PDA

View Full Version : Osl-bgo-???

Martin
29-02-2008, 12:18
Ble bråbestemt en liten tur akkurat nå.. Billett er bestilt, på DY sin rute 642 til BGO i morgen tidlig klokken 09:40, så får vi se hva som skjer derfra ;)

BSSW
29-02-2008, 12:27
Da blir det vel Spice girls og Super Solo fest i Bergen imorgen...:D

OT: Dette er min post nr 737. Noen som vil prøve å gjette hvilket fly jeg liker best? :rolleyes:

Martin
01-03-2008, 20:23
Begynte dagen med en brå oppvåkning ca. halv åtte.. Rakk å hive på meg klærne, og komme meg ut i bilen, og av gårde til OSL. Plasserte bilen på FedEx, og tuslet opp til terminalen. Valgte meg en automat, og fikk bekreftet at Mountaindew hadde sikret meg sete 1A. Tuslet deretter mot security. Hadde lest på osl.no, 1. Mars var første dag for G4S i security. Men til tross, gikk security veldig raskt.Kan hende at selv om uniformene var annerledes, så var det kanskje de samme menneskene som var på jobb.

En ting jeg riktignok hadde å utsette, var plasseringen av de plastbakkene som man legge tingene sine i.. Jeg har de siste gangene jeg har flydd, benyttet meg av de slusene som ligger ved siden av DY sin billettskranke, hvor man kan dytte disse bakkene bort til selve maskinen. I dag derimot, benyttet jeg meg av de eldste slusene, litt til høyre for de ovennevnte, og her må man bære bakkene bort til selve slusen.. Gøy når en har jakke, ryggsekk, og en laptop , som må ligge for seg selv. Kom meg allikevel igjennom, uten et pip, og gikk deretter på Monolitten, og inntok verdens dyreste bagett med ost og skinke, og en liten appelsinjuice..

Tuslet litt rundt, kjøpte en farris (type grønn), og en tyggegummi, før jeg satte meg og ventet mellom gate 28 og 30 (Jeg skulle reise fra gate 28). Så, plutselig, kom LN-NOB, med en traktor foran seg. Hadde sett flyet på fjernpark, og håpet litt på at den skulle svinge inn på gate 28, men dessverre, så dro den videre mot utland.. Derimot, var det LN-KKG som etter hvert taxet inn til gate 28..

Da det nærmet seg boarding, gikk jeg som jeg pleier, bort mot gaten, og ventet der.. Så, skjedde noe som jeg aldri har opplevd før. Damen i gaten, tok opp mik’en, og ropte opp at Martin Foss måtte henvende seg ved gate 28.. Jeg heter jo Martin Foss, så jeg gikk bort.. Ble opplyst om at jeg dessverre ikke kunne få beholde setet mitt (1A), pga. noen VIP-passasjerer.. Litt overrasket, men skitt au.. Så fortsatte damen: ”..også skal vi hilse fra Fredrik (Mountaindew) og si at vi tuller”.. Vekslet deretter et par ord med Fredrik via den telefonen de har bak gaten.. Jeg endte derfor opp inne i området bak skranken, pratende i telefonen, mens boarding begynte.. Kom meg ut, og bakerst i køen, og ble deretter ønsket god tur, med et klapp på skulderen fra den peneste av de to som var på jobb på den gaten.. Så alt i alt, endte det ganske bra ;-)

Vel ombord, var jeg førstemann som satte seg på venstre side på rad 1, mitt "reisefølge" endte opp med å bestå av et par, helt sikkert gift, hvor hun slappet av, og han løste Dagbladets Sudoku..

Fant ut, at 1A faktisk ikke er det ideelle setet for meg; er man brei, så er det ikke noe sjakktrekk å sitte der flykroppen blir smalere. Men, det gikk nå..

Ellers kan man bli lettere forvirret av setene: På rad 1, hadde ABC stoffseter, mens DEF hadde skinn. Hele rad to hadde stoff, men i et annet mønster og farge en rad 1. På rad 3 var det all-leather, og lenger bak så jeg ikke..

Pushback 5 minutter før tid, og ankost gate BGO akkurat på tid. Relativt bratt take-off fra 01L, og en også relativt vinglete landing på rwy 35 på BGO..

Ut av flyet, og retning utgang, hvor noen til og med tok et bilde av meg..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/IMG_1027.jpg

Har også nå kommet meg hjem, men hvordan, får dere evt. vite senere...

AirbusTrond
01-03-2008, 21:46
Hehe! Har de lite å gjøre på jobb når de kan tulle slik? :p Er forresten ikke alle forummedlemmer å anse som VIPs? ...

Rad 1 er ikke ideell for oss stautinger. Har derfor bedt om rad 2 eller bakover når jeg om en uke reiser med 737-800 SAS charter comfort til Marokko. Sendte forespørsel til Apollo, men de kunne ikke love noe.

Martin
02-03-2008, 01:52
Er forresten ikke alle forummedlemmer å anse som VIPs? ...

Jo, jeg mener da det :p Om de skulle gjort spøken litt mer troverdig, kunne de f,eks. nevnt "handikappet" istedenfor VIP..

Nærmeste man kom en VIP på paxlisten på den flighten, må ha vært en ung mann fa Kristiansand som var med i en stor kjent talentkonkurranse for noen år siden, og som ikke er direkte kjent for å være en god båtfører :colgate:

EB
02-03-2008, 07:10
På 737 er vel også rad 2 dårlig for oss lange...Fra rad 3 og 4 begynner det å bli bedre...

Tommy777
02-03-2008, 19:46
Jeg er nå ganske feit og har aldri problem på rad 1...

Martin
02-03-2008, 19:59
Jeg er nå ganske feit og har aldri problem på rad 1...

Har en mistanke om at når du sitter på rad 1, så er ikke 1et på economy..

Tommy777
02-03-2008, 20:14
Har en mistanke om at når du sitter på rad 1, så er ikke 1et på economy..

he he... Før jeg flytta hit til US and A reiste jeg mye innenriks i Norge. Hadde rundt 20 turer med DY i 2006, alltid på rad 1, tung fotflørting med jentene som jobba ombord siden DY ikke har bulkhead på de fleste -300 :D

Martin
25-06-2008, 02:31
Ok... Jeg lovte en gang å skrive ferdig denne rapporten, og selv om den nå er eldgammel, og sikkert ingen gidder å lese den, så skal jeg nå hvertfall holde det jeg lovte. Denne delen av rapporten var i utgangspunktet litt "hemmeligstemplet", fram til Speedy fikk vist frem bilen sin til MountainDew.. (Var også derfor den første delen liksom skulle være litt "mystisk").. Gikk siden i glemmeboka, men takket være Someone som nettopp gjorde noe lignende, dukker den opp igjen nå.

Etter ankomst BGO, møtte jeg han som tok bildet over, nemlig min navnebror, alias Speedbird. Speedbird hadde vært en tur hjemmom i Bergen for å svi av litt penger, og indirekte pga. det, befant jeg meg også i Bergen, 1. Mars 2008.

Ble som sagt møtt av Speedbird, før vi trasket ut til bilen hans, hvor jeg også fikk æren av å hilse på hans mor.. Vi kjørte henne hjem, stoppet et par andre steder for litt fueling o.l, før det var på tide å sette i gang med det som var grunnen til at jeg hadde reist over.

Speedbird hadde nemlig kjøpt seg en ny bil (samme bil som jeg nesten kjøpte av han nylig), og jeg hadde rett og slett tatt turen over for å holde han med selskap på turen tilbake til Maura.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Bergen%20Maura/IMG_1031.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Bergen%20Maura/IMG_1033.jpg
En stolt bileier med sin nye bil

På turen vestover, var serveringen ikke-eksisterende. På turen tilbake, mener jeg å huske den bestod av bl.a. cola, kaffe, noe sjokolade og potetskruer..
Ironisk nok, var det meg, som passasjer, som måtte sjenke kaffe til crewet - og jeg som ikke drikker kaffe selv en gang :rolleyes:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Bergen%20Maura/IMG_1030.jpg
Kaptein/Stewardess Speedbird tilbyr kaffe..

Turen østover forløp seg stort sett greit. Av høydepunktene mener jeg å erindre en gull-lakket bil som bokstavelig talt hoppet gjennom Voss sentrum, mens resten av de som bodde på Voss så merkelig etter nevnte bil..

Videre østover gjennom Lærdalstunellen, og etterhvert opp på fjellet, hvor det snødde!! Tror vi så ca en meter foran bilen på det verste, men vi kom oss nå over, og ned på andre siden etterhvert.

Til tross for begrenset servering ombord, har man med bil den fordelen at man kan stoppe akkurat der det passer en, og oppe i Valdres et sted, fant vi en Statoil-stasjon hvor de serverte hamburgere..

Passeerte etterhvert Hønefoss, og det var strake vegen langs riksvei 35 over Hadelandsåsen, som "detter ned" på Maura.. Her kan jo evt. Speedbird fortelle om vinduet sitt :p

Ble en liten svipp om OSL hvor jeg hentet min bil, sånn at jeg slapp å ta bussen på jobb påfølgende mandag..

(Sånn Speedbird. Fornøyd? Nå venter jeg på Floridarapporten ;))

Speedbird
25-06-2008, 21:12
Flott, rapport Martin!

Kan vel forøvrig si at det har skjedd "litt" med bilen siden den gang:
http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/IBE4575.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Lokk.jpg

http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/MAS0827.jpg

Og ikke minst:
http://i293.photobucket.com/albums/mm74/MD90Tech/Skvettlapp.jpg
- Skvettlapper - montert i går!! :D :D :D

JoeW
25-06-2008, 21:14
Ta bort license plate kanskje?

Speedbird
25-06-2008, 21:23
Bilen er avbildet multiple times i andre tråder her, samt flere andre internett forum,
og for å være helt ærlig tror jeg ingen har så veldig stor interesse av hva bilen er registrert.

Hvis folk har så fritidsproblemer at de vil gjøre faen på noe vis med dette så synes jeg synd på de..

Tommy777
25-06-2008, 21:40
Hva skjedde? Trodde du hadde gaatt fra V W til fire goose eggs for lenge siden og at 2 barn og hund vognen var gaatt til Lilla diggern?

Speedbird
25-06-2008, 21:52
Den forklarer Martin selv..

Ihvertfall så beholder jeg Passaten og koser meg videre med den!
Neste prosjekt er 225/40R18, chip og anlegg!
Målet er den råeste Passaten på norske veier!

Tommy777
25-06-2008, 21:55
Ja, Passat stasjonsvogn er en skikkelig bil for en kar paa 21...

Speedbird
28-06-2008, 20:08
Alternativet er en 3år eldre/100000km mer på telleren 5-serie/A6/E-klasse og da vil jeg heller ha en nyere og mer strøken bil. :)