View Full Version : Komme seg til Hurghada
Tommy777
10-03-2008, 18:39
Morn,
En kompis av meg har rund dag og vi er blitt invitert til kalas i Hurghada. Hotell er fikset, men jeg driver og leter etter mest fornuftige reisemåte fra Chicago. Datoer 8-9 august, retur helgen etter.
Alternativene jeg har klart å finne er Air Berlin, Condor. LH til Cairo, vet ikke hvordan det er å komme seg videre derfra med annet enn Egyptair...
t/r chicago-cairo kommer på 1300 daler inkl alt pr. pers med UA/LH
Tips mottas med takk.
sail4fun
10-03-2008, 21:51
sk fra osl' med charter ? dog ikke sikker pa oppstart sa tidlig som aug
Tommy777
10-03-2008, 21:54
Ser ut som man kan fly fra RIX, men jeg fant ingen avganger så tidlig.. Det går charter mandag 11. med retur uken etter (ving), men det var GRISEDYRT! 7K pp kun fly
Og siden Egyptair nå er blitt *A medlemmer så funket jo også de :lol
Tommy777
11-03-2008, 02:45
De er ikke helt med enda...
Har funnet følgende reisplan så langt:
Utreise fredag ettermiddag ORD-FRA, videre på morran lørdag til CAI. Videre til HUR mandags morran med Egypt Air
Retur lørdags ettermiddag HUR-CAI, videre med LH via FRA i OTTA, ankomst ORD i ett tiden søndag. Pris PP: ca. 1300 USD ORD-CAI-ORD, Egypt Air 150 t/r pp, alle priser med alle skatter. 1300 er faktisk H klasse noe som gjør at vi kan oppgradere hele veien til Kairo.
Det var det billigste jeg klarte å finne tak i..
For den ekte egyptiske opplevelsen, så er det vel buss som er tingen fra Kairo til Hurghada.
litt-amatør
12-03-2008, 13:38
Er ikke busskjøring i Egypt også forbundet med litt mer enn vanlig risiko ettersom det er svært populært å foreta forbikjøringer ikke helt etter læreboka??
FlightDeck
14-03-2008, 10:36
Det er mange som tar toget mellom Kairo og Hurghada. Når det er sagt - reiser man til Egypt er det vel nettopp Hurghada man bør unngå til fordel for et cruise på Nilen, Karnaktemplet i Luxor, pyramidene og det egyptiske museet i Kairo, osv...
Tommy777
19-03-2008, 16:43
Da var det på plass: Lufthansa via FRA til CAI. Egypt Air derfra til Hurghada. Retur med LH til FRA, UA derfra. Siste segmentet FRA-ORD oppgradert til C, resten monkey, men har LH oppgraderingsvouchere så vi får se...
Blir det jungel-jet i Egypt?
Tommy777
21-03-2008, 02:53
Ene veien, ja. A321 andre
Jeg har fløyet diverse i Egypt... Fra OSL brukte vi stort sett OS o/ VIE, til CAI. Egyptair videre. Har ingen oversikt på Hurghada, da vi bare fløy LUX(or) og ASW(an). Vet vi fløy et eller annet obskurt selskap en gang - Air Memphis i denne maskinen her - http://www.airliners.net/photo/Air-Memphis/McDonnell-Douglas-DC-9-31/1214146 - fra Aswan til Abu Simbel. Maskinen kom da fra CAI, og påstigende pax ble blandt annet ikke briefet i sikkerhetsrutiner. Mange amerikanere med hjerte i halsen på den turen der. Selskapet er vel dessuten svartelistet fra Europeisk luftrom. Men ellers er det jo en artig opplevelse å ha fløyet med dem...
Så innenriks Eygypt, ville jeg nok satset på EgyptAir. De har dessuten en hyggelig business class, og i ferietider hender det de setter inn noen av de store intercont maskinene(A340/B772) på innenriks. Vet jeg fløy innenriks LUX-CAI, ca 1 times flyvning, med en 772ER en gang. Meget god business class selv på denne korte flyvningen(kan ha noe med at de flyttet alle C-pax over i F-kabinen, og kjørte med C tom(bortsett fra en Air Marshall-type fra Egypt, som ikke akkurat var flink til å skjule sitt våpen, han hadde revolver i belte, og det jeg antar var hardere skyts i en veske han la opp på hyllen) ;). Men tid har de generelt nok av, og STD er bare veiledende...