View Full Version : Oslo-Trondheim
Innsjekk via sms 20 timer før avreise - bekreftet sete 3A OSL-TRD i dag klokken 13:00. På Flytoget kom det en sms som opplyste om at maskinen skulle gå fra gate 28. Med bagasje var det en tur innom maskinen for å få bag-tag og så rett til Business Bag Drop...null kø noen steder (med unntak av bag drop for økonomi.
Avgang med LN-BRI på rutetid - og det var en stor og gledelig overraskelse. BRI har fått nye setetrekk og tepper - veldig fresht!!! Kaffe og mere kaffe underveis mens vi forlot klarværet og fløy inn i skyene og regnet her i Trondheim. Landet 5 minutter tidlig og bagasjen kom etter et par minutter ved båndet.
Halvfull maskin - så det var behagelig ombord...:nor Men det hadde det vært uansett - i dag fikk jeg plass til 2 knyttnever!!!!
LN-BRI er en gammel Braathens-maskin og det er bedre plass i dem enn i de nyere maskinene.
Dag Viking
18-02-2008, 15:12
Jeg flyr OSL-SVG-OSL i morgen, 01F begge veier, det har best plass.. Frokost bort, ikke noe tilbake. 737-500 begge veier.
Kanskje jeg skulle ta med kamera og få en tur i cockpit?
Nå sitter jeg i baren på Rica Nidelven med et glass italiensk rødvin i glasset...:ITA
raskefot
20-02-2008, 09:34
Enkel og fin rapport :up:
Hva slags farge var det på de nye setetrekkene og teppet? Var det likt som i SK-maskinene?
Ja - alt var likt - men du ser at det er de gamle setene med plass til reklame i stolryggen. Eneste som fortsatt ikke er oppdatert er gardinen foran - den var grå med "spyttklysa" brodert inn i stoffet.
Rica Nidelven hadde forøvrig den beste hotelfrokosten jeg noen gang har spist...
Rica Nidelven hadde forøvrig den beste hotelfrokosten jeg noen gang har spist...
...og den sureste resepsjonsdamen jeg har vært borti.. Gikk bevisst til kollegaen da vi sjekket ut igjen, da jeg og en kamerat bodde der for to og et halvt år siden.. Men rent bortsett fra det, fint hotell, og god frokost..
Ja - alt var likt - men du ser at det er de gamle setene med plass til reklame i stolryggen. Eneste som fortsatt ikke er oppdatert er gardinen foran - den var grå med "spyttklysa" brodert inn i stoffet.
Frokosten og rommene ved Rica Nidelven må være noe av det beste man kan få ved hoteller i Norge.
Rommet var greit - men på romsiden finnes det mange hoteller som er bedre... Frokosten er definitivt i toppsjiktet...
FlightDeck
23-02-2008, 16:32
Rica Nidelven har vel også vunnet priser for nettopp frokosten. Selv liker jeg veldig godt når det er satt opp gamle Braathens-fly når jeg skal fly SAS - de har alltid så god benplass! Fløy senest LN-BRE, en 737-400, som vel er det eldste flyet i hele SAS Norge-flåten (kanskje med unntak av Fokker 50-flyene), i går, men plassen er jo helt suveren! Nesten like god plass var det på LN-BRO, en 737-500, som jeg fløy tidligere i måneden. Så hvis SAS også fresher opp med nye setetrekk og nye tepper, er det ingen tvil om at jeg foretrekker Braathens-flyene fremfor SAS-flyene!
Ja benplassen var imponerende...Måtte det kome flere maskiner med slik avstand mellom radene!!! Rica Ndelven fikk prisen for beste frokost sammen med Grand Hotel i Oslo - så til uken blir det frokostmøte på Grand. Sulten allerede.
På -500 maskinene er det veldig forskjellig pitch, det gjelder både rad og ikke minst om du navner på ABC eller DEF siden. En treseter (er vel rad 4 eller 5 ABC) har suveren benplass - 35"!