PDA

View Full Version : Sterling ble kastet ut av Gardermoen


sukram
25-02-2008, 16:46
Siste stunt fra danskene er å stille seg opp på nordiske flyplasser og gi bort billetter. Alt som et (desperat?) forsøk på å skaffe seg flere business-reisende. Les mer her (http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2276678.ece)

BSSW
25-02-2008, 16:50
Da er det bare å finne frem dressen og en stresskoffert og ta seg en tur på OSL eller BGO :D

Blubird
25-02-2008, 18:03
Snakker om desperat tiltak.

Tommy777
25-02-2008, 18:43
Ja, omtrent like desperat som når diverse andre flyselskaper deler ut billetter til kr. 1.-.....

Dette er jo snakk om et markedstiltak med et par tusen billetter som garantert er kapasitetsbegrenset

sukram
25-02-2008, 19:17
Problemet er vel at slike stunts vel heller tiltrekker seg fritidsreisende, ikke forretningsreisende, da disse er langt mer nøye på når de skal reise. Og kampanjen var jo ment å tiltrekke seg forretningsmenn- og kvinner.

jikswoboB
25-02-2008, 19:29
Vissa på detta forum är som papegojor. Varje gång Sterling nämns i en tråd, oviktigt vilket sammanhang, åker ordet desperat fram som dessutom gärna upprepas flera gånger av andra.

sukram
25-02-2008, 19:34
Vissa på detta forum är som papegojor. Varje gång Sterling nämns i en tråd, oviktigt vilket sammanhang, åker ordet desperat fram som dessutom gärna upprepas flera gånger av andra.

Se på min argumentasjon over, så ser du hvorfor jeg mener det er et overilt reklamestunt! Men fortsatt hakke smartere enn i fjor da de hadde digre reklameplakater rundt om i Norge (jeg så dem selv i Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø) uten engang å ha et uttalt mål om å fly fra disse byene. At flyvningene som det var reklamert for alle gikk fra Oslo, var ikke nevnt!

Poenget mitt var vel at markeds/reklameavdelingen til Sterling gjør mye rart.

Blubird
25-02-2008, 21:02
Desperat, ja. Et selskap som må gi bort sitt produkt for å tiltrekke seg nye kunder har et produktproblem, vil jeg påstå.

Concorde
26-02-2008, 11:30
Fikk ikke lov å levere ut gratisbilletter: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2277986.ece

Shadow
26-02-2008, 11:55
Og den typiske vrien i artikkelen "gjort for å beskytte SAS" ... neste blir vel "SAS ba OSL fjerne Sterling" ... hmmm

RIBRO
26-02-2008, 12:12
Skjønner ikke helt hva som er problemet her? Man blir kastet ut dersom man ikke betaler for å markedsføre seg. Er det så rart?
Jeg husker å ha blitt kastet ut fra et discotek når jeg ikke hadde betalt... Mener å huske det i hvert fall... ;-)

Jan
26-02-2008, 12:18
NB fik heller ikke lov i CPH, men ok i BLL og GOT !

OJB
26-02-2008, 12:19
Helt ryddig svar fra Hr Kobro her etter min oppfatning.
OSL skal være herre over eget område. Alle kredittkort selskaper som forsøker å prakke på oss sine kort må jo også ha tillatelse på lik linje med andre fra OSL for sin gratisvirksomhet.
Sterling kunne med letthet ha innhentet dette på forhånd uten at OSL skal beskyldes for å drive proteksjonisme over for norske aktører.
OSL driver butikk og da skulle det bare mangle at de ikke skal være herre over egen "disk".

AirbusTrond
26-02-2008, 12:22
Det skulle blitt rare tilstander der oppe hvis det var fritt fram til å dele ut det ene og det andre, enten det er vareprøver eller brosjyrer..

Hvordan kan Sterling opptre så uprofesjonelt? Tydeligvis har de blitt kastet ut av Kastrup før. Amatørskap, eller bevisst tiltak for å få omtale og nettopp vinklingen at SAS blir favorisert. Uansett ikke sympatisk. Det er tilstrekkelig at de holder seg med salgssirkus om bord i flyene sine..

G-COLE
26-02-2008, 13:42
Her er stuntet på Flesland.

http://www.ba.no/nyheter/article3373574.ece

TG923
26-02-2008, 14:44
Sterling Airlines fikk ikke lov til å dele ut gratisbilletter på København-Kastrup og Oslo-Gardermoen tirsdag. Årsaken var at lufthavnene krever forhåndstillatelse for denne typen markedsfremstøt.

http://www.boarding.no/art.asp?id=30481

CK
26-02-2008, 14:44
det er jo Clear Channel som "eier" OSL og de er veldig strenge - også mot f.eks. SAS. Deltok å et lite arrangement der oppe, og vi fikk streng beskjed om IKKE å gå utenfor det området vi hadde blitt tildelt. Fair enough - det skal være LITT orden på flyplassen.

stripes
26-02-2008, 14:48
Dette er jo egentlig et ganske lurt tiltak av Sterling; man får masse publisitet og god PR. I tillegg er det jo en rimelig stor sannsynlighet for at de som får disse billettene kun opptar et sete som ellers ville vært ledig, da det er et beskjedent antall billetter som deles ut sett i forhold til Sterlings kapasitet.

BSSW
26-02-2008, 15:07
Burde ikke denne tråden merges med den første tråden?

Thomas
26-02-2008, 15:09
... de holdt på å styra med disse billettene sine rundt og omkring "fast tracken" til SAS idag morges.

The Ticketor
26-02-2008, 15:26
Jo, BSSW. Det burde den. *klikk*

sukram
26-02-2008, 15:38
... de holdt på å styra med disse billettene sine rundt og omkring "fast tracken" til SAS idag morges.

Akkurat det er jo ikke lite frekt, egentlig...

learjet
26-02-2008, 15:53
Snakket med de som delte ut, og det var helt tydelig at det lå en plan bak med hvilke passasjerer man så etter.... Og for å være helt ærlig så spørs det vel om OSL hadde gitt tilatelse til at man skulle stå oppå konkurentene og lokke passasjerer. Så jeg tror nok at det å ikke søke var planlagt og helt bevist. Og de fikk delt ut en god del billetter, så da er det bare for Sterling å evaluerer om det var en suksess. Tror nok de får høre det i neste møte med OSL, men hva får de gjort.... tror nok ikke at OSL har noe ris bak speilet her, bare en løftet pekefinger og fy fy.

En liten ting til, det er en mulighet til å "gå rundt" OSL og Clear Channel. Er nok ikke så lurt å dele det her men det er mulighet som innimellom brukes og der har ikke OSL og CC noe som helst kontroll.....

S

LN-MOW
26-02-2008, 21:25
Saann litt apropos .... Ikke bare Sterling som har oppdaget at man kanskje burde proeve aa kapre forretningsreisende ..

For a long time, low-cost carriers like Southwest Airlines and JetBlue Airways have had a reputation for catering to leisure travelers — in fact, half of Southwest’s passengers and 75 percent of JetBlue’s customers fit in that category.

But both airlines have been moving aggressively to capture a bigger share of the lucrative business travel market.


http://travel.nytimes.com/2008/02/26/business/26corporate.html?scp=2&sq=airlines&st=nyt

..

PAS
26-02-2008, 21:55
Desperat, ja. Et selskap som må gi bort sitt produkt for å tiltrekke seg nye kunder har et produktproblem, vil jeg påstå.

Det her er vel ikke noe annet enn ett markedsførings stunt og fullt i tråd med alle andre selskapers metoder.............
SAS, NAS ++++++ gjør jo også sånne stunt, bortsett fra at de tar krona for det..... Same shit, different dressing.......

PAS
26-02-2008, 21:57
Helt ryddig svar fra Hr Kobro her etter min oppfatning.
OSL skal være herre over eget område. Alle kredittkort selskaper som forsøker å prakke på oss sine kort må jo også ha tillatelse på lik linje med andre fra OSL for sin gratisvirksomhet.
Sterling kunne med letthet ha innhentet dette på forhånd uten at OSL skal beskyldes for å drive proteksjonisme over for norske aktører.
OSL driver butikk og da skulle det bare mangle at de ikke skal være herre over egen "disk".

Og den siste linjen din er det ikke mye tvil om........ ;-)
OSL kan man vel trygt si er herre over egen disk ... he, he

LN-KOG
26-02-2008, 22:35
Og den siste linjen din er det ikke mye tvil om........ ;-)
OSL kan man vel trygt si er herre over egen disk ... he, he

Og hva er feil med det, PAS?

KennethGS
27-02-2008, 01:11
Og hva er feil med det, PAS?

Tja, det har vel tidligere vært klaget over at man kan sammenligne OSL med et kjøpesenter....^_^

EB
27-02-2008, 08:24
Veldig ryddig gjort av OSL...

Thomasen
27-02-2008, 08:46
Fy fan for noen jævla nisser som sitter på dette forumet her. En gjeng med mammagutter som sitter med kameralinsene sine langs rullebanen og ronker hver gang det lander eller tar av et fly....
Og tror de har greie på alt som foregår innen luftfart:p

PAS
27-02-2008, 09:00
Og hva er feil med det, PAS?

Hva som er feil?????
Kjenner du til OSL så er det vel ikke vanskelig å se litt mafia tendenser av og til ;-)
Tenkte ikke på denne saken nå, men OSL generelt.
I denne saken synes jeg faktisk at OSL gjorde riktig, men det jeg kommenterte var som jeg skrev kun den siste linja di.......
Skjønte du ikke det????......

The Ticketor
27-02-2008, 09:47
Til info har bruker "Thomasen" fått en infraction for sin språkbruk. Andre brukere kan se at en post har fått en infraction på om det finnes en liten rød "plupp" ved siden av replyknappen til venstre.

Thomas
27-02-2008, 10:17
"Thomasen" - er det meg det siktes til?; i såfall er jeg ikke med på notene.

Someone
27-02-2008, 10:18
"Thomasen" - er det meg det siktes til?; i såfall er jeg ikke med på notene.


Se 3 poster over deg;)

Thomas
27-02-2008, 10:19
"Øya er det første man blir blind på"

Nei, fysj - vil ikke sammenlignes med hva som helst.

The Ticketor
27-02-2008, 10:24
Thomas, om det var deg så ville du også ha fått en PM. Det får man alltid om man får en infraction.

jikswoboB
27-02-2008, 10:25
Poenget mitt var vel at markeds/reklameavdelingen til Sterling gjør mye rart.


Oavsett om det är bra eller dålig marknadsföring har andra tidigare gjort det. Ryanair har gjort det förr, rederiet Viking Line gör det med jämna mellanrum. Skillnaden är att om Sterling gör det liknas det vid en desperat handling. Och många är ivriga på att påpeka det av någon anledning.

sukram
27-02-2008, 10:38
Oavsett om det är bra eller dålig marknadsföring har andra tidigare gjort det. Ryanair har gjort det förr, rederiet Viking Line gör det med jämna mellanrum. Skillnaden är att om Sterling gör det liknas det vid en desperat handling. Och många är ivriga på att påpeka det av någon anledning.

Jada, du har har rett, mange har gjort lignende før.

Men, som jeg har forsøkt å utheve, har aldri hørt om slike gratisutdelinger som et ledd i å tiltrekke seg businesskunder. Jeg er ganske sikker på at slike stunt fungerer langt bedre mot fritidsmarkedet, av flere grunner. DERFOR virket det litt desperat, overilt eller hva man nå velger å kalle det.

Man må jo kunne mene noe om et tiltak som blir gjort uten automatisk å ha tatt stilling til hva man mener om selskapet bak tiltaket i samme slengen. Ikke sant? :cool:

JetBlue
27-02-2008, 10:44
Fy fan for noen jævla nisser som sitter på dette forumet her. En gjeng med mammagutter som sitter med kameralinsene sine langs rullebanen og ronker hver gang det lander eller tar av et fly....
Og tror de har greie på alt som foregår innen luftfart:p

Tomtønne..........

The Ticketor
27-02-2008, 11:24
Thomasen har fått reaksjon på sin formulering. La det være nok.

MartinL
27-02-2008, 11:39
Reaksjon? Hva i hulete skal vi med slike forumister? Håper vi slipper å se det brukernavnet en gang til....

The Ticketor
27-02-2008, 11:49
Nå holder vi oss til tema i denne posten. Det finnes andre metoder å gi tilbakemeldinger på enkelte brukere på, denne tråden "låses" nå for det.

Vaskeball
03-03-2008, 13:38
Syns det er forkastelig at ledere i Servisair kaster ut obskøne uttalelser i dette forumet. No good

Savipix
03-03-2008, 13:48
Enough! Som det skrivs har användaren fått bestraffning för detta.

Back on topic!