PDA

View Full Version : 4 små spørsmål..

SudCaravelle
05-03-2008, 12:57
Mulig det er reiseforum..

1. Når er de ferdige med å montere EFI på CO sine 757 OSL-EWR? og når kan man sjekke om det er på min spesifikke flight?

2. Går det - og er det verdt å oppgradere til Business med EB poeng (ved insjekk) på en SAS flight fra Oslo til Paris. (Turen er økonomi - men en del av en OSL-SIN SQ Flight)

3. Hvordan brenner man av fire timer på CDG? Var der 2 timer i sommer og syntes det var en temmelig laber flyplass..

4. Noen som har noen erfaringer med SilkAir? A320 og A319?

På forhånd takk...

sk931
05-03-2008, 13:00
3) det er desværre forbud at fotografere i CDG..Hvorfor aner jeg ikke..Jeg prøvede for 2 år siden, hvor jeg skulle vente i 10 timer, men en Politimand gjorde opmærksom på det, da jeg stillede mig op for at fotografere...man kan få en tilladelse, men det kræver vist et medlamskab at KeroZen
Hilsen
Ole

learjet
05-03-2008, 13:27
Spm 1: AVOD på 757 fra CO skal være klar i løpet av året. Pr i dag er de vel 8 maskiner som er klare. Det gikk fryktelig sakte i starten, men nå er tempoet satt opp, og antallet øker stadig.
Flyindivid settes vel opp et par dager i forkant. Men kan selvsagt endres. Pr i dag finnes det vel ingen offentlig liste over hvilke fly som er klare - så det blir en overaskelse... Hvis da ingen "sladrer" om hvilken maskin som kommer... Hvis du har med PC prøv å få et sete mellom rad 7-16 - der er det strømuttak ( i alle maskinene)

Martin
05-03-2008, 13:39
Sakset fra Flyertalk:

Just an FYI:

Ship 113 has entered service with full AVOD as of March 2nd. A total of 10 planes are now converted.

Ships 104, 105, 106, 107, 110, 112, 113, 114, 130, and 140 is the up to date list right now.

An internal memo states that all of the planes should be complete by the end of 2008.

De har altså 10 757 med full AVOD, og, som Learjet også sier, alle skal ha de i løpet av året.

Ellers: Sjekk ut denne siden: http://pda.continental.com/Test20/FlightStatusGateInfo.aspx

Tast inn 39, og få diverse info om flyet som er på vei til EWR as I write, bla. hviolket fly, og hva slags IFE de har..

Thomas
05-03-2008, 13:43
Hmm, upgrade og standbyliste offisielt på nettet med navn? - Wow..

Someone
05-03-2008, 13:44
2. Går det - og er det verdt å oppgradere til Business med EB poeng (ved insjekk) på en SAS flight fra Oslo til Paris. (Turen er økonomi - men en del av en OSL-SIN SQ Flight)

Nei. Kun fra Extra til Business på intra-europeisk

http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Oppgradering/Oppgradering-mot-poeng-pa-SAS/

learjet
05-03-2008, 13:52
Og da var det to maskiner i tillegg til min egen liste, som er to uker gammel....

STBY listene på nett tar bare 3 første bokstavene i navnet. Slik at man ikke offentligjør det hele...

Den siden er ganske så bra. Vil tro at for gjengen i US of A bruker den jevnt....

S

Morten
05-03-2008, 17:02
Jeg mener at det ikke er verdt å oppgradere Oslo-Paris til business, bare for å sitte litt lengre fram på en 737. Ville heller brukt poenge til å oppgradere til business på longhaul, der er det merkbar forskjell på komfort.