View Full Version : Med SK til Bangkok på C
Bizflyer
06-03-2008, 11:01
Tenkte at en trip-report var populært nå som jeg i dag starter på en forhåpentligvis hyggelig tur til Østen.
I kveld starter turen med et hopp fra KRS til CPH. Avg 1820 ank 1920. Deretter blir det vel noen timer i Loungen før Sk973 og LN-RKF skal ta oss til Bangkok.
More to follow......
BF:cool2
God tur!
Gleder meg til å lese.
Bizflyer
06-03-2008, 19:48
Sitter nå i Scandinavian Lounge på CPH etter en grei flight fra KRS.
Innsjekk på Kjevik gikk greit. Godt å slippe å se all den baggasjen igjen på en stund!:lol:
Desverre var det meldt om forsinkelse. Avg 1820 var forsinket til 1900. Cimber Air sin CRJ som var satt opp på ruten landet noen minutter før 1800, og grunnen til den oppsatte forsinkelsen var "som vanlig" det nye luftromsystemet (eller hva det nå heter) over Danmark.
Kl 1813 hoppet vi til ettersom det kom opprop om final call for Sk 2883. Og vi som ikke hadde hørt første opprop engang. Men det viste seg at det var first and final call de hadde brukt.
SK2883 KRS-CPH
Vel ombord, kom kapteinen på høytaleren og forrtalte at vi hadde en slot til kl 1915, men nå hadde han nettopp fått en ny, men da måtte vi være i lufta i løpet av 5 minutter. Og det gikk heldigvis fint. Vi var bare 22 pax på denne avgangen, så det var godt med plass.
Jeg var satt på sete 2c men flyttet bak til 3c da dette var en ledig 2 seter. Hvorfor sitte trangt og fælt om man ikke er nødt.
Vel oppe i luften ble det servert det vanligs Eco Extra smørbrødet. Dvs et lite stykke rugbrød med ost og skinke. Det smaker faktisk helt ok. Mye bedre enn de sandwichene de selger på M. Siden ferien starter nå, valgte jeg selvfølgelig Champagne å drikke til. Ogf det smakte utmerket. Eneste minuset med flighten var at den gikk så fort at da jeg spurte om en G/T fikk jeg beskjed om at det desverre ikke var tid til det ettersom vi skulle lande om 10 min.
Og faktisk kun 45 min etter vi tok av fra Kjevik slo vi hjula i bakken på CPH. Det går radig når man tar av mot syd og lander mot syd. Så vi landet på tiden vi. Tenker nå på de svenskene som byttet fra CPH avg til OSL avg da de skulle videre til ARN og var redd for forsinkelse via CPH. Det ble mindre poeng på dem i dag for å si det sånn!
Men nå sitter vi i loungen og har fått både Gin/Tonic og prøvd Kylle Kylle, eller Tuborgs Påskebryg for de som ikke forstår dansk:rolleyes:
Om 3 timer går ferden videre med SK 973 til BKK. Er spendt på hva den vil bringe. Ifølge pålitelige kilder skal det være 17 ledige seter på biz, så da blir det nok greit med plass og god service, får jeg håpe.
Stay tuned! More to come!
BF:nor
Lover bra. C fra CPH til BKK bruker å være veldig bra. Tok dugelig med Kylle-kylle og røket laks og paté på tirsdag! Smakte utmerket. Lykke til videre.:)
Gleder meg til å lese mer...kommer vel noe i løpet av dagen!
Og hva skyldes valget av denne avgangen da? Du liker jo ikke SAS sin sene avgang fra CPH til BKK...
Reiste selv fra ARN til BKK 28.2., hadde 2-seteren i midten på rad 1 for meg selv. Helt utmerket.
BizFlyer, sleng på en reiserapport fra de steder du besøker på Filippinene også , please. :9::exclaimation Innom Caticlan ?? Asian Spirit bruker vel jet
der nå ??:cry:
Bizflyer
09-03-2008, 08:07
CPH - BKK SK 973
Etter noen forfriskninger i loungen tok vi fatt på veien gjennom passkontrollen og mot gaten. I gaten hadde ombordstigning alt startet, så vi var noen av de siste om bord. Vi fant våre seter på rad 2, og så at alle business class seter var opptatt. Ifølge purseren var det mange som hadde oppgradert på poeng på denne turen.
Det var første gang jeg fløy i de nye setene på forretningsklassen, og de var veldig behagelige. Litt stivt når setet var i modusen for take-off da jeg følge jeg satt veldig rett-opp-og-ned. Men litt justering var det helt fint.
Hva som derimot ikke var noe greit, var at lyset i taket over begge setene virket ikke. I tillegg var leselyset som kom ut av stolen rene diskolyset ettersom det blinket som et slik strobelys man gjerne har på diskoteker. Så når lyset ble slukket, var de ingen mulighet for å lese. Vi gjorde purseren oppmerksom på dette, og han re-satt systemet i stolen, men dessverre til ingen nytte. Han prøvde også å skifte pære uten at det gikk heller. Så der satt vi uten lys. Ikke særlig moro når man har betalt i dyre dommer for billetten, og takket være at bermen hadde oppgradert seg, var det ikke plasser å bytte til heller. Vi fikk en sjekk hver på 20 USDollar som kompensasjon. Festlig! Nå kostet ikke billetten 21 000 lenger, men 20 900 kr. Til og med purseren så det humoristiske i det. Så når han kom med salgstralle var vi fort frempå og spurte hva vi kunne få for 40 dollar! Vurderer å sende en klage til SAS når jeg kommer hjem. Kanskje vi kan få noen bonuspoeng som kompensasjon. En kamerat av meg fikk 5000 poeng som kompensasjon for et ødelagt sete en gang mellom CPH og BKK.
Vel, nok om det. Etter vi hadde satt oss ned var det champis i plastikkglass. Det ble servert halvfulle glass. Litt smålig synes nå vi.
Vel i luften varte og rakk det før noe skjedde. Ikke kom der tilbud om noe å drikke før maten. 1 time og 15 minutter etter avgang startet matserveringen. Det synes jeg var svakt. I det minste kunne de ha tatt en runde med drinkvogna mens maten ble preparert. Mener jeg har sett i andre rapporter at det har vært vanlig å servere drikke med en liten kanape før maten?
SAS skriver i menyen at ”På grunn av det sene avgangstidspunkt har vi valgt å tilby hurtig servering, så du kan få fred til å sove.”
Menyen var som følger:
Grønn salat med dagens dressing.
Forrett: Serrano skinke med fiken og fetaost.
Et utvalg av forskjellige typer brød.
Hovedretter:
Sandartfilet (Gjøs?) servert med rustikk potetmos med oliven, grillet fennikel og rødvinssaus med bacon.
Eller
Rød Thai-curry med kylling og oksekjøtt i østerssaus med basilikum og chilli, servert med dampet jasminris.
Eller
Egyptisk Misea – sauterte poteter, aubergine, tomater og corgette, servert med rosenkål.
Ost: Esrom – ost. Økologisk, servert med tørkede aprikoser.
En sød finale: Petit fours
I utgangspunktet synes jeg dette var et dårlig utvalg for en businessclass. Selv på Thai sin Premium economy kan du velge i minst 4 retter. De fleste rundt meg gikk for thai curryen. Den var god nok den. Ganske spicy, men det var ikke mye mat. Jeg følge at bizclass måltidet jeg fikk på LHR-CPH med SK for et par måneder siden var større. Så det var skuffende. Alt ble servert på ett brett. Både forrett, hovedrett og ost. Og osten var i en bitteliten skål, hvor det var 2 små biter ost i. Thai Premium Economy kommer sågar rundt med egen ostevogn. Nei, måltidet var en skuffende opplevelse. Først vente så lenge for så lite, nei, her må det forbedringer til.
Fikk smake på begge rødvinene. En Aster, Ribiera del Duero Riserva 2000 eller en Cline Zinfandel 2005. Begge vinene var relativt lette, og absolutt ikke i en klasse man bør kunne servere på business class. Her kunne man godt spandert noen kroner ekstra og fått bedre vin for pengene.
Ved slutten av måltidet kom de rundt med brett med portvin i glass. Det smakte fint. Og litt senere kom de med petit fours og kaffe/avec. Så da ble det et glass Sauterne til, hvilket smakte godt. Så ble det cognac etter det. Moyet XO Borderies var et nytt bekjentskap. I følge vår svenske mannlige CA var den over 35 år gammel. Helt ok.
Når serveringen så var over ble lyset slukket, og vi ble sittende i mørke og hadde et par runder GTI før vi sovnet. Stolen slider jo fint ned til liggeposisjon, men når jeg hadde den helt nede i liggende posisjon følte jeg at jeg lå i bro og det var ubehagelig. Så jeg måtte ta stolen litt tilbake. Da var det greit. Våknet noen ganger i løpet av natten, da halsen fort blir som sandpapir når man sover på ryggen. Heldigvis var der en vannflaske som hjalp til med å få fukt tilbake i systemet. Sov greit i 5 timer og våknet 1,5 time før ankomst i det frokost serveringen startet.
SAS benyttet en måte å servere frokost på som jeg ikke har sett før på fly. Først fikk man et brett med de sedvanlige tingene på. Deretter kom de med tralle med skåler med eggerøre, pølser, skinke, stekt tomat pannekaker med champinongstuing. Så kunne man peke på hva man ville ha og dette ble så servert. Det var veldig greit.
Før landing fløy vi over Bangkok, ut over sjøen og snudde for å lande mot nord. Det ble en myk landing og vi landet 15 minutter før rutetid, kl 1505. Kort kø i immigration, så det gikk radig, men vi måtte vente vel og lenge på bagasjen, og det var skuffende at de heller ikke her klarer å sende priority baggasje først ut på båndet.
Tollen gikk også greit, og kl 1600 satt vi i taxi på vei til hotellet i Bangkok.
More to follow…………….
Bizflyer
09-03-2008, 08:10
Og hva skyldes valget av denne avgangen da? Du liker jo ikke SAS sin sene avgang fra CPH til BKK...
Reiste selv fra ARN til BKK 28.2., hadde 2-seteren i midten på rad 1 for meg selv. Helt utmerket.
Det var en kombinasjon av pris og muligheten for å få haugevis med poeng. Tur retur i business med SAS (inkl gullkortbonus) gir 30 000 poeng. Da har man jo nesten fornyet gullkortet allerede.
Hadde også lyst til å reise via ARN, men da ble billetten mye dyrere. Alternativet var å reise Thais Premium Economy, men det skilte ikke så mye på pris, og dessuten hadde det bare vært en tre del av poengene.
Tommy777
09-03-2008, 16:23
Takker for rapporten så langt.
De serverer lite champers i glassene før avgang rett og slett fordi mange ikke klarer å tømme i seg så mye som oss ;) Derfor ber jeg om påfyll!
Jeg liker ikke den seine avgangen fra Chicago og har ikke mye erfaring med å reise seint med SAS
Men det er ofte at flyselskaper serverer en redusert meny når flyavgangen går veldig sent på kvelden. Det gjør de også på noen avganger fra USA. Men hovedpoenget er jo at serveringen skal starte og gjennomføres raskt. Når maten er servert så sent etter avgang, forsvinner jo poenget.
På UA har man valget om man ønsker hele hopprennet eller den raske varianten. Tror det er smart av SAS å tilby begge..
At de ikke kom med drinkvogna før maten, er helt utrolig. Det har jeg aldri opplevd
Det er jo godt med sandwicher og snacks i buffeten dersom man blir sulten underveis.
Det var vel for mørkt til å ta bilder??;)
Stort sett så holder det med det halvfulle glasset før take-off - det komme r jo nok etterpå - så sant du ikke er 100% norsk.
Her virket det vel som om crewet ikke var helt på topp - drikkevogn og matservering burde kommet mye tidligere...
Hmmmm, utrolig at drinker og mat tok så lang tid, særlig da avgangen er relativ sein. men ikke seinere enn at mange kan tenke seg "full pakke", med drinker, tre retters etc..Ba selv om påfyll av champagene en gang, men "servitøren" ble utrolig sur, så jeg har sluttet med det!:cry: Rart at det ikke var et "nordisk" alternativ på menyen, f. eks reindyrsteik. Vinen er vel litt smak og behag, men virket ikke som noen toppviner.
Hadde SK i monkey t/r DXB for to uker siden. Da fortalte ( begge veier ) de at :
"Dere får en gratis alkohol drink til maten. Husk å bestille alt til maten når drinktralla kommer ".
Maten kom uten en skvett vann på tralla. Fikk ikke valg et mellom chicken eller pasta. SK hadde valgt for alle, Chicken til alle ! Så greit ! Begge veier !
Siste tralla kom med et stort skilt med priser for konjakk-likør til kaffen. INTET annet som brus , vann på tralla. Men de hadde SKassaparat til kun kredittkort.
Foreløpig ikke FR-kredittkortgebyr.
Når det har nådd slikt lavmål for oss, røkla, som sitter bak, er det heller ikke rart at det har spredd seg foran til de som virkelig har betalt for mye mer og som fortjener annet en halvfulle champis i plastglass !
Hadde planlagt en tripreport for DXB , men gadd ikke. SK er ikke verd energien til det.
:cry:
Min beste sammenligning bak i bussen de siste uker er jo AF langt ut i Stillehavet..... Du verden hvor bra de er sammenlignet. :exclaimation:9:
Så bra at nå har glemmer man fort fæle CDG, man vet at man slåss for å komme videre med et topp selskap !:D
OG, hvor glad jeg er for at jeg har CO til USA på onsdag !! De ligger en klasse langt over SK også ! I monkey, gudene vet foran i bussen !
sail4fun
09-03-2008, 21:39
Ganske typisk at Normenn måler service i antall "gratis" alkoholhenheter ?
Jeg har kun hatt veldig positive erfaringer med SK på longhaul, og jeg har flydd flere ganger i ny og gammel Biz og en gang i Eco Extra og monkey de siste årene.
På min siste tur over dammen med SK i februar valgte jeg kveldsavgangen 10pm ORD-CPH, og gjorde meg samme erfaring som deg når det gjelder serveringen. Først halvfullt champagne glass som pre-departure drink, deretter intet tilbud om drikke og snacks før middagservering som det tok nesten en time å vente på. Og både salat, forrett, hovedrett og en liten skål med to oster kom samtidig. Foretrekker uten tvil full C servering kontra ekspressvarianten på sene longhaul avganger med SAS, her er SAS veldig bra! Men jeg antar at en god del forretningsreisende foretrekker å få mest mulig ro og tid til å slappe av på underveis på de sene kveldsavgangene. Uansett, drikkevognen bør absolutt komme rundt etter setebelteskiltet slukner, det koster ikke mye tid for crewet og er en service man forventer seg for dyre billetter.
Tommy777
10-03-2008, 02:53
Hadde SK i monkey t/r DXB for to uker siden. Da fortalte ( begge veier ) de at :
"Dere får en gratis alkohol drink til maten. Husk å bestille alt til maten når drinktralla kommer ".
Maten kom uten en skvett vann på tralla. Fikk ikke valg et mellom chicken eller pasta. SK hadde valgt for alle, Chicken til alle ! Så greit ! Begge veier !
Siste tralla kom med et stort skilt med priser for konjakk-likør til kaffen. INTET annet som brus , vann på tralla. Men de hadde SKassaparat til kun kredittkort.
Foreløpig ikke FR-kredittkortgebyr.
Når det har nådd slikt lavmål for oss, røkla, som sitter bak, er det heller ikke rart at det har spredd seg foran til de som virkelig har betalt for mye mer og som fortjener annet en halvfulle champis i plastglass !
Hadde planlagt en tripreport for DXB , men gadd ikke. SK er ikke verd energien til det.
:cry:
Min beste sammenligning bak i bussen de siste uker er jo AF langt ut i Stillehavet..... Du verden hvor bra de er sammenlignet. :exclaimation:9:
Så bra at nå har glemmer man fort fæle CDG, man vet at man slåss for å komme videre med et topp selskap !:D
OG, hvor glad jeg er for at jeg har CO til USA på onsdag !! De ligger en klasse langt over SK også ! I monkey, gudene vet foran i bussen !
Så så..... :)
Hadde du ikke hatt kompiser som ordnet deg nødutgang på OSL, hadde CO opplevelsen vært:
- Dårligere benplass
- Kun 20% av flåten har individuelle TV skjermer
- De bruker B757, sjansen for fuel stop på veien er på topp nå for tiden
- All alkohol koster penger
- Setene er tynne og ukomfortable
- Mat alternativene er på samme nivå som SAS
Hvordan CO da kan være i en klasse langt over SAS klarer jeg ikke helt å se..
Og det du klager på med SAS her er at man blir tilbudt gratis alkohol, men ikke vann og brus? :8: Det går an å spørre, vettu... ;). Og når det gjelder mat, har vel SAS tilbudt kun en type måltid bak i masse herrens år?
Nei, kamerat, dette var mye sutring :D
Det var en kombinasjon av pris og muligheten for å få haugevis med poeng. Tur retur i business med SAS (inkl gullkortbonus) gir 30 000 poeng. Da har man jo nesten fornyet gullkortet allerede.
Hadde også lyst til å reise via ARN, men da ble billetten mye dyrere. Alternativet var å reise Thais Premium Economy, men det skilte ikke så mye på pris, og dessuten hadde det bare vært en tre del av poengene.
Jeg reiste til Berlin og startet reisen der. Fikk t/r Berlin for 16800,- i BIZ, via ARN mot BKK (3000 poeng mer). Med gullkortbonus og en del innenlandsreiser i Thailand (BIZ - 1200 poeng pr. tur) er gullkortet sikret videre stort sett p.g.a. denne turen.
Fra ARN til BKK serverte de bl.a. køttbullar med potatismos og lingonsylt - kanskje ikke akkurat det man ser for seg som BIZ-hovedrett, men virket som mange ville ha det (svensk tilpasning siden flyet gikk fra ARN???).
5 ledige seter i BIZ tror jeg det var, men 3 av dem ble raskt fylt opp av SAS-ansatte fra lavere klasser etter avgang.
Leselampen min var også problematisk, men ved litt fininnstilling kunne den til nød brukes.
Etter og ha studert Bizflyers rapport så langt og SQ777's miserable SK reise till DXB så stiller jeg følgende spørsmål: Hva har skjedd med SK intercont? Inntrykket her er ikke bra.
Etter min forrige langreise, TK til DXB, så kan jeg definitivt konstatere at kvalitet på inflight service ligger godt over hva som har vært tilfellet her hos disse to. Egen drikkevogn, fullt utvalg av drikke på matvogna, man kunne velge mellom 2 varmretter etc, bare og forsyne seg i galley etc....
Etter og ha studert Bizflyers rapport så langt og SQ777's miserable SK reise till DXB så stiller jeg følgende spørsmål: Hva har skjedd med SK intercont? Inntrykket her er ikke bra.
SAS IC kan iblant være litt hit 'n miss. Dvs det hender de har "dårlige dager". Fløy selv CPH-EWR i C like før jul og min opplevelse var totalt forskjellig fra Bizflyer. Her kom drikkevognen tidlig og bortsett fra plasten på maten ikke tas av, var serveringen også topp både mengde- og tidsmessig.
Det samme inntrykket som jeg sitter igjen med er felles med de som jeg kjenner som flyr SAS IC i C-klasse endel. Dvs normalt er det veldig bra, men så er det enkelte dager for de leverer under standard
Og når det gjelder mat, har vel SAS tilbudt kun en type måltid bak i masse herrens år?
Stemmer dette? Synes da og huske at sist jeg fløy til BKK med SK i røkla klassen så fikk jeg tilbud om to forskjellige varmretter. Det er vel 3 år siden nå.
Ganske typisk at Normenn måler service i antall "gratis" alkoholhenheter ?
Vet ikke hvem du henviser til P.A., men jeg synes så tydelig SQ777 sa at det var mangel på vann og brus på tralla på DXB-flighten. Disse to flytende remedier har etter min kunnskap ikke noen alkoholenheter i seg.
Vet ikke hvem du henviser til P.A., men jeg synes så tydelig SQ777 sa at det var mangel på vann og brus på tralla på DXB-flighten. Disse to flytende remedier har etter min kunnskap ikke noen alkoholenheter i seg.
Trur han henviser til stakkarn som kun fikk et halvfult glass med champis :)
sail4fun
10-03-2008, 20:09
Stemmer dette? Synes da og huske at sist jeg fløy til BKK med SK i røkla klassen så fikk jeg tilbud om to forskjellige varmretter. Det er vel 3 år siden nå.
En sjekk med ei som flyr bla.a SK973 ofte... sier at
Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
M-Class ... 1 hot meal :(
/
Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
/
Men er det da forskjell på dag og nattflygninger? På SK909 i November mener jeg å huske det ihvertfall var 4 valg av hovedrett i C
Alt utenom sene kveldsavganger på SK Intercont har 4 valg, og det er stort sett en fiskerett, to med kjøtt/fugl og en vegetar. Sene kveldsavganger har tre valg der hele pakken blir servert samtidig, og petit fours til slutt.
Utdrag fra menyen på ORD-CPH SK944 09FEB08:
Due to the late departure time, to allow you to go to sleep earlier we have chosen to offer you a quicker meal service.
Forøvrig satt jeg i sete 7a på denne turen og var meget fornøyd med det i etterkant, benplassen føles en anelse bedre, ikke minst fordi det ikke er en innhuling i sete foran som begrenser plassen til begge sider og over.
sail4fun
10-03-2008, 21:26
995 har 4 valg så det stemmer sikkert.
Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
/
Hmmm, mener bestemt at den sene avgangen CPH - BKK har hatt 4 valg av hovedmeny, mens avgangen BKK - CPH har hatt 3 retter. Kom over en gammel meny fra mars 2007 som i hvertfall viser valg mellom 4 retter CPH - BKK. Tror også at det var det i juli 2007, men har ikke reist med den ruten siden da. Overgang til kun 3 retter er vel en nedtur? Flytiden er vel omlag 11t og da klarer vi vel en skikkelig middag og rekker å sove mange timer før evt. frokost.:cool:
Kjenner meg ikke igjen på beskrivelsen, så det er mulig at Biz har vært veldig uheldig på denne reisen. Er meget godt fornøyd med både servicenivå og servering på SK-C på intercont. Det eneste jeg ikke er 100% fornøyd mer er at stolene er noen cm for korte og at man ligger i nedoverbakke
Dag Viking
11-03-2008, 05:04
Hadde du ikke hatt kompiser som ordnet deg nødutgang på OSL, hadde CO opplevelsen vært:
- Dårligere benplass
- Kun 20% av flåten har individuelle TV skjermer
- De bruker B757, sjansen for fuel stop på veien er på topp nå for tiden
- All alkohol koster penger
- Setene er tynne og ukomfortable
- Mat alternativene er på samme nivå som SAS
Hvordan CO da kan være i en klasse langt over SAS klarer jeg ikke helt å se..
Og det du klager på med SAS her er at man blir tilbudt gratis alkohol, men ikke vann og brus? :8: Det går an å spørre, vettu... ;). Og når det gjelder mat, har vel SAS tilbudt kun en type måltid bak i masse herrens år?
Enig med Tommy her. Min erfaring med CO C og Y kontra SAS C, Y og M er even steven.
Jeg har kun fløyet nødutgang bak gardinen hos begge selskaper, men jeg tror nok at jeg foretrekker en toseter hos SAS over en treseter hos CO. Biz-kabinen hos CO er mye koseligere enn hos SAS. Maten, drikka, og servicen er temmelig likt. CO sitt store fortrinn er at de flyr direkte fra OSL.
På den andre siden, både CO og SAS er bedre enn LH, KL, AF, DL og NW som jeg har prøvd over dammen de siste årene.
..men for alle som ikke skal til NYC så spiller det ingen rolle at CO flyr non-stop til Newark.
Hotmeal
C-Class 3 choices
Y-Class 2 choices
/
Da har hukommelsen koblet inn igjen, vi satt jo i Eco extra:D Det forklarer 2 choices.:)
Dag Viking
11-03-2008, 17:19
..men for alle som ikke skal til NYC så spiller det ingen rolle at CO flyr non-stop til Newark.
Klart det gjør!!!
CO tilbyr 1-stop til langt flere destinasjoner i Nord-Amerika fra Oslo enn noen andre selskap, og i tillegg slipper man den grusomme mellomlandingen i Europa på vei hjem til Norge. Akkurat det siste gjorde at CO ble min favoritt hjem fra Florida.
Tommy777
11-03-2008, 18:02
Klart det gjør!!!
CO tilbyr 1-stop til langt flere destinasjoner i Nord-Amerika fra Oslo enn noen andre selskap, og i tillegg slipper man den grusomme mellomlandingen i Europa på vei hjem til Norge. Akkurat det siste gjorde at CO ble min favoritt hjem fra Florida.
Vel, LH flyr både non stop til MCO og MIA. Det er 1 stopp, er det ikke??
Jaggu er det bedre å bytte fly samme dag på EWR enn å lande i FRA om morran også vente på OSL flyet istedet for lande på OSL 9:35.
Jo, men når årets X-ende vinterstorm treffer NY og lammer alt av trafikk er ikke så kult å fly via EWR.
De fleste jeg kjenner som reiser my til USA gjør mye for å unngå å måtte mellomlande i USA, spesielt om vinteren
Dag Viking
11-03-2008, 19:40
Vel, LH flyr både non stop til MCO og MIA. Det er 1 stopp, er det ikke??
Det hjelper lite når man ikke bor i hverken Orlando eller Miami. Stoppen i FRA om morgenen er dessuten KJIP i forhold til et lite opphold på EWR, der man får seg et glass vin mens man sjekker mail.
Jo, men når årets X-ende vinterstorm treffer NY og lammer alt av trafikk er ikke så kult å fly via EWR.
De fleste jeg kjenner som reiser my til USA gjør mye for å unngå å måtte mellomlande i USA, spesielt om vinteren
EWR er, som mange andre hub'er i USA, plaget av både vinterstormer og thunderstormer. EWR er den huben jeg har hatt flest transit på, og den har ikke vært mer plaget av forsinkelser enn ORD, IAD, DTW, MSP eller ATL. Hipp som happ, flaks og uflaks.
Heldigvis er "pendlingen" til USA over i dette livet :)
FRA kl 0530 om morgenen er fæl, uansett hvor i verden en kommer fra, også Asia. Etter en kamp gjennom Schengenkontrollen så til Greyhoundstasjonen for buss langt utpå jordet for flyet til OSL.:drunk:
OSL fra USA inn kl 0935 er herlig. LIKE herlig var SK 908 for noen år siden med A333 , samme som SK 902 (?) til GEN for maaange år siden med 747 og DC10 !:D
Tommy777
12-03-2008, 01:04
Ja, denne debatten har vi nok hatt en del ganger før.... Hver sin lyst, ikke sant??