View Full Version : Ålesund-Oslo
16:35 var det avgang fra Ålesund på tid - i en smekkfull 737-700. Innsjekk og bag-drop gikk fort og greit - security på Vigra var et mareritt! kaffe og annen servering ombord - av et veldig hyggelig men myndig crew.
Ankomst 5 minutter før rutetid på OSL og PRIORITY på bagasjen funket også her og vi rakk et tidligere Flytog. Dette må være noe av det beste som har skjedd på norsk innenriks - nå blir det fullpris hver gang vi skal hjem!!!
Får du Priority på bagasjen med fullpris billett innenriks? De gangene jeg har sjekket inn baggasje har jeg ikke fått det så jeg kan huske. Ikke at jeg sjekker baggasje så ofte i jobbreise hvis det kan unngås.
FlightDeck
28-02-2008, 20:31
Ja, du skal få det om du har fullprisbillett også på innenriksavganger. Noen fordeler må man jo ha :)
AirbusTrond
28-02-2008, 21:08
Den beste nyheten siden Ålesund brant. Kunne jeg la være, nei! .. :)
Takk for rapport! Men skal man virkelig være nødt til å betale flere hundre kroner ekstra for billetten for å få bagasjen innen "rimelig tid"?
FlightDeck
28-02-2008, 23:55
Nei, jeg synes fullprisbilletter på innenriks stort sett er ganske meningsløse. Om du ikke rekker flyet ditt eller vil reise med en tidligere avgang, er det stort sett billigere å kjøpe en lavprisbillett på stedet i stedet for å kjøpe en fullprisbillett i utgangspunktet. Særlig når bagasje vel er eneste fordel, men det er vel bare snakk om maks 1 til 2 minutter forskjell mellom priority og ikke-priority-bagasje på innenlands.
Minutter teller...2 minutter her ble jo til minst 10 minutter innen Oslo S og for kollegaen som skulle fortsette til Nesodden ble det ytterligere 40 minutter spart. Pluss at muligheten til å endre billettene er et stort pluss.
Dag Viking
29-02-2008, 06:58
Nei, jeg synes fullprisbilletter på innenriks stort sett er ganske meningsløse. Om du ikke rekker flyet ditt eller vil reise med en tidligere avgang, er det stort sett billigere å kjøpe en lavprisbillett på stedet i stedet for å kjøpe en fullprisbillett i utgangspunktet. Særlig når bagasje vel er eneste fordel, men det er vel bare snakk om maks 1 til 2 minutter forskjell mellom priority og ikke-priority-bagasje på innenlands.
Jo, det har definitivt sin fordel med fullprisbilletter. I min jobb så blir som regel avgangen endret minst en gang, gjerne 3-4 både når det gjelder destinasjon og avgangstid. Sist jeg dro fra KSU ble det endret fra KSU-OSL til KSU-SVG til KSU-BGO til KSU-OSL i løpet av 4 timer. Skal man da kjøpe billigbilletter så blir det DYRT.
Priority og ikke priority er det derimot ikke så stor forskjell på. Fra OSL får man jo ikke engang rød sticker, bare "priority" skrevet på selve bag-taggen. Skal se hvordan det funker på BGO-SVG senere i dag.
16:35 var det avgang fra Ålesund på tid - i en smekkfull 737-700. Innsjekk og bag-drop gikk fort og greit - security på Vigra var et mareritt! kaffe og annen servering ombord - av et veldig hyggelig men myndig crew.
Ankomst 5 minutter før rutetid på OSL og PRIORITY på bagasjen funket også her og vi rakk et tidligere Flytog. Dette må være noe av det beste som har skjedd på norsk innenriks - nå blir det fullpris hver gang vi skal hjem!!!
Så istaden for å kjøre fergefritt frå Ulsteinvik til HOV, med ein hyggeleg og rask securitykontroll og ein flott flytur med WF til OSL , så valgte du altså å kjøre i timesvis til Vigra, gå igjenom eit "mareritt" av ein securitykontroll?:) REgnar med du kjem til HOV neste gong EB?
Så istaden for å kjøre fergefritt frå Ulsteinvik til HOV, med ein hyggeleg og rask securitykontroll og ein flott flytur med WF til OSl, så valgte du altså å kjøre i timesvis til Vigra, gå igjenom eit "mareritt" av ein securitykontroll?:) REgnar med du kjem til HOV neste gong EB?
Og der rekker du ikke inn til ankomst før bagen din kommer opp.... Bagen ligger å venter på deg med andre ord :colgate:
Skal ikke se bort i fra at det blir WF neste gang nei...og verdens dypeste tunnell!