PDA

View Full Version : Hvilken London-flyplass er best i test?


AirbusTrond
12-02-2008, 14:58
Skal du til London, har du valget mellom fire ulike flyplasser i den britiske hovedstaden. Vi tester transportmulighetene mellom flyplassene og byens sentrum


http://www.aftenposten.no/reise/article2199333.ece

jb1
12-02-2008, 15:50
Grei test med flere muligheter til hver flyplass. City er den klart beste etter min mening, da man bruker så lite tid på flyplassen og avstandene er korte og køene er som oftest det samme. Det er god forbindelse inn til sentrum og andre deler av London.

FlightDeck
12-02-2008, 18:43
hehe... En av de bedre testene til Aftenposten, men jeg er rimelig glad det ikke var jeg som gjennomførte testen. Kan umulig være en drøm å teste alle mulige fremkomstmidler til fire London-flyplasser på en og samme London-tur... Generelt er vel flyplasstransport overpriset, men det er kjekt å vite at det også er rimeligere alternativer.

CK
13-02-2008, 07:52
Enig med jb1 - LCYer uovertruffen, men kommer du tidlig - ikke gå gjennom security, bli heller ute! Inne i avgangshallen er det lite å drive med, det er fullt av svette forretningsfolk, dårlig med serverings/shoppingmuligheter og det er trangt. Ellers, super flyplass. Tror det tok 20 minutter for meg å komme meg fra Q400'en til taxien!

SQ 777
13-02-2008, 09:07
Burde ha hatt test av Luton også ! Noe kronglete å komme dit ... Men ellers OK plass.

jb1
13-02-2008, 09:22
Burde ha hatt test av Luton også ! Noe kronglete å komme dit ... Men ellers OK plass.

De kunne jo sikkert tatt den med, men det står at de kun tok med flyplasser som har ruter til Norge. Luton har ikke direkterute til Norge. Jeg har fløyet med Easyjet fra Luton og det var ganske greit å komme seg dit. Easybus kjører små busser fra Baker Street som man bør forhåndsreservere plass på, det kan være riktig billig også om man bestiller i litt god tid.Thameslink har tog tid også, men da må man visst ta en buss fra stasjonen også.

sirpjalle
13-02-2008, 09:28
Hmmmm. Skal bli spennende å prøve LCY, håper at det glir like lett igjennom flyplassen for meg og....

JetBlue
13-02-2008, 13:11
Hmmmm. Skal bli spennende å prøve LCY, håper at det glir like lett igjennom flyplassen for meg og....

LCY skal vel ikke slite veldig med å slå de 3 andre. Skulle gjerne ha testet den....

Har vært på alle de 3 andre og benyttet tog alle veier. På Gatwick kan du ende opp som gangerolv, mens Stansted kanskje er grei som flyplass, men der transporten tar altfor lang tid.