PDA

View Full Version : Arn-osl

Fredrik Propell
16-02-2008, 13:19
Dette er en liten tripreport fra den siste turen jeg hadde. Det var som sagt tur retur OSL-ARN torsdag 13 FEB, men jeg vil bare ta for meg returen hjem igjen. Det var med SK 875 kl 1535L jeg hadde fått plass på.
Innsjeken gikk strålende, da jeg brukte automatene og i tillegg så hadde jeg bae håndbagarsje med meg. Det var da jeg fikk en sånn følelse om at denne turen ville bli bedre en normalt:lol:
Kom meg gjennom security uten noen vansker og tusslet rett til taxfree der de store flaskene med gammelt brun Irsk væske som koster mange penger;)
Fikk betalt med noen "gavepenger" jeg hadde ervervet av min mormor og gikk fornøyd til gaten min. Da så jeg hvilket fly jeg skulle fly med, og det var en 737-600 som hadde de nye setene (som jeg syns var gode!? og jeg er 195..)
Fikk plass på sete 17F og la merke til at det var ca 70% belegg og over halve flyet var flex! Pushback før tid og i lufta rett etterpå. Vi taxet faktisk forbi en søstergris i stor fart, noe som jeg ikke har opplevd før:cool: Roteringa var silkemyk, og den klatret som en rakett! Underveis fikk jeg tiden til å gå med min brors PSP og mine nyinkjøpte KOSS headset.
Været var helt supert med en praktfull rød aftensol som lå lavt i horisonten. Vi kom sørøst fra og svingte rett nord etter å ha pasert "Fettsund bridge" like øst for Kjeller, og vi lå vel ikke høyere en 5-6000 fot da vi susa rett vest for 30 under oss! Så ingen fly i lufta under oss, noe jeg syns var rart da det var så fint VFR vær. Landingen var vel en av de mykeste hittil som jeg har opplevd og det samme gjelder stoppinga ved gaten:)

Dette var jo ikke noen utenom det vanlige av en tur men ville bare gi litt skryt til flyverne som lettet og landa så mykt;) Og bilder har jeg desverre ikke.

Thomas
16-02-2008, 13:29
Hehe, stilig - men 5-6000 fot over ENKJ synes jeg virket litt i høyeste laget, tror du trygt kan tippe ihvertfall -1500ft til :)

Fredrik Propell
16-02-2008, 13:39
Hehe ja jeg tror jeg tok i litt med høyden! Jeg vet hvertfall at høyden var over 2500 fot for det er laveste høyde i kontrolert luftrom og G (ukontrolert) starter jo rett under. La oss si 3000 så møtes vi på midten;)

EB
17-02-2008, 16:58
Bra at såpass mange flyr Extra...