationer, Dubai, mer marknadsföring och framförallt verkar det som om NAS som ägare bryr sig hundra gånger mer än Finnair.

Flere her:
http://www.g-kraft.com/forum/19/17253

Utflyttet
14-03-2008, 18:39

Ikke nå igjen! Alltid når det er tråder om DY her så blander man inn SK-ting, og omvendt... eller, er det DY som nå skal begynne å ta etter SK-fakter? :p

-A

Fellowship
14-03-2008, 18:58
Litt lite skyggelegging på denne, men dere får da et lite inntrykk av hva som kan komme

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/Airlines/Norwegian/MD-80_LF_DY.jpg
Fin tegning igjen, -KGL :)
Jeg tipper at skillet mellom den rød delen og det hvite skroget antakelig ville gått litt lengre frem, jfr det de har gjort på 738, der er vel den røde delen omtrent like lang som på 733.

Hva om de hadde gjort om det røde til blått og den blå linjen til gul.. ?
Neida, jeg forstår at det blir samme linje over hele fjøla, men det var unektelig fint med LF-logoen bak dette skroget.

LCH
15-03-2008, 01:45
Det er gjort før med tragisk utfall.

Dagens kommentar!!!

BGO
17-03-2008, 18:03
Syns denne ser flott ut jeg:

EB
17-03-2008, 18:06
De visste vel allerede når Boeing laget tegningen med 737-800`n i FlyNordic sin design at det aldri kom til å skje...

MountainDew
18-03-2008, 14:02
På nakkestøttene i MD-80 flyene står det nå norwegian.se og kabinbesetningen har fått Norwegian "pins" på skjortene sine.

OJB
18-03-2008, 15:08
Fin tegning -KGL , artig lay-out det der.
Nå er det vel ikke meningen å bruke så mye lakk på MD'ene den tiden de har igjen før alle er skiftet ut med 737.

MartinL
21-03-2008, 08:33
Så lenge Norwegian klarer å markedsföre seg slik at selskapet assosieres med lave priser og et bredt flytilbud, tror jeg navnet i liten grad spiller noen rolle, men jeg synes det var meget fornuftig å fortsette med det merkenavnet som var mest innarbeidet i markedet.

Norwegian har nok garantert gjort gode vurderinger för de bestemte seg.

At man på död og liv skal rive seg i håret og rope "her blir det skandale" for at Norwegian oppretter virksomheten på tvers av land, lönn og avtaler blir bare tull. Jeg regner med at de har lärt noe av et annet skandinavisk selskap og gjort vurderinger opp mot dette.....

Til nå har stort sett alt Norwegian tatt i blitt til gull. Det er ikke et resultat av flaks, men av dyktighet. Jeg er 100% overbevist om at suksess historien fortsetter i skandinavia med navnet Norwegian.

JoeW
21-03-2008, 08:51
Jeg hørte rykter om at det var en slags hastverkbeslutning dette, men at en rask markedsundersøkelse i Sverige viste at det ville gå greit å fly under Norwegian som varemerke... Men FlyNordic er jo sånn sett et bedre navn, spesielt i forhold til Polen-operasjonene...

C172
21-03-2008, 09:03
Norwegian er musikk i mine ører!

AirbusTrond
21-03-2008, 10:33
Det ville da være meningsløst å ta bort et så godt innarbeidet merkevarenavn som Norwegian er. FlyNordic - tja, dette virker temmelig anonymt. Det er nok selskaper som har "Fly" eller "Air" i navnet. Norwegian er derimot tydelig og mer originalt, og når man først får kjennskap til det, er det noe man lettere husker. Som flere skriver - Norge og Norwegian har positiv klang mange steder i verden. Så kan man kalle det nasjonalisme, men ikke mer nasjonalisme enn alle andre flyselskaper som har nasjonens navn. Enig i at Norwegian.se ser litt rart ut, men kanskje akkurat passe rart til at man synes det er litt originalt og morsomt - noe som igjen bidrar til at man husker det.

Sånn litt OT så er jeg i det hele tatt kritisk til all verdens bruk av markedsundersøkelser. Det gir ofte litt for "glatte" restultater, da man skal tilfredsstille all verdens folk. Mulig at flere ville mene at "FlyNordic" er et mer passe navn, men på lang sikt tror jeg "Norwegian" er sterkere.

B767
21-03-2008, 11:56
i utlandet er Norge populær... se på Napapirji den bruker norsk flagg.. i italia er norsk flagg populær har eg hørt....

jikswoboB
21-03-2008, 12:14
Att namnet Norwegian behölls och inte Flynordic beror ju såklart på att Norwegian köpte upp Flynordic och inte omvänt.

Jag tycker ett helt nytt gemensamt namn för verksamheten i Norge, Sverige och Polen hade varit bäst, men Norwegian är ett allt för starkt varumärke i Norge för att det skulle slopas.

DYflyer
21-03-2008, 20:39
Norwegian har jo også brukt mye ressurser på å innarbeide seg på det polske markedet, og begynner nå å se resultatet av det. Hadde man skiftet navn til FlyNordic kunne det fort være ett steg eller to tilbake i dette arbeidet. Navnebyttet er nok noe DY har vurdert grundig siden oppkjøpet av FlyNordic, så jeg er overbevist om at de vet hva de gjør her.