View Full Version : Widerøe ikke på kysten likevel??
Har akkuart snappet opp et rykte om at Commuter har skrevet avtale om å fly kysten i enda to år for SASBU... Er det flere som har fått med seg dette eller er det rett og slett... et rykte..?
Se tråden om SAS/BU-pilotenes avtale. SAS Braathens overtar SAS Commuter-produksjonen på Vestlandet, WF får den allikevel ikke
Originally posted by fkrlf
Har akkuart snappet opp et rykte om at Commuter har skrevet avtale om å fly kysten i enda to år for SASBU... Er det flere som har fått med seg dette eller er det rett og slett... et rykte..?
Du snappet nok opp noe...men som alltid er infoen allerede lagt på dette forumet! :)
Oj.. den lå i en annen tråd ja - dog med annen topic :)
Originally posted by fkrlf
Oj.. den lå i en annen tråd ja - dog med annen topic :)
Ja ikke alltid vi klarer å holde oss til topic dessverre. Meg inkludert:)
Men vert det framleis vere F50 som flyg vestlinkrutene då?
Hvis SAS Gruppen har funnet ut at dette er den totalt beste løsningen så er det vel det. Forskjellen for passasjerene er ikke stor fra F50 til Dash 8...
Originally posted by EB
Hvis SAS Gruppen har funnet ut at dette er den totalt beste løsningen så er det vel det. Forskjellen for passasjerene er ikke stor fra F50 til Dash 8...
Tror du på det selv? Er ikke sikker på at selv om SAS har funnet det ut, at det nødvendigvis er det. Har jo vært endel merkelige avgjørelser med kontra etter en stund så jeg tar ikke alt for god fisk. Men akkurat idag er det sikkert beste løsning......og det er jo viktigst i dette landet. Langsiktighet er vel ikke den sterke siden...og kanskje ikke så viktig siden alt endrer seg raskere og raskere likevel.
Jeg tror på det...Æresord - kors på halsen!
Har vel aldri vært i tvil egentlig, du tror vel på det meste som kommer fra SAS HQ har jeg inntrykk av:D
Jepp...
Det beste nå er jo at det ble en avtale mellom SAS og Braathens pilotene. Og hvis denne løsningen kom med hjelp av fortstatt F50 på kysten - så er det flott!!!
Ja gleder oss til fortsettelsen til Pokkers 50:)
Vel - det beste med F50 er jo at den har fremtiden bak seg... Så her kommer det nok nye maskiner om en stund. Men er det mange som tror at Ola Nordmann er så opptatt av om det er F50 eller Dash8 Begge har propeller og begger har 2+2 seating!
http://www.boarding.no/art.asp?id=14553
Ja tror ikke folk legger merke til det. Eneste er vel at F50 virker utrolig mye trangere ombord enn f.eks hos Widerøe.
Njaa.. F50 er jo en del større enn Dash8-100...13 seter faktisk!!
Dash8-100 ja...men ikke alle de andre WF-dashene. Selv synes jeg Dashen har bedre plass ombord enn F50 uansett modell.
Vi ser nok forskjellen... Men den jevne mann i gata er nok ikke så opptatt av dette.
Så da er dette kanskje ikke så dumt alikevel?
Tja, det kjem vel alt ann på kva produkt SAS/Braathens leverar til kundane dete. Om dei held fram med det "frynsete" rykte dei har fått i KSU, får dei vel problem....
Nå har jo ikke akkurat Widerøe opparbeidet seg så veldig godt rykte i det siste heller da.
Originally posted by DY
Dash8-100 ja...men ikke alle de andre WF-dashene. Selv synes jeg Dashen har bedre plass ombord enn F50 uansett modell.
Men F50 har lavere støynivå enn Dash 8
Originally posted by HMWK
Originally posted by DY
Dash8-100 ja...men ikke alle de andre WF-dashene. Selv synes jeg Dashen har bedre plass ombord enn F50 uansett modell.
Men F50 har lavere støynivå enn Dash 8
Kan ikke være store forskjellen mellom dem.
Originally posted by DY
Originally posted by HMWK
Originally posted by DY
Dash8-100 ja...men ikke alle de andre WF-dashene. Selv synes jeg Dashen har bedre plass ombord enn F50 uansett modell.
Men F50 har lavere støynivå enn Dash 8
Kan ikke være store forskjellen mellom dem.
Åjo. Det er en betraktelig forskjell.
Originally posted by Pooh
Originally posted by DY
Originally posted by HMWK
Originally posted by DY
Dash8-100 ja...men ikke alle de andre WF-dashene. Selv synes jeg Dashen har bedre plass ombord enn F50 uansett modell.
Men F50 har lavere støynivå enn Dash 8
Kan ikke være store forskjellen mellom dem.
Åjo. Det er en betraktelig forskjell.
Synes ikke jeg.
ENGM RAMP
21-12-2004, 00:20
Hehe....Dere BLIR ikke enig?
Fokker 50 eller Dash 8 ?
Her er et annet input...
Fokker 50 HAR 50 seter ja
Dash 8'en har 37 ja...
Men WF skulle da vitterlig bruke Dash 8 Q400 på de rutene....
Og INGEN av de forannevnte kan stille opp mot den, enten det er lydnivå, comfort, eller ikke minst cruisespeed'en...
Dæggern steike for et skyv det er i den maskina!
:wow:
Møringene vil ha flere - og større fly
http://www.boarding.no/art.asp?id=14587
Bestillte ikke WF 4 nye fly for disse rutene ??
Originally posted by ENGM RAMP
Her er et annet input...
Fokker 50 HAR 50 seter ja
Dash 8'en har 37 ja...
Men WF skulle da vitterlig bruke Dash 8 Q400 på de rutene....
Dash 8-100 har 39seter, Dash 8-300 har 50 og Dash 8-400 har 76 :)
WF skulle bruke en miks av Dash 8-100, -300 og -400 på disse rutene :)
OK, da sier vi det sånn: Om WF hadde tatt over, ville det bli lavere støynivå om man skulle til OSlo, og høyere støynivå om man skulle til Bergen. Nå blir det samme støynivå over hele fjøla. I alle fall enn så lenge.
Men WF skulle jo kjøpe nye fly og da hadde vel de kjøpt Q versjonene? Er det forskjell på Q100, Q300 og Q400? Synes nå WF burde overta jeg, og SAS kunne slutte med denne flåtestrategien der alt blir ett kompromiss!
Er det mulig å få noe klarhet i om Widerøe skal få flere nye fly eller ei?
http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article166010.ece
MountainDew
29-12-2004, 18:58
F-50 er mer stille innvendig en DH8. F-50 har 6 blad på propellene, mot 4 på DH8
Originally posted by MountainDew
F-50 er mer stille innvendig en DH8. F-50 har 6 blad på propellene, mot 4 på DH8
tja.. finnes da 6 blad på en DH8 også da :p
Originally posted by LCH78
Originally posted by MountainDew
F-50 er mer stille innvendig en DH8. F-50 har 6 blad på propellene, mot 4 på DH8
tja.. finnes da 6 blad på en DH8 også da :p
Ja på Dash 8-400Q