View Full Version : Spotting i Hong Kong
I slutten av januar skal jeg på en ukes kongresstur til Hong Kong.
I den forbindelse må det jo bli litt spotting. Noen som har noe erfaring derfra og kjenner til gode plasser for fotografering?
Har søkt uten nevneverdig hell på nett for å finne ut av dette, kanskje noen kjenner til noen nettresurser? :spin:
VC-10
Originally posted by VC-10
I slutten av januar skal jeg på en ukes kongresstur til Hong Kong.
I den forbindelse må det jo bli litt spotting. Noen som har noe erfaring derfra og kjenner til gode plasser for fotografering?
Har søkt uten nevneverdig hell på nett for å finne ut av dette, kanskje noen kjenner til noen nettresurser? :spin:
VC-10
synd kai tak ble nedlagt...der var det visst en del spotterplasser i følge diverse nettkilder....det var også den kuleste flyplassen med den berømte checkerboard approach :)
:) Chek Lap Kok
denne (http://photos.airliners.net/b153362d5b6c6e1eb52b6011d63ca884/41c5bdee/photos/2/4/6/736642.jpg) var nice :) chek lap kok
hr vaert der noen ganger, men ikke ha for store forventninger til selve flyplassen. den er stor og flott men drit kjedelig. Lite butikker og liten utsikt til bevegelsene pa flyplassen. hele flyplassen ligger jo paa en kunstig oy, sa for a vaere helt aerlig kan jeg vanskelig skjonne hvor det er en bra spotterplass.
Men lykke til! :)
Jeg har kjøpt en video fra Hong Kong, og den har helt utrolige bevegelser festet til film,
så noen bra plasser må det være der. Jeg har veldig lyst å reise der til.
God tur uansett :spin:
Originally posted by stakan
hr vaert der noen ganger, men ikke ha for store forventninger til selve flyplassen. den er stor og flott men drit kjedelig. Lite butikker og liten utsikt til bevegelsene pa flyplassen. hele flyplassen ligger jo paa en kunstig oy, sa for a vaere helt aerlig kan jeg vanskelig skjonne hvor det er en bra spotterplass.
Men lykke til! :)
kanskje det går an å leie seg en liten båt??
Forhåpentligvis er dette mer matnyttig VC-10 :)
Spotter Guide for Hong Kong - Chek Lap Kok (HKG) (http://www.geocities.com/ksdown/spotting.html)
God tur !