Log in

View Full Version : Bra hotell i Brussel med god beliggenhet?

litt-amatør
03-03-2008, 13:43
Hmm, jeg er på jakt etter et godt hotell i Brussel med sentral beliggenhet i den belgiske hovedstaden ikke langt unna de store (?) attraksjonene som Grand Place osv. Jeg har tenkt mest på Radisson SAS- hotellene eller et av de Thon- hotellene den godeste norske milliardæren eier der. Men noen av disse alternativene ligger vel utenfor sentrumskjernen og det er vel ikke særlig heldig dersom man ikke skal jobbe med EU- organer?;)

Alle tips/råd mottas med takk!

Edit; Så klarte selvsagt jeg å lenge den på feil forum, skulle selvsagt vært på reiseforum, sorry!

Concorde
03-03-2008, 14:02
SAS hotellet er nydelig og kort vei gjennom turistfellene til Grand Place.

Tommy777
03-03-2008, 15:38
Enda en stemme til SAS hotellet. En klar favoritt i Brussel

Gandalf
03-03-2008, 17:23
Pleier helst å bruke Arenberg (http://www.hotels-belgium.com/brussel-center/brussels-h-arenberghotel.htm) eller Vendome (http://www.hotel-vendome.be/html_en/home/home.htm) når jeg er i Brüssel. Bodde to netter på Art Siru (http://www.comforthotelsiru.com/) for en uke siden, betalte totalt 126 Euro.

Alle ligger innenfor spaseravstand fra Grand Place, Arenberg nærmest. Og jeg er sterk tilhenger av motorisert transport.

mvh,

EB
03-03-2008, 18:39
Luksushotellet til Thon er byens beste... 5 stjerner og vel fortjent!!!

FlightDeck
03-03-2008, 20:16
Jeg har bare bodd på Radisson SAS-hotellet i Brussel og var meget fornøyd med det! Denne tråden hører vel egentlig til i reiseforumet, for øvrig...

litt-amatør
03-03-2008, 21:50
Jeg har bare bodd på Radisson SAS-hotellet i Brussel og var meget fornøyd med det! Denne tråden hører vel egentlig til i reiseforumet, for øvrig...

Det gjør den helt klart, noe jeg også har skrevet inn i nnlegget så ble den postet på feil sted. Så hvis noen kunne flyttet den hadde det vært fint. ;)

Ellers takker jeg for alle tips, det blir enten Radisson SAS eller Thon. Men vi snakker ikke om Radisson SAS EU, ikke sant? For det ligger utenfor sentrum i EU- området. (jeg er ikke kjent i byen):)

Tommy777
03-03-2008, 22:38
http://www.radissonsas.com/cs/Satellite?pagename=RadissonSAS/integration/hotelInfo&language=en&hotelCode=bruzh

Hotellet er også 5 stjerner og fortjener også dem alle sammen!

3tflyer
03-03-2008, 22:38
Scandic Grand place er helt OK, booket i april for 790 kr. pr dobbetrom m. frokost. har bodd der flere ganger, små rom men meget sentralt. Har også bodd på SAS som er meget bra, men noe dyrere. SAS EU er nytt, men litt lang fra sentrum.

TOS
03-03-2008, 23:14
Jeg har ikke bodd på Radisson SAS i Brussel, men har benyttet meg av Metropole noen ganger. Hotellet ligger på De Brouckereplein (sånn omtrentlig riktig stavet...?), har en kjekk utekafe som kan nytes store deler av året, og er et godt hotell. Jeg har hatt litt blandet erfaring med rommene, men de er slettes ikke gale noen av dem. Jeg husker ikke helt prisene jeg har betalt, men det har iallefall ikke vært London nivå.... Gangavstand til de fleste attraksjoner (børsen og Grote Markt er vel 5-10 minutter nedi gata), og en shoppinggate rett bak hotellet (Nieuwstraat). Gare du Nord er drøye 5 minutters gange fra hotellet.

FlightDeck
03-03-2008, 23:20
Radisson SAS har en fantastisk frokostservering, blant annet med to egne kokker som lager omelett til deg mens du venter. For øvrig brukes hotellet av alle skandinaviske utsendinger og offentlige besøkende opp til statsministernivå. Da jeg var der i 2005 satt jeg på bordet ved siden av Göran Persson.

EB
04-03-2008, 05:32
Bodd på begge og jeg vil si at Thon (hotellet bruker ikke Thon i navnet) er hakket bedre... Men for all del Radisson SAS er også meget meget bra!

FBU 4EVER
11-03-2008, 10:47
Har kun bodd på Radisson SAS i sentrum, og det er meget bra. Det fins en fisk- og skalldyrrestaurant i hotellet med Michelinstjerne. Ut av hotellet, så til høyre og høyre igjen, så kommer man til den brune kaféen "La Mort Subite". God mat og stort utvalg av mye godt øl.

jb1
18-03-2008, 12:42
Bodd på begge og jeg vil si at Thon (hotellet bruker ikke Thon i navnet) er hakket bedre... Men for all del Radisson SAS er også meget meget bra!

Det står da Thon der, men det er ikke rart om de dropper det, for thon betyr tunfisk på fransk.