PDA

View Full Version : God Supertirsdags aften/onsdag morgen


LN-MOW
06-02-2008, 03:43
Javel - da var det iallefall klart at Obama tok den demokratiske billetten her i Georgia, men med tanke paa rasefordelingen, var det ganske opplagt fra starten hvordan dette ville gaa ...

Paa republikanersiden ser det lovende ut for Huckabee, men det er ikke langt ned til McCain.

Sitter og knasker pulverpadder, lytter paa radio Tango og leser Four-Four-Two og teller ned til leggetid .. vaeret er skyet og det er behagelige 17 grader ute. Men i morgen natt skal det bli kuldegrader igjen. Muldvarpen Beuregard Lee har imidlertid spaadd en snarlig vaar, og bankkontoen min haaper at han har rett. Flere gassregninger som den siste jeg fikk, vil jeg helst ikke ha .....

EB
06-02-2008, 07:01
Glad onsdags morgen... Hovedstaden har blitt litt gråere og det er slush og ikke sne ute. For oss som er litt over middels opptatt av valget i USA forsetter spenningen på demokratisk side...på republikansk side har vel McCain avgjort det hele til sin fordel i løpet av natten.

Nå venter en haug med møter - internt og eksternt... Ha en bedre onsdag!

dc-8-63
06-02-2008, 07:52
Tilbake paa oeya etter en hyggelig CO kveld....Dag var oppover med sitt team og vi knakk noen Bastards, ikke paa Vons men paa Hilltop Ale House...Team America har begynnt planleggningen av the Julebord 2009....Go Obama!!!

zico77
06-02-2008, 08:30
Ahhh -endelig onsdag! Og no er eg blitt usikker på om eg bur i Noreg eller USA, for media flommer over av alt detta valg-greiene..... Nei -får fortsatt håpa eg er på norsk jord. Bergensk sådan -med, etter måten, ein del regn. Bare å stå på her ja :) Ha ein super dag alle!

sirpjalle
06-02-2008, 08:49
God morgen folkens, blir en noe amputert arbeidsdag i dag, ikke en av de vanlige dagene. Har et prosjekt som må gjennomføres i dag pluss noe annet dill, og senere på dagen er det en tur i banken og signere noen papirer før riving av en ny etasje i huset skal foretas.

Ha en fin dag folkens :D

Someone
06-02-2008, 09:26
God morgen fra Ørestaden. Idag blir det litt skriving av jobbsøknader og en treningstur før DY907 skal ta meg til Oslo i ettermiddag. Ha en fin dag

JetBlue
06-02-2008, 09:29
God dag her i Oslosøla, he. Snøen begynner å lave ned igjen utenfor kontorvinduene her på Hasle, men med 3-4 plussgrader ender det som slush, ja.

Travel dag, og da går tiden.

CK
06-02-2008, 10:10
SuperDuperTirsdag ble vel omtrent som ventet - the McCainiacks tok den største kaken på Rep-siden (overraskende come-back av Huckabee), og det er fremdeles rimelig tett på Dem-siden, og ikke overraskende tok Fru Clinton NY, NJ og CA, mens Obama tok IL. Hørte et bra sitat fra Hillary på radioen i morges - "It took a Clinton to clean up after the first George Bush, and it'll take another Clinton to clean up after the second" (eller noe sånt)

Speedbird
06-02-2008, 10:18
God tirsdag! =)
Oslo børs åpnet ned 2,74% (09:14) og index'en er ned til 393,91..
På jobb har jeg akkurat tatt av ett torquetube på ett flight spoiler panel,
og nå skal hele resten av panelet ned også.
I ettermiddag skal jeg og to kompiser lese til PPL-A'en,
og så blir det vel tidlig kveld og kun to arbeidsdager igjen. :)

Ha en flott dag folkens!

Someone
06-02-2008, 10:22
Muldvarpen Beuregard Lee har imidlertid spaadd en snarlig vaar, og bankkontoen min haaper at han har rett. Flere gassregninger som den siste jeg fikk, vil jeg helst ikke ha .....

En undersøkelse fra McKinsey viser faktisk at en ting som vil minske utslippene kraftig og være svært lønnsomt pga langt lavere energiforbuk er faktisk hvis amerikanerene hadde begynt å isolere husene sine. Det har faktisk en større effekt på utslippene per krone brukt enn alt slags tull og tøys politikerene kommer opp med

Så: Glava for the yanks!

Dag Viking
06-02-2008, 11:43
God formiddag fra Oslo-suppa.
Sliter fremdeles litt med døgnrytmen etter 12 døgn med nattskift, men det begynner å komme seg. Skulle egentlig på møte med Statoil i Bergen i dag, men det er utsatt til fredag. Derfor ble det i stedet Barolo, Barbaresco og litt småsnadder på Enoteca i går.
I dag blir det en tur på SATS og middagsbesøk med vin utpå kvelden. Lurer på om det blir ripasso og pasta, creme brulee og sauternes, men det er ikke helt spikret ennå.
Ha en super onsdag!

FlightDeck
06-02-2008, 11:50
God formiddag fra Trondheim. Dagens første foredrag er unnagjort og snart venter et til. I ettermiddag skal jeg fly en smågris tilbake til Bergen.

LN-MOW
06-02-2008, 12:28
*Gjesp* ... da var det morgen, og det ser ut til aa gaa mot McCain og Clinton ...

Det er imidlertid lite i media om stormen som herjer soeroest og som naa er paa vei mot Atlanta ... 27 doede saa langt ... Vi haaper at den svekker seg foer den kommer hit.

http://image.weather.com/web/radar/us_atl_closeradar_plus_usen.jpg

FBU 4EVER
06-02-2008, 12:38
Så er halvårets simulatortest avlagt. Et halvt år til neste gang. Ettermiddagen gikk med til et lite minitreff med Scanair forumister. Hyggelig!
Vel hjemkommet oppdager jeg at jeg har mistet sert, rettighetsbevis og medical. Ergerlig, men jeg har ferie t.o.m. 17/2, så det haster ikke med duplikater med det første.
Nå må jeg ut og spa bort alt slapset som ligger i innkjørselen. Det var så glatt i går kveld at jeg kom ikke inn i garasjen med Alfa'en.
Fortsetter trenden som den har gjort de siste ukene, kommer jeg ned på 95 kilo imorgen. Da har jeg gått ned ca. 7 kilo siden romjulen.
Ha en fin fortsettelse på dagen!

N-3PB
06-02-2008, 14:25
1000 ting som må gjøres før en skal på jobb i 14 dager i morgen. Slik er det alltid, nå er en stk hylle hengt opp, så nå står rensing av familiens ski for tur :D

I morgen er det innsjekk kl 06:15 på NOR542, det skal bli godt å komme på jobb for å slappe av :colgate::colgate:

dc-8-63
06-02-2008, 15:40
En undersøkelse fra McKinsey viser faktisk at en ting som vil minske utslippene kraftig og være svært lønnsomt pga langt lavere energiforbuk er faktisk hvis amerikanerene hadde begynt å isolere husene sine. Det har faktisk en større effekt på utslippene per krone brukt enn alt slags tull og tøys politikerene kommer opp med

Så: Glava for the yanks!

Og hvor var det McKinsey foretok undersoekelen sin, slik jeg kjenner dem fra SAS ble vel undersoekseln foretatt blant et utvalgt antall hus i Arizona oerkenen....her i min delstat er det like strenge krav til isolasjon som i Norge. Bestem deg for resultatet foerst, saa legg opp undersoekelsen deretter var McKinseys stil i SAS....

BSSW
06-02-2008, 16:55
Så er halvårets simulatortest avlagt. Et halvt år til neste gang. Ettermiddagen gikk med til et lite minitreff med Scanair forumister. Hyggelig!
Vel hjemkommet oppdager jeg at jeg har mistet sert, rettighetsbevis og medical. Ergerlig, men jeg har ferie t.o.m. 17/2, så det haster ikke med duplikater med det første.
Nå må jeg ut og spa bort alt slapset som ligger i innkjørselen. Det var så glatt i går kveld at jeg kom ikke inn i garasjen med Alfa'en.
Fortsetter trenden som den har gjort de siste ukene, kommer jeg ned på 95 kilo imorgen. Da har jeg gått ned ca. 7 kilo siden romjulen.
Ha en fin fortsettelse på dagen!

God dag/ettermiddag folkens.

Her er det en blanding av regn, overskyet og sol. Håper resten av dagen blir solfyllt :)

FBU 4EVER: Må du ha simulatortest for hver flytype eller er det en per halvår. Er det samme testen for både A330 og A340? Og forresten hvor mange typer har du på sertifikatet ditt (når det er gyldig ;))?

Tommy777
06-02-2008, 19:10
Og her i Chicago går gassen for full rulle... Mer snø på vei, skikkelig drittvær igjen.

Har forøverig sagt opp jobben og koser meg sammen med bikkja hjemme i dag før jobb jakten starter på nytt senere i dag.

Ha en fin onsdags kveld alle sammen

Martin
06-02-2008, 19:27
Har forøverig sagt opp jobben og koser meg sammen med bikkja hjemme i dag før jobbjakten starter på nytt senere i dag.

Fikk ikke du et tilbud fra Delta nylig? :colgate:

Dag Viking
06-02-2008, 20:04
.... Og DY søker vel fremdeles etter lærlinger??

sirpjalle
07-02-2008, 01:12
...og da var endelig en laaaang arbeidsdag over. :) Et par pils, og så var det sengen på meg. Ha en god natt folkens :)

AirbusTrond
07-02-2008, 01:20
Ditto. Men jeg bytter ut pilsen med å titte på whiskyflaskene som står borte i skapet her.

LN-MOW
07-02-2008, 02:05
'Always look at the bright side of life'.................... ;)

Ikke tro paa alt du leser i Klassekampen, spikeld ....

FBU 4EVER
07-02-2008, 11:16
FBU 4EVER: Må du ha simulatortest for hver flytype eller er det en per halvår. Er det samme testen for både A330 og A340? Og forresten hvor mange typer har du på sertifikatet ditt (når det er gyldig ;))?

Vanligvis flyr man bare en type, og da skal man ha en PC og en OPC i året, altså simulator hvert halvår.
Men vi som er sjekket ut på både 340 og 330 må ha en PC på hver type. Det betyr at jeg har PC på 340 i vårhalvåret og på 330 på høsten. Simulatorprogrammene er like på begge typene i samme halvår. Nye programmer innføres ved nyttår og 1/7.

Thomas
07-02-2008, 12:01
Da er frokosten innabors og det venter en luftetur ute i det fine været (...som skal gå over til regn/snø om noen timer!). Det er tidlig jobbing hele helgen så endel småting som må gjøres her og der, men ikke de store prosjektene.

Voyage, Voyage...

FlightDeck
07-02-2008, 12:09
Thomas, dette er gårsdagens tråd ;)

Thomas
07-02-2008, 12:15
Fan! :colgate: