PDA

View Full Version : Gutta som ikke ville ha business...

learjet
18-02-2008, 17:26
Litt inspirert av Farmer sin tripreport med MH mellom ARN og EWR så kom jeg på følgende fra overbooket flight i sommer.

Hadde en smått overbooket flight og nærmet oss slutten av innsjekk uten at vi hadde nok frivillige. Så vi fant ut av vi slår til med en skikkelig tilbud.
Fant tre karer som skulle til Las Vegas og ga følgende tilbud.

SAS OSL - ARN - Business
Malaysian ARN -EWR også i Business.
USD 800 i reise gavekort pr person.
Ankomst EWR 4 timer etter oppsatt rutetid.

En av gutta var på gli, men en av de andre nektet. Og da med begrunnelse i at de da mistet så mye tid i New York før de skulle videre. Gutta skulle være i NewYork i tre dager før de reiste videre.

Håper de hadde det hyggelig på sete 28abc :D

Needles to say, vi fant noen andre.

S

Martin
18-02-2008, 18:15
Et spørsmål: Er det vanlig praksis å tilby oppgradering når folk melder seg frivillig?
Den gang jeg fløy CO fra OSL, var flighten overbooket, og vi ble tilbudt cash, hotell (vi bodde begge ca. 15 minutter unna OSL..) og garantert plass i business neste dag, enda vi var booket i economy.. Det var t.o.m. godt over en time til innsjekk stengte.

Takket forøvrig nei, da vi hadde forholdsvis kort tid i NYC før vi skulle videre, og ville mistet dene ene hele dagen vi skulle tilbringe i NYC.. Det tilbudet der, forøvrig, hadde vi nok glatt takket ja til.. Hvem i huleste sier nei til det der pga. 4 timer i NYC?

learjet
18-02-2008, 18:30
Det varier litt hva man tilbyr. Har man mye ledig i business neste dag, så kan tilby å reise neste dag, eller så er det stort sett i økonomi med et annet selskap samme dag.
Men det varierer litt hva man gjør, utifra situasjonen. Nevnte dag var det mye fullt og vi hadde heller ikke så mange alternativer.

S

The Ticketor
26-02-2008, 15:23
Hadde dem skjønt hvor mye penger det tilbudet var verdt, så hadde dem sikkert valg annerledes. Å si nei til det, når de skulle stoppe i NYC flere dager - crazy!!

Tommy777
12-03-2008, 17:45
Jeg er målløs. Disse gutta fortjener tulling prisen 2008!:D

LN-KOG
12-03-2008, 20:24
Jeg er målløs. Disse gutta fortjener tulling prisen 2008!:D

Er det det samme som Tullingprisen? :drunk:

MountainDew
14-03-2008, 22:38
De får ihvertfall min stemme i Tulling prisen!!! Er det mulig å være så korka?

BSSW
15-03-2008, 02:05
De får ihvertfall min stemme i Tulling prisen!!! Er det mulig å være så korka?

I second that:exclaimation

gustavf
15-03-2008, 21:16
Jeg hadde slått til når som helst, men...

Dersom man ikke er spesielt reisevant kan kombinasjonen av et flybytte, en ukjent flyplass og et ukjent flyselskap ha bidratt til at det ikke virket så veldig fristende. Reisegavekortene er jo også av mindre verdi dersom man ikke reiser noe særlig.

Superhai
20-03-2008, 15:07
Hehe, ikke umulig at noen av de angrer bittert når det gikk opp for de hva de har sagt nei til. Men jeg tror at som gustavf sier, hvis man ikke er reisevant så blir man veldig nervøs for endringer selv om de kan være til det bedre. Jeg har hatt flere ganger passasjerer som vi prøver å få på en direkteflight og lander til og med før tida og man får dbc, men likevel takker nei av egentlig uforklarelige årsaker. Men det er en særs stor utfordring å presentere "pakken" på best mulig måte til enkelte.

The Ticketor
24-03-2008, 18:45
Hadde det vært mine venner som "nektet" så ville de første dagene av den ferien være ganske så kjølige dager. Men nå har jeg ingen så dumme venner da.

S. Holberg
24-03-2008, 21:05
For noen tullinger :P