PDA

View Full Version : Spm OSL-MIA


SQ321
07-02-2008, 16:08
Skal en tur til Miami i april og som flyfreak så ser jeg på alternativer som finnes, uten at jeg føler jeg har nok erfaring eller oversikt. Det jeg vet er at jeg ikke har lyst til å fly med KLM, NWA eller AF. Vil heller ikke fly via AMS eller CDG. Er interessert i å fly via LHR og T5, evt fly med VS eller LX. Har aldri flydd LH, UA, AA...

Ift pris så tenker jeg opp til kr. 8.000

Hva hadde dere valgt? Takk for evt tips:)

Forøvrig totalt uaktuelt å fly uten inflight entertainment sys...

TCAS
07-02-2008, 16:10
Søk på http://wideroe.no, så finner du sikkert en overkommelig pris!

Concorde
07-02-2008, 16:11
Anbefaler VS på det varmeste.

BSSW
07-02-2008, 16:13
Hva med CO? Fant en på 5000kr t/r 15-25/4

Men det er gjerne en fordel å reise på ukedager det er færre so reiser på som f.eks tirsdag eller onsdag.

SQ321
07-02-2008, 16:19
Takk så langt!

Er det mange som ikke har IFE på transatl.? Tenkte jeg skulle sjekke www.seatguru.com også...

learjet
07-02-2008, 16:24
Siden jeg jobber mye med CO så vil jeg jo anbefale dem. Direkte til NewYork og god forbindelse til Miami.

CO jobber for harde livet med å få AVOD i alle 757. Har du medbrakt underholding så er det strøm på rad 1-16. Pr i dag er det 4-5 maskiner som er klare, og flere kommer hele tiden.
Dag kan sikkert informere om når alle er klare med AVOD

S

Tommy777
07-02-2008, 18:15
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.

Stian
07-02-2008, 18:21
BA er jo eneste selskap fra T5, så vil du fly via den nye terminalen har du jo ikke noe alternativ. BA er vel heller ikke det verste du kan velge, service-messig, selv om benplassen i economy ikke er all verden. De pleier ofte å ha salg på World Travveller Plus (economy extra med 38' mellom seteradene).

BSSW
07-02-2008, 18:21
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.

Hva som gjør at det ikke er å anbefale?

LN-MOW
07-02-2008, 18:25
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.

Ikke enig. Det er svaert behagelig aa unnagjoere kontrollene paa Newark slik at det bare er aa plukke opp kofferten ved ankomst MIA. Da slipper du ogsaa immigrasjons- og tollkontrollen paa MIA .... Den er ikke av de greieste ...

Tommy777
07-02-2008, 18:27
Hva som gjør at det ikke er å anbefale?

Er vel ikke verre enn noen andre flyplasser her i USA, men immigrasjon kan fort ta litt tid og det skjer ofte at man misser sin connection.

I tillegg må man ta ut bagasjen på EWR og ta den gjennom tollen, det tar også tid.

I Frankfurt spaserer man mellom to fly, ingen sikkerhetskontroll, kun passkontroll som aldri har kø. Man ender også da opp i Miami og har ingen connection å tenke på

Thomas
07-02-2008, 18:27
Har flydd OSL-EWR-MIA-EWR-OSL 3 ganger og er enig med MOW, ingen problemer og en meget behagelig transfer. Eneste er at du bør beregne litt god tid, men med 3t transit tid er ikke det noe problem. Siste maskin til MIA går 20:05.

BSSW
07-02-2008, 18:40
Er vel ikke verre enn noen andre flyplasser her i USA, men immigrasjon kan fort ta litt tid og det skjer ofte at man misser sin connection.

I tillegg må man ta ut bagasjen på EWR og ta den gjennom tollen, det tar også tid.

I Frankfurt spaserer man mellom to fly, ingen sikkerhetskontroll, kun passkontroll som aldri har kø. Man ender også da opp i Miami og har ingen connection å tenke på

Det er sant det med reise via FRA (eller andre flyplasser utforbi USA) slipper å tenke på connections. Men er det virkelig så galt?

Har flydd OSL-EWR-MIA-EWR-OSL 3 ganger og er enig med MOW, ingen problemer og en meget behagelig transfer. Eneste er at du bør beregne litt god tid, men med 3t transit tid er ikke det noe problem. Siste maskin til MIA går 20:05.

Hvis man går ut ifra 15-25/4 så får man (hos Farmer ihvertfall) 2 valg til samme pris, en med 2t15min transfertid og en med 6t20min. Hvilken ville dere valgt? Spørsmål til både Tommy og Thomas

LN-MOW
07-02-2008, 18:47
2:15. Misser du den, vil du bli plassert paa den andre uansett.

Thomas
07-02-2008, 18:53
Vi har valgt 20:05 avgangen EWR-MIA alle gangene, både fordi man da kan ta middagen på EWR og hoppe rett i seng stuptrøtt når man kommer til Miami :)

Tommy777
07-02-2008, 18:56
Har flydd OSL-EWR-MIA-EWR-OSL 3 ganger og er enig med MOW, ingen problemer og en meget behagelig transfer. Eneste er at du bør beregne litt god tid, men med 3t transit tid er ikke det noe problem. Siste maskin til MIA går 20:05.

3 timer transfer er langt fra optimalt. I tillegg å ha en lang flight etter en lang tur i et single aisle fly over atlanteren er ikke optimalt.

Reiser man 0630 fra Oslo, lander man kl 1400 i Miami med Lufthansa, dersom man tar 20:05 flyet lander man da nesten et halvt døgn senere.

Når det gjelder immigrasjonen i MIA, er det aldri noen utfordring, har selv gått igjennom der minst 50 ganger, ikke verre enn EWR

Tommy777
07-02-2008, 18:57
Vi har valgt 20:05 avgangen EWR-MIA alle gangene, både fordi man da kan ta middagen på EWR og hoppe rett i seng stuptrøtt når man kommer til Miami :)

Det blir 6 timer transfer.. Mener du virkelig det er å foretrekke enn å lande litt over kl 1400 i MIA??

Thomas
07-02-2008, 19:02
Jepp, Skyteam, slipper dra 0635 fra OSL om morran, slipper immigration på MIA... should I continue.. ;)

BSSW
07-02-2008, 19:09
Jepp, Skyteam, slipper dra 0635 fra OSL om morran, slipper immigration på MIA... should I continue.. ;)

Er enig med deg her. Når du vet du uansett får en lang dag, vil du da stå opp kl 04 for å rekke et fly kl 0635 når du kan få noen ekstra timer på puten.

Men ville heller prøvd å ta den med transit tid på 2t15min og heller satse på å spise etter at man har ankommet MIA hvor man sikkert kan få billigere mat og gjerne større utvalg av mat

Tommy777
07-02-2008, 19:09
Her de to scenarioene ved siden av hverandre:

OSL-EWR 1110 ankommer 1400 East coast time (NYC og MIA er i samme tidssone)

Å rekke flyet 1515 er science fiction. Da blir det 1950 som lander 2302!

LH
0635 fra OSL til FRA
0955 fra FRA lander i MIA 1355

Om man har lyst til å tilbringe over 6 timer på en flyplass mot å være på stranda klokka halv fire, hver sin lyst!

Tommy777
07-02-2008, 19:12
Jepp, Skyteam, slipper dra 0635 fra OSL om morran, slipper immigration på MIA... should I continue.. ;)

Ja, for man sover ikke på flyet :rolleyes:

Skyteam, you gotta be kidding me.. Jeg pendlet denne ruta i mange år og er ofte i Mexico via MIA. Immigrasjonen er ingenting verre enn EWR.

Sove på flyet, og har min Pina Colada i 30 varme på stranda mens du nyter dine McNuggets til dobbel pris på Mc Donalds på EWR..

OEH
07-02-2008, 19:12
Tommy777 sitt forslag så noe mer fristende ut ja...
Ville 100% sikkert valgt det, hvis det var disse to alternativene det stod om.

BSSW
07-02-2008, 19:15
Her de to scenarioene ved siden av hverandre:

OSL-EWR 1110 ankommer 1400 East coast time (NYC og MIA er i samme tidssone)

Å rekke flyet 1515 er science fiction. Da blir det 1950 som lander 2302!

LH
0635 fra OSL til FRA
0955 fra FRA lander i MIA 1355

Om man har lyst til å tilbringe over 6 timer på en flyplass mot å være på stranda klokka halv fire, hver sin lyst!

Flyet fra EWR til MIA går 1615 så man har over 2timer på seg

Dessuten har jeg aldri klart å sovne på lange flyturer. OSL-SVG derimot...men det er ikke topic.

Stian
07-02-2008, 19:19
Newark Liberty International Airport er jo ikke akkurat noen sjarmerende sted. At noen vil oppholde seg der i flere timer når det er mulig å unngå det, forstår jeg ikke. Men hver sin lyst...

Tommy777
07-02-2008, 19:21
Flyet fra EWR til MIA går 1615 så man har over 2timer på seg

Ikke i følge tidtabellen som er current. Kanskje om sommeren, men da må du jo påregne enda mer tid til transfer. To timer kan gå på EWR, men det skal holde hardt. Jeg droppa å reise OSL-EWR-ORD da SAS fløy ruta. Selv om det var nesten to timer connection tid på EWR var det et sinnsykt stress. Å sitte trøtt som en strømpe å vente på en flyplass er MYE verre enn å stå opp tidlig i min bok.

Stressfaktoren er lik NULL når man lander på sitt bestemmelsessted. Må si at jeg er ikke særlig imponert over frekvensen til CO til MIA... Så å si som en av debattantene at CO har god connection til MIA er jo svada. Nå på vinteren tilbys det kun 6 timer venting da flighten på vinterprogrammet går 1515. Ikke fristende for noen (bortsett fra Thomas kanskje ;-))

Tommy777
07-02-2008, 19:24
Flyet fra EWR til MIA går 1615 så man har over 2timer på seg
.

Pirk på pirk. Halve året går flyet 1515;)

BSSW
07-02-2008, 19:27
Ikke i følge tidtabellen som er current. Kanskje om sommeren, men da må du jo påregne enda mer tid til transfer. To timer kan gå på EWR, men det skal holde hardt. Jeg droppa å reise OSL-EWR-ORD da SAS fløy ruta. Selv om det var nesten to timer connection tid på EWR var det et sinnsykt stress. Å sitte trøtt som en strømpe å vente på en flyplass er MYE verre enn å stå opp tidlig i min bok.

Stressfaktoren er lik NULL når man lander på sitt bestemmelsessted. Må si at jeg er ikke særlig imponert over frekvensen til CO til MIA... Så å si som en av debattantene at CO har god connection til MIA er jo svada. Nå på vinteren tilbys det kun 6 timer venting da flighten på vinterprogrammet går 1515. Ikke fristende for noen (bortsett fra Thomas kanskje ;-))

Jeg har gått ut ifra april, som var spørsmålet i post nr 1, og da går den 1615.

Tommy777
07-02-2008, 19:36
Vi glemte at Swiss også flyr direkte til MIA fra ZRH... Avgang fra OSL er vel rundt klokka 0800?

Et par andre alternativer dersom tid ikke er faktor og dersom man foretrekker Star og widebody:

SAS via IAD eller uante UA alternativer via IAD fra f.eks. AMS, FRA, ZRH, BRU, LHR, CDG, FCO, MUC

BSSW
07-02-2008, 19:46
Skal en tur til Miami i april og som flyfreak så ser jeg på alternativer som finnes, uten at jeg føler jeg har nok erfaring eller oversikt. Det jeg vet er at jeg ikke har lyst til å fly med KLM, NWA eller AF. Vil heller ikke fly via AMS eller CDG. Er interessert i å fly via LHR og T5, evt fly med VS eller LX. Har aldri flydd LH, UA, AA...


Vi glemte at Swiss også flyr direkte til MIA fra ZRH... Avgang fra OSL er vel rundt klokka 0800?

Et par andre alternativer dersom tid ikke er faktor og dersom man foretrekker Star og widebody:

SAS via IAD eller uante UA alternativer via IAD fra f.eks. AMS, FRA, ZRH, BRU, LHR, CDG, FCO, MUC

Det er også et alternativ. Er det UA selv som opererer ut ifra de forskjellige stedene som f.eks MUC og FRA? Vet de flyr LHR selv.

Og for uppercut sin del så kan det kanskje være mulig å reise via FRA med LH siden han aldri har reist med dem. Men så var det om han har lyst til å stå opp så tidlig....

SQ321
07-02-2008, 19:46
Vi glemte at Swiss også flyr direkte til MIA fra ZRH... Avgang fra OSL er vel rundt klokka 0800?

Et par andre alternativer dersom tid ikke er faktor og dersom man foretrekker Star og widebody:

SAS via IAD eller uante UA alternativer via IAD fra f.eks. AMS, FRA, ZRH, BRU, LHR, CDG, FCO, MUC

Vet du hvordan UA og LH er på slike turer? Mange oppgraderte/ny maskiner med IFE? Må også innrømme at Swiss er interessant.

Tommy777
07-02-2008, 19:55
UA har in flight entertainment individuelt i alle sine trans atlantiske fly. Du har din egen TV skjerm og har tilgjengelig ca. 10 nye filmer. Ikke siste teknologi, men det funker. I tillegg kan du lytte til Air Traffic Control live på kanal 9.

Swiss har ikke individuelt underholdning system på sine 330s i økonomi, kun på 340ene som har AVOD bak.

LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.

SAS har jo nylig oppgradert sitt underholdningssystem. Masse kanaler, men ikke AVOD.

Tommy777
07-02-2008, 19:57
Det er også et alternativ. Er det UA selv som opererer ut ifra de forskjellige stedene som f.eks MUC og FRA? Vet de flyr LHR selv.

Og for uppercut sin del så kan det kanskje være mulig å reise via FRA med LH siden han aldri har reist med dem. Men så var det om han har lyst til å stå opp så tidlig....

UA flyr selv fra alle disse destinasjonene til IAD og ORD, noen til DEN, LAX og SFO. 777 fra AMS, 747 og 777 fra FRA, 767 fra MUC, 777 fra CDG, 777 fra FCO, 767 fra BRU, 777 fra ZRH, 777 og 767 fra LHR

Martin
07-02-2008, 19:58
LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.

CO har vel det på enkelte av 757'ene sine?

BSSW
07-02-2008, 20:07
UA flyr selv fra alle disse destinasjonene til IAD og ORD, noen til DEN, LAX og SFO. 777 fra AMS, 747 og 777 fra FRA, 767 fra MUC, 777 fra CDG, 777 fra FCO, 767 fra BRU, 777 fra ZRH, 777 og 767 fra LHR

Ok. Men så er det transit til MIA derifra. LAX og SFO blir da en ganske bra detour :)

fattyfingers
07-02-2008, 20:10
sjekk www.berg-hansen.no, så tar du sas-virgin til miami, og samme tilbake. VS flyr 340 over dammen, kjempefin service ombord.

Tommy777
07-02-2008, 20:13
sjekk www.berg-hansen.no, så tar du sas-virgin til miami, og samme tilbake. VS flyr 340 over dammen, kjempefin service ombord.

Ganske så trangt bak hos Virgin... I tillegg, dårlig med poeng og transfer på LHR. Du må også tilbringe natten i London fordi flyet til MIA går 0920 på morran fra LHR.

Ikke et alternativ IMO

fattyfingers
07-02-2008, 20:15
men returen er fin ;)

Tommy777
07-02-2008, 20:24
men returen er fin ;)

Returen er glitrende, dog var prisene på www.virgin-atlantic.com ganske heftige

sukram
07-02-2008, 20:55
Litt OT, men apropos selskaper som flyr over dammen; har noen erfaringer med Air India LHR-NYC?

SQ 777
07-02-2008, 21:14
Ta en titt på carsurvey.org/air :cry:

Arrow Air
07-02-2008, 23:59
UA har in flight entertainment individuelt i alle sine trans atlantiske fly. Du har din egen TV skjerm og har tilgjengelig ca. 10 nye filmer. Ikke siste teknologi, men det funker. I tillegg kan du lytte til Air Traffic Control live på kanal 9.

Swiss har ikke individuelt underholdning system på sine 330s i økonomi, kun på 340ene som har AVOD bak.

LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.

SAS har jo nylig oppgradert sitt underholdningssystem. Masse kanaler, men ikke AVOD.

Har da fløyet SWISS et par ganger før til JFK på A330 og da var det da individuelle skjermer i økonomi. Nå er dette et par år siden, men jeg går nå ut i fra at disse maskinene ikke er byttet ut?:rolleyes: http://www.airliners.net/photo/Swiss-International-Air/Airbus-A330-223/0774128/M/

Tommy777
08-02-2008, 02:25
Har da fløyet SWISS et par ganger før til JFK på A330 og da var det da individuelle skjermer i økonomi. Nå er dette et par år siden, men jeg går nå ut i fra at disse maskinene ikke er byttet ut?:rolleyes: http://www.airliners.net/photo/Swiss-International-Air/Airbus-A330-223/0774128/M/

Beklager, takker for korreksjonen. Min kilde seatguru er da feil. Har kun flydd Swiss i Business og First

Someone
08-02-2008, 02:53
LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.


LH har vel nå AVOD på alle 333 og ca 50% av 346

BSSW
08-02-2008, 02:57
LH har vel nå AVOD på alle 333 og ca 50% av 346

Hvilke steder er det LH flyr sine A346 uten om LAX?

OMW
08-02-2008, 03:30
Kveldsavgangen deres til MUC herfra (SFO that is)

Ettermiddagen er FRA og 744

OMW
08-02-2008, 03:32
Jeg synes LH A346 iz niiiiiiice forøvrig. Men mangler jo en TV-skjerm eller to (hundre)

SQ321
08-02-2008, 10:17
Det står mellom BA, LH og CO. BA har jeg flydd en del med og er ok det, spesielt mtp nye T5. LH og FRA har jeg ikke forsøkt før så det er interessant. Har heller ikke forsøkt CO før samtidig som de har bra pris.

Kompliserte valg ja...

SQ 777
08-02-2008, 10:47
Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.

Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig.

2t. 15 min på EWR bør gå greit.Kompakt på CO sin terminal.

CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå.

Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO.

100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett. ;):cool::exclaimation

SQ321
08-02-2008, 10:56
Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.

Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig.

2t. 15 min på EWR bør gå greit.Kompakt på CO sin terminal.

CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå.

Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO.

100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett. ;):cool::exclaimation


Er helt enig med deg der. Avgangen med CO er mer attraktiv i forhold til å få en god natts søvn før avreise samtidig som man "tilpasser" seg bedre amerikansk tid, i motsetning om man tar LH og må opp kl 04.

Dessuten er det viktig å støtte opp om intercont fra OSL:lol::lol::lol:

SQ 777
08-02-2008, 12:32
Hadde til Shanghai med LH august 2006. Har også vært brukt til Manila de siste årene hvor jeg også har benyttet den. Men slutt fra start av sommersesongen.

BSSW
08-02-2008, 12:52
Det står mellom BA, LH og CO. BA har jeg flydd en del med og er ok det, spesielt mtp nye T5. LH og FRA har jeg ikke forsøkt før så det er interessant. Har heller ikke forsøkt CO før samtidig som de har bra pris.

Kompliserte valg ja...

Er helt enig med deg der. Avgangen med CO er mer attraktiv i forhold til å få en god natts søvn før avreise samtidig som man "tilpasser" seg bedre amerikansk tid, i motsetning om man tar LH og må opp kl 04.

Dessuten er det viktig å støtte opp om intercont fra OSL:lol::lol::lol:

Ser nesten ut til at du allerede har valgt :)

Men du må nesten skynde deg med å bestille hvis du skal fly for 5000 kr t/r med CO, før prisen stiger. Co er populært ut ifra OSL.

BSSW
08-02-2008, 15:24
Hvilke steder er det LH flyr sine A346 uten om LAX?

Etter å ha letet litt så har jeg funnet det ut.

Fra FRA: BOS, MAA, ORD, DEN, IAH, CAN, CPT, MNL, KIX, ICN, TLV og YVR

Fra MUC: ORD, DEL, LAX, JFK, PEK, PVG og SFO

Går da ut ifra at de kun flyr med dem ut og inn fra FRA og MUC

learjet
08-02-2008, 22:38
Ser nesten ut til at du allerede har valgt :)

Men du må nesten skynde deg med å bestille hvis du skal fly for 5000 kr t/r med CO, før prisen stiger. Co er populært ut ifra OSL.


Kan nok være smart å ikke vente alt for lenge.

Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle.....

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit.

s

SQ321
09-02-2008, 11:51
Kan nok være smart å ikke vente alt for lenge.

Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle.....

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit.

s

Mye tyder på det, og beslutning taes i løpet av noen dager. Høre med reisefølge på returen også. Flotters hvis du skulle klare å ordne litt ekstraservice. :)

Takk for alle tilbakmeldinger btw!

Gulboble
09-02-2008, 14:15
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.

Skal fly OSL-EWR-MIA-EWR-OSL i påsken.
Har 2t15min mellom flyavgagene og det skulle holde. Det som er en usikkerhetsfaktor er den håpløse Amerikanske innreisekontrollen. De tror jo alle er forbrytere, deltok på Tysklands side under krigen og skal sprenge de i lufta. Egentlig skal vi jo bare hygge oss og bruke penger.
Har byttet på Newark før og det har gått bra (Fra SAS til UA hadde vi en gang 30 min fra vi hadde fått levert bagasjen på nytt til flyet skulle gå. Vi rakk det, men ikke koffertene).
Har lite erfaring (2 flyvninger) med CO fra tidlegere (New York-Miami 737-700 og Orlando-New York CO B-757-200). Denne gangen blir det 757-200 WL , 737-500 og 737-800. Håper det beste.

Gulboble
10-02-2008, 19:09
Kan nok være smart å ikke vente alt for lenge.

Satt og kikket på en del avnganger for sommeren, og det er overraskende mange som begynner å bli stappfulle.....

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Uppercut: skulle det bli CO så send meg en PM så kan jeg som om det ikker er mulig reservere noen gode seter. f.eks exit.

s

Betyr det at du "gir ekstra service" for alle på forumet som flyr CO ?

Tommy777
11-02-2008, 19:58
Noen bemerkninger. Bare å slippe å stå opp i natta for å rekke SK-LH-AF-KL mellom 06-07 er deilig. Natta forut er ødelagt.

Immigration på både JFK og EWR varierer mye.På begge plassene har jeg vært først i køen og langt bak. Alt avhenger av hvor mange store fly kommer in samtidig.

2t. 15 min på EWR bør gå greit.Kompakt på CO sin terminal.

CO gir også muligheten for stopover i NYC uten ekstra omkostninger. Open-jaw er også mulig. Har en kamerat som kommer inn til OSL med CO akkurat nå.

Han fløy inn til FLL ut fra MCO og gjorde stopover i NYC for ca. kr.4.500. Anbefaler FLL framfor MIA. Leiet bilen i FLL ( kompakt flyplass ) og leverte den i MCO.

100 % bonuspoeng, intet 25 % eller null BA-points. Jeg anser valget for å være lett. ;):cool::exclaimation

Har man 2 timer på EWR bør det gå dersom man kommer inn på rute. La oss si at flyet lander kl 1415 og flyet videre går to timer senere. Etter man har krysset rullebaner og takset, er klokka blitt 1430 før man er ute av flyet. Å spasere til immigrasjonen tar maks 5 minutter. Ved 20 minutter kø er man nede ved bagasjebåndet på timen. Bagasjen bør da ha kommet på bandet og man spaserer da lett ut til re-innsjekk. Man har da nesten en time igjen. Å komme seg opp og igjennom sikkerhetskontrollen tar kanskje 15 minutter. Man har da 45 minutter til flyet går, boarding starter jo 35-45 minutter før, så det er jo nesten bare å gå rett ombord. Dersom flyet kommer en halvtime sent inn eller at immigrasjonen tar 45 minutter er faktorer som må tas med i beregningen her. Da blir det 6 timer å vente..

Poenget mitt er ganske klart: Lander man i Miami, er dette aldri en faktor. Er man en halvtime sen og immigrasjonen tar lengre tid spiller det jo ingen rolle..

Når jeg skal ut å reise interkontinentalt (og jeg har et par turer over dammene på rævva, 197 turer siden 9/11), er det viktig å ta hele turen til og fra med i beregningen. Natta før en tur er ofte ødelagt uansett, særlig når det er noe man gleder seg til. Vår venn må jo ikke opp i otta dersom han reiser med SAS eller mange andre av de foreslåtte alternativene, han må kun opp i otta dersom han vil ta den suverent raskeste veien til Miami. Når det gjelder å stille om klokka til amerikansk tid, legger jeg meg vanligvis klokka 2100 lokal tid ved ankomst, perfekt for å tilpasse seg 100% etter kun en natt. Man våkner uthvilt tidlig om morran. Ved ankomst til hotellet nærmere midnatt etter en sinnsyk lang reise med en side order of laaaang venting underveis er jeg ihvertfall jeg helt knust og føler det på kroppen et par dager etter.

Når det gjelder å støtte opp om interkontinentale ruter fra Oslo, reiste jeg kun to ganger med "nye" 907/908. Dette rett og slett fordi det ofte ble lang venting på EWR fordi jeg ikke rakk connection og at man kom mye senere inn til ORD enn om man reiste via CPH. Jeg er såpass ego at dersom jeg kommer 6 timer tidligere inn til min destinasjon ved å reise samme flyselskap med en lettere/bedre routing, velger jeg selvsagt den løsningen

Det er ikke bare CO som tillater open jaw og stopover. Alle flyselskaper tillater dette.

Er enig i at FLL er en veldig grei flyplass, jeg flyr alltid dit dersom jeg skal til sør Florida.

Og når det gjelder bonuspoeng, er det en rekke bonusprogrammer som gir 100% på LH, bl.a. alle Star Alliance sine amerikanske partnere. Kan jo være greit å kunne ta ut en First bonusreise på SQ, ANA, Thai eller ANZ istedet for KLM eller Aeroflot..;)

Martin
11-02-2008, 20:20
Av erfaring, så har jeg vært på Manhattan to timer etter landing, og det inkluderte omtrent 40 minutters venting på toget fra Newark til Penn Station.. Mulig vi hadde flaks; vi hadde ingen kø i immigration, og vi landet kanskje litt før rute.. Uansett, blir det gøy å prøve transfer på EWR til sommeren. Har to timer og 45 min mellom CO39 og CO videre til ORD.. Uansett, så går det flere fly til Chicago..

learjet
11-02-2008, 20:25
Betyr det at du "gir ekstra service" for alle på forumet som flyr CO ?

Vi ønsker å gi ekstra service til alle, men er jo ekstra hyggelig å hjelpe forummedlemmene da, er jo greit når man har mulighet til å kunne hjelpe til med å få litt gode seter ;)

Bare send en PM med bookingref så kan jeg se på det.

s

Gulboble
01-04-2008, 21:42
Vi ønsker å gi ekstra service til alle, men er jo ekstra hyggelig å hjelpe forummedlemmene da, er jo greit når man har mulighet til å kunne hjelpe til med å få litt gode seter ;)

Bare send en PM med bookingref så kan jeg se på det.

s

TAKK :nor for god hjelp. 757 tur/retur New York blir "litt buss", men har fløyet jorda rundt i 707 jeg: Det var slik vi fløy tidligere.

learjet
01-04-2008, 21:48
Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Håper turen var grei, fikk ikke hilst på dere når dere reiste, da det var en smule hektisk den dagen...

S

Dag Johnsen
02-04-2008, 13:13
Heisann learjet!

Når det gjelder AVOD så har CO nå det i 7-8 av maskinene, og vil gjette at en 3-5 til er klare før sommeren.

Det har kommet opp til 13 allerede og de fortsetter å komme ut på løpende bånd...;)

Alle skal være ferdige i Oktober/November overgangen...

Gulboble! 757 tur/retur New York blir "litt buss", Skaff deg et bra sete ved hjelp av learjet så er dette greit... og passer FLL som Reidar nevner så er dette en grei flyplass...:)

Dag

Tommy777
02-04-2008, 15:40
Gulboble! Skaff deg et bra sete ved hjelp av learjet så er dette greit... og passer FLL som Reidar nevner så er dette en grei flyplass...:)

Dag

Eller skaff deg CO One Pass elite status og book gode seter på egen hånd...

FLL er en av de bedre flyplassene i Florida. Dersom du ikke skal til Miami Beach er FLL det beste utgangspunktet i sørøst. Lite køer, gode priser på mat og drikke og veldig organisert

learjet
02-04-2008, 15:45
Merker at de kommer ut raskt for tiden.
Når jeg uttalte meg sist hadde jeg en liste fra et crew medlem som fulgte godt med.
Men allerede dagen var den incomplete.....

Og det som er veldig hyggelig, er at vi har mange av "AVOD maskinene" ved OSL for tiden.

SQ321
07-04-2008, 18:48
Merker at de kommer ut raskt for tiden.
Når jeg uttalte meg sist hadde jeg en liste fra et crew medlem som fulgte godt med.
Men allerede dagen var den incomplete.....

Og det som er veldig hyggelig, er at vi har mange av "AVOD maskinene" ved OSL for tiden.

Er det mulig å finne ut om maskinen som kommer neste tirsdag (15. april) har AVOD Learjet, eller noen andre?

learjet
07-04-2008, 19:33
Det er faktisk ganske ofte at vi har maskiner med AVOD. de blir allokert ca 48 timer i forkant. Men selvsagt kan endringer forekomme.

Prøv denne linken

http://pda.continental.com/Test20/FlightStatusGateInfo.aspx

tast flightnummer og dato, velg "inflight amenities" og det står der.

Eller så kan også jeg sjekke for deg den 13/14.

s

SQ321
07-04-2008, 20:42
Det er faktisk ganske ofte at vi har maskiner med AVOD. de blir allokert ca 48 timer i forkant. Men selvsagt kan endringer forekomme.

Prøv denne linken

http://pda.continental.com/Test20/FlightStatusGateInfo.aspx

tast flightnummer og dato, velg "inflight amenities" og det står der.

Eller så kan også jeg sjekke for deg den 13/14.

s

Ok. Takk skal du ha!