View Full Version : DY med tung markedsføring i Sverige
litt-amatør
03-03-2008, 11:20
http://www.kampanje.com/markedsf_ring/article211212.ece
Godt gjort å få veimyndighetene i Sverige med på dette! Men tydelig at det ble for drøy kost for GOT.
MountainDew
03-03-2008, 11:40
Smart å komme med en reklamekampanje som skaper oppmerksomhet i media og irritasjon hos enkelte. Er jo veldig effektiv markedsføring noe som bla Ryanair har holdt på med i lengre tid
sirpjalle
03-03-2008, 11:47
Trakk litt på smilebåndet der ja.... :) Ja en light versjon av Ryanair sine Stunt dette.....
Hadde Ryanair gjort det samme, så hadde denne tråden var fyllt av utskjelling, fy-ord og beskyldninger om useriøsitet.
Dere er noen rare nisser hele gjengen! :)
Morsomt!
Nisser eller ei , morsomt.
Min svigersønn er svensk!:)
Global forbrødring kalles dette.
Denne kanpanjen er jo festlig.
Men det overrasker meg litt at veimyndighetene i Sverige ikke har reagert.
Syns de fleste av Ryanair sine kanpanjer også er bra jeg...
Dette var knalltøfft... Og man kan overhodet ikke sammenligne dette med Ryanair. Go Norwegian!!!!:nor
jikswoboB
03-03-2008, 16:52
Dette var knalltøfft... Og man kan overhodet ikke sammenligne dette med Ryanair. Go Norwegian!!!!:nor
Nähä, och varför kan detta överhuvudtaget inte jämföras med Ryanair?
Nähä, och varför kan detta överhuvudtaget inte jämföras med Ryanair?
Fordi Norwegian her ikke har brutt noen lover som f.eks markedsføring av priser som ikke finnes eller ved å bruke bilder av personer uten deres samtykke!
Frekk markedsføring er bare kult, men ikke når man faktisk bryter loven
Herlig:) likte spesielt veiskiltene godt :lol:
Tommy777
03-03-2008, 17:05
Artig kampanje.
Om de tjener noe på dette, er jo en annen sak.... Det er tross alt nesten 3 timer fra Trollhattan til Rygge
Drog på smilbanden här :)
Likte det de ville gjøre på GOT :D
FlightDeck
03-03-2008, 20:23
Veldig, veldig bra!! Og jeg vil ikke sammenlikne Norwegian med Ryanair - deres markedsføring er elendig, denne er veldig gjennomtenkt og bra! Men vil svenskene velge Norwegian og Rygge?
jikswoboB
03-03-2008, 20:27
Fordi Norwegian her ikke har brutt noen lover som f.eks markedsføring av priser som ikke finnes eller ved å bruke bilder av personer uten deres samtykke!
Frekk markedsføring er bare kult, men ikke når man faktisk bryter loven
Det är väl klart att det går att jämföra denna kampanj med mycket som Ryanair har gjort. Allt som kommer från Ryanair är inte sexistiskt, plumpt eller rent av olagligt. Ryanairs reklam är tillräckligt stilbildande för att fungera som referens till mycket annan reklam.
Blir intressant att följa hur många västsvenskar som kommer välja RYG. DY tror ju uppenbarligen att det är en potentiell marknad.
DY sin kampanje med at man er på FEIL FLYPLASS, kan enkelt sammenlignes med Ryanair sin "Auf wiedersehen Lufthansa" som de skrev på et av flyene. Jeg ser ikke forskjellen.
Men jeg synes uansett at begge deler morsomt :)
seatsniffer
03-03-2008, 23:26
DY sin kampanje med at man er på FEIL FLYPLASS, kan enkelt sammenlignes med Ryanair sin "Auf wiedersehen Lufthansa" som de skrev på et av flyene. Jeg ser ikke forskjellen.
Men jeg synes uansett at begge deler morsomt :)
Det Ryanair har skrevet på sine flykropper synes jeg heller er frekt og respektløst...
Ja der Norwegian har sjarm og er gode er Ryanair bare plumpe og dårlige
Ja der Norwegian har sjarm og er gode er Ryanair bare plumpe og dårlige
Även när Ryanair (och det var de före Norwegian med) var i Hamburg med budskapet "Ni är vid fel flygplats. För låga priser åk från Hamburg Lübeck"?
Charm eller plumpt och dåligt?:D
Men i motsetning til Norwegian er Ryanair alltid ved feil flyplass...
Men i motsetning til Norwegian er Ryanair alltid ved feil flyplass...
:D
Den där var faktiskt bra EB!