PDA

View Full Version : Innsjekk på DY


Martin
29-02-2008, 13:54
Har bestilt meg billett med DY til BGO i morgen, og i motsetning til hos SAS, kan man ikke sjekke inn og velge sete online, ei heller reservere sete på innland.. (SAS var selvfølgelig fullbooket på det tidspunktet jeg skulle reise..)

Men, kan jeg f.eks. tusle opp på terminalen allerede etter jobb i kveld, og sjekke inn på en automat? Noen som vet?

blazius
29-02-2008, 14:00
Har bestilt meg billett med DY til BGO i morgen, og i motsetning til hos SAS, kan man ike sjekke inn og velge sete online, ei heller reservere sete på innland.. (SAS var selvfølgelig fullbooket på det tidspunktet jeg skulle reise..)

Men, kan jeg f.eks. tusle opp på terminalen allerede etter jobb i kveld, og sjekke inn på en automat? Noen som vet?

Min personlige erfaring er at det ikke funker å sjekke inn kvelden før (til en morgenflight) på DYs automater. Men jeg har bare prøvd én gang, rett etter at automatene kom på OSL. Kanskje ting har endret seg?

Jeg har forresten aldri helt skjønt hvilke avganger DY har seating på og ikke... på innland virker det nesten litt tilfeldig om det er seating eller ikke. Dersom det tilbys setevalg ved booking, er det kanskje ikke faste plasser på flyet i det hele tatt? :question:

DasKeiko
29-02-2008, 14:44
Skal vel kunne sjekke inn 24 timer før avgang på DY.

Martin
29-02-2008, 14:52
Tja, første gang jeg prøvde automatene på OSL, fant den ikke reservasjonen i det hele tatt, et par timer før avgang, og jeg måtte i skranken..

Fikk heller ikke mulighet til å velge sete når jeg booket, men det gjorde jeg heller ikke den gang jeg fløy DY, og plutselig kunne velge sete på automaten, så om muligheten til å reservere sete henger sammen med om det er seating ombord, aner jeg ikke..

Skader meg jo heller ikke å prøve i kveld, men lurte på om noen evt. kunne bekrefte det..

DasKeiko
29-02-2008, 15:58
Da jeg tidligere jobbet med DY så ble ihvertfall korrekte seteplaner oppdatert kvelden i forveien. Samtidig ble det sjekket at bookinger og alt var OK, noe det veldg ofte ikke var. Ofte skjedde ikke dette før rundt midnatt. Da man måtte vente på morgendagens ADMfra DY. Kan ha noe med det å gjøre. Vet at folk har sjekket inn i skranke kvelden før ihvertfall, uten problemer.

FlightDeck
29-02-2008, 17:45
Det skal gå an å sjekke inn 24 timer før, men bagasjen kan først tas i mot to timer før. På innenlandsreiser er det sjendent noe poeng å sjekke inn så lenge i forveien da det alltid er lett å få et greit sete to timer i forveien, og er man redd for å miste favorittsetet sitt for den 40 minutter lange flyturen mellom Oslo og Bergen, er det jo bare å reservere på forhånd.

God tur hit!

Martin
29-02-2008, 17:57
Det skal gå an å sjekke inn 24 timer før, men bagasjen kan først tas i mot to timer før. På innenlandsreiser er det sjendent noe poeng å sjekke inn så lenge i forveien da det alltid er lett å få et greit sete to timer i forveien, og er man redd for å miste favorittsetet sitt for den 40 minutter lange flyturen mellom Oslo og Bergen, er det jo bare å reservere på forhånd.

God tur hit!

..bortsett fra at det ikke gikk å reservere sete.

Noe favorittsete har jeg ikke, men har en tidligere skrekkerfaring med DY og benplass, som gjør at jeg gjerne tar nødutgang, evt. først rad..(men de første radene er kanskje forbeholdt fullprispax?)..

Er selvsagt ingen big deal på en så kort tur, men det koster meg egentlig ikke så mye å stikke oppom terminalen i kveld om det er mulig, fremfor å møte opp klokken 07:40 i morgen :rolleyes:

Vi får prøve i kveld; går det, så går det, går det ikke, så går det ikke..

FlightDeck
29-02-2008, 18:18
..bortsett fra at det ikke gikk å reservere sete.

Noe favorittsete har jeg ikke, men har en tidligere skrekkerfaring med DY og benplass, som gjør at jeg gjerne tar nødutgang, evt. først rad..(men de første radene er kanskje forbeholdt fullprispax?)..

Er selvsagt ingen big deal på en så kort tur, men det koster meg egentlig ikke så mye å stikke oppom terminalen i kveld om det er mulig, fremfor å møte opp klokken 07:40 i morgen :rolleyes:

Vi får prøve i kveld; går det, så går det, går det ikke, så går det ikke..

Forhåndsreservering over internett stenges 24 timer før avgang, når jeg tenker etter. Men du kan fritt gå til en automat og sjekke inn 24 timer før. 13A og 13F er bra seter, og det er ellers bedre plass på 13BCDE og 12BCDE enn ellers i flyet. Når det gjelder de første radene, vil som regel 1ABC være bedre enn 1DEF, men dette kommer an på hvilket fly som er satt opp. Noen maskiner har en vegg foran 1ABC.

queso
29-02-2008, 21:39
Det skal gå an å sjekke inn 24 timer før, men bagasjen kan først tas i mot to timer før. På innenlandsreiser er det sjendent noe poeng å sjekke inn så lenge i forveien da det alltid er lett å få et greit sete to timer i forveien, og er man redd for å miste favorittsetet sitt for den 40 minutter lange flyturen mellom Oslo og Bergen, er det jo bare å reservere på forhånd.

God tur hit!

Såfremt alt fungerer som det skal i RTB Amadeus er avgangene åpne for innsjekk 18 timer før avreise. På OSL må du gjerne sjekke inn på en automat eller skranke når de åpner 0430, på siste avgang f.eks DY772 2230 og droppe baggasjen samtidig. Ingen begrensinger på mottak av baggasje innenfor samme driftsdøgn. Derimot kan du ikke sjekke inn på morgenavgangen kvelden før og så levere baggasjen...men det er fordi OSL ikke tillater det.

queso
29-02-2008, 21:40
..bortsett fra at det ikke gikk å reservere sete.

Noe favorittsete har jeg ikke, men har en tidligere skrekkerfaring med DY og benplass, som gjør at jeg gjerne tar nødutgang, evt. først rad..(men de første radene er kanskje forbeholdt fullprispax?)..

Er selvsagt ingen big deal på en så kort tur, men det koster meg egentlig ikke så mye å stikke oppom terminalen i kveld om det er mulig, fremfor å møte opp klokken 07:40 i morgen :rolleyes:

Vi får prøve i kveld; går det, så går det, går det ikke, så går det ikke..


Reservering av de fem første radene for fullflexpax er ikke innførst ennå...

MountainDew
29-02-2008, 21:48
Da har du fått 1A Martin. Rad 13 var desverre opptatt. God tur :)

Martin
29-02-2008, 21:52
Takker Mountaindew for hjelpen :)

apron
29-02-2008, 23:11
Har bestilt meg billett med DY til BGO i morgen, og i motsetning til hos SAS, kan man ikke sjekke inn og velge sete online, ei heller reservere sete på innland.. (SAS var selvfølgelig fullbooket på det tidspunktet jeg skulle reise..)

Feil..;) Hos DY er du i prinsippet sjekket inn når du kjøper billetten(ingen overbooking) - i tillegg kan du reservere ditt sete med det samme:colgate:

Martin
29-02-2008, 23:39
Feil..;) - i tillegg kan du reservere ditt sete med det samme:colgate:

Det valget fikk ikke jeg..

Men, det løste seg; Mountaindew fikset 1A til meg..