PDA

View Full Version : Feil priser hos Norwegian

blazius
13-03-2008, 10:36
Reisebyrået som arbeidsgiveren min bruker har sendt oss følgende mail:

Norwegian melder at det er lagt inn feil priser på enkelte av deres destinasjoner i Amadeus. Brukeren kan oppleve at prisen som ble oppgitt i bestillingen er lavere enn det man blir belastet. Dette gjelder følgende destinasjoner:

Bergen
Alicante
Budapest
Alexandria
Stansted
Malaga
Warsawa

Prisen man blir belastet er korrekt. Men Norwegian forstår at mange kanskje ønsker å avbestille sin reise. De som ønsker å avbestille reisen sin tar kontakt med [reisebyrået] som da sørger for refusjon.

Norwegian vet ikke noe om når Amadeus får løst feilen.

http://www.viatravel.no/portal/page?_pageid=76,68451&_dad=portal&_schema=PORTAL

Jeg aner ikke hvor store feilene er, men ville det ikke være naturlig at selskapet selv bar konsekvensene av en slik feil?

The Ticketor
13-03-2008, 10:56
Jo, det vil jeg si. Lurer på hva loven sier om dette.

TCAS
13-03-2008, 10:57
De har vel heller ikke lov å trekke et større beløp enn det man har blitt forespeilet under bestillingen?

ENGM RAMP
13-03-2008, 11:05
Er jeg helt blåst her, men når begynte NAX å fly til Alexandria? Eller har de i det hele tatt annonsert at det skal begynne fly dit a?

FlightDeck
13-03-2008, 11:19
Er jeg helt blåst her, men når begynte NAX å fly til Alexandria? Eller har de i det hele tatt annonsert at det skal begynne fly dit a?

De flyr ikke dit, nei. Lurer uansett på hvilken størrelsesorden det er snakk om - det må jo være en del siden "Norwegian forstår at mange kanskje ønsker å avbestille sin reise".

Redcap
13-03-2008, 11:32
Det er vel bare bestillinger gjort i Amadeus som er feilpriset... ?

Hobbes
13-03-2008, 11:32
Markedsføringsloven er helt klar. Dersom selger IKKE tar forbehold om trykkfeil ell.l så er det selger som må dekke tapet. For mange år siden gikk SAS ut med en annonse/priskampanje som var helt feil. SAS ble den gang dømt til å stå for prisen de hadde oppgitt!

litt-amatør
13-03-2008, 11:35
Det er rimelig frekt hvis de trekker mer enn det kunden har godtatt, og ikke minst er det ulovlig. Ethvert flyselskap ville jo her svelget dette tapet og godtatt prisen kunden fikk oppgitt. Dette er jo deres feil. Norwegian må da gjøre slik de også?

litt-amatør
13-03-2008, 11:36
Det er rimelig frekt hvis de trekker mer enn det kunden har godtatt, og ikke minst er det ulovlig. Ethvert flyselskap ville jo her svelget dette tapet og godtatt prisen kunden fikk oppgitt. Dette er jo deres feil. Norwegian må da gjøre slik de også?

Prisen man blir belastet er korrekt.:drunk:

Hva er det for en konklusjon?

FlightDeck
13-03-2008, 11:47
Husker for noen år siden at Elkjøp eller noe liknende ved en feiltakelse solgte PC-er til kr. 50 på deres nettside. De sa selvfølgelig at det var en feil, men det endte med at de som hadde bestilt fikk en PC til denne prisen.

Concorde
13-03-2008, 11:54
Steng denne tråden før media ser den! Dette er hovedoppslag i VG i morgen:rolleyes:

Redcap
13-03-2008, 13:19
Det er bare 2 år siden sas skulle korrigere C-klasse prisen med NOK 1.200.- Fra Oslo til Shanghai og hvor de istede klarte å legge ut billettene til NOK 1.200.- Det gikk endel billetter før det ble oppdaget. Flyertalk gjengen kjøpte endel billetter. Alle fikk de billettene de hadde bestillt.