PDA

View Full Version : 7E7 droppes .....


LN-MOW
15-12-2004, 18:02
.. men fortvil ikke ... den blir gjenfoedt som 787 .. !!

http://seattlepi.nwsource.com/business/203750_boeing15.html

Siden 8 er et kinesisk lykketall, antas det at det vil bli offentliggjort i sammenheng med en ordre derfra.

EB
15-12-2004, 18:52
Og detta har vi venta på så lenge - så lenge...

LN-OSS
15-12-2004, 18:55
Yes da :)..... Og nå har de også en grunn for 8 tallet ;) Nice !!

Blubird
15-12-2004, 20:00
Er det mulig! Jaja, eneste håpet nå er at den "nye 737" bli hetende 797, slik at vi får en omvendt-logisk rekkefølge på størrelse vs nummer (777/787/797). Antar at 747 kan bli droppet om noen år pga sviktende salg.

EB
15-12-2004, 21:01
Ja først 7E7...så 7F7 - don`t think so!

plane-spotter
15-12-2004, 21:17
jeg syntes det så mye snakk om at mange flyplasser ikke vil utvide for A380.

Jeg kan nesten ikke finne en ny ting opp gjennom tidene som har blitt undervurdert på forhånd, hvem ville vel trodd i 1945 at mennesker vill noen gang komme på månen.

jeg liker å tro at A380 også er sterkt undervurdert, tross alt ett banebrytende fly på mange måter.:spin:

istedenfor å utvide flyplassene så kan man jo bare gjøre plass til A380 og få mere passasjerer.

Det er jo ett 8 tall i A380 også;)

LN-MOW
15-12-2004, 23:57
Originally posted by tripple-seven


Ellers må jeg si at overskrifta de var brutal, LN-MOW. Sikkert ikke meningen... :)

*plyste plystre ......;) *

Originally posted by tripple-seven

Ellers tror jeg nok jeg vil flytte over noen av mine flyaksjer til å investere i 747-pax-to-cargo-conversion bedrifter..

Dette er et godt investeringsobjekt ettersom det aa konvertere 'avdankede' passasjerfly bare blir mer og mer populaert .. ikke bare 747. Se spesielt opp for 777 og A332 paa widebodysiden og 737-300/-400 paa narrowbody. Dette er typer som egner seg godt til aa avloese DC-10, A300, DC-8 og B727 som alle begynner aa trekke paa aarene ...

EB
16-12-2004, 06:11
At DC-8 og B727 "begynner" å trekke påårene er vel mildt sagt en forsiktig beskrivelse...(...i flyverden og ikke blant mennesker!)

Trety
16-12-2004, 11:35
Originally posted by plane-spotter
Det er jo ett 8 tall i A380 også;)

Ellers kaller Airbus den for A380-800 - ikke uten grunn!

Guest
16-12-2004, 11:40
Hvis 8 er så godt et tal, hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud, og kalde den (7E7) Boeing 888-800

CK
16-12-2004, 13:11
Originally posted by Blubird

Antar at 747 kan bli droppet om noen år pga sviktende salg.

ingen BOMBE at det blir 787. Fint!
Men, 747 kommer nok til å leve lenge ennå. Boeing er under sterkt press fra en del tunge (no pun intended) 747-operatører som ønsker seg en større utgave av 747, men ikke er klare til å ta skrittet ut i A380-ligaen. De planene jeg har sett for 747-streach er spennende - med glasstak i kuppelen (slik at du får nesten et atrium der trappen opp til 2. etasje går), og "sove kupeer" i taket over Economy kabinen. Planen var at First/Business Class sitter i vanlige seter under take-off og landing, men kan "gå ovenpå" når de ønsker å benytte seg av sengen - dermed trenger ikke hvert sete like mye plass i den regulære kabinen, og Boeing kan sette inn flere seter. Spennende planer. Regner med at Boeing vil bruke mye ny teknologi fra 787, og bruke denne i "747NG"

Lennart
17-12-2004, 01:47
Hva blir det neste etter at 7x7 serien er oppbrukt ?
808 ????

Bare lurer på det meste

Edit: Farlig overskrift det der Mowinckel :naughty: :p

Fellowship
17-12-2004, 23:14
Originally posted by Leorim
Hva blir det neste etter at 7x7 serien er oppbrukt ?
808 ????

Bare lurer på det meste

Lurte på det samme, da jeg leste dette i går... ;)

LCH
18-12-2004, 00:49
Hvis 8 er et lykketall, og 7E7 er jo på mange måter et legacy-fritt fly, hvorfor ikke la det være det første i en ny 8x8 serie. På den måten får man jo 8 med i ALLE nye flyserier, ikke bare dette flyet. DA hadde kineserne kjøpt mange fly, da!:D