PDA

View Full Version : KLM 747 Kombi.


SudCaravelle
05-02-2008, 14:40
Frøken og jeg skal fly KLM 747 COMBI fra AMS til Mexico City.

Noen som har noen erfaringer - eller tips til denne turen?

Er litt spent da jeg ikke har allverdens gode erfaringer med KLM på langdistanse. (skal fly Økonomi)

pgaa
05-02-2008, 14:44
Har flydd KLM 747-400 Combi på Economy Class fra AMS til BKK får mange herrens år siden... Og får å si det slik, så har det blitt med den ene turen :D

Var en forferdelige opplevesle, trangt...
Og KLM er vel ikke det flyselskapet som har gjort noe med akkurat det de siste årene, snarere tvert imot !

larsak
05-02-2008, 14:48
Jeg har prøvd en slik en fra Houston til Amsterdam, og min erfaring er at dere bør satse på å underholde hverandre, eventuelt ta med en egen dvdspill/laptop. Kun skjermer i taket av dårlig kvalitet. Setene er greie nok de, men ikke noe mere heller.

EK 007
05-02-2008, 17:23
Jeg fløy KLMs combi AMS-SIN t/r, antakeligvis den verste longhaul-flyvningen jeg har vært på. Gamle maskiner som mangler de små luksus-finessene vi er blitt vant med hos andre selskap, som f.eks bra IFE. Komfort, mat og service under gjennomsnittet. Reiser du på ID og har andre alternativer, så prøv noe annet...

view
05-02-2008, 18:12
Som andre sier, besørg egen underholdning på 74M. Du kan jo alltids drikke det du klarer og sove lengst mulig :lol:

SQ 777
05-02-2008, 20:38
Egentlig ikke værre enn LH 744, men bedre seter. Men 31 " er jo blitt en form for standard nå.........:drunk:

Men mener jeg har lest at opppussing er underveis.

LN-REF
05-02-2008, 21:44
Har heile 7 turer i KLM sine 747-400 Combi'r, både på ruter vestover og østover. Er vel hverken bedre eller verre enn flyselskap generelt? IFE mangler, men det er det flere andre selskaper som også mangler...

Siden du skal reise sammen med madammen, er sete 11 D/E til 18 D/E fine plasser. Dette er kun to seter som er mellom venstre midtgang og fremre galley. Man slipp da at andre skal passere enn for å komme ut og motsatt, samt at det er litt plass mellom E sete og veggen til galley.

Sjekk Seatguru.com (http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_full.php) for mere...

http://i.slimg.com/seatguru/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_full.gif

view
05-02-2008, 21:50
Enig ang. setene, mini kabinen 9-18 er også roligere enn resten av flyet. D og E setene er helt klart best hvis man reiser to sammen. Ingen utsikt dog.

Merk at man får ikke reservert seter i denne kabinen uten å være elite medlem i Skyteam.

Jeg synes 747 Economy er helt overkommelig, men IFE suger enn så lenge. Så pass på å ha noe å underholde deg med.

gustavf
05-02-2008, 21:55
Kan vel bare bekrefte det andre sier. 31 tommer er og blir 31 tommer, uansett hva selskapet eller flytypen heter. Den framre økonomikabinen er litt mer intim enn det man vanligvis finner på widebody.

Kabinen er lite fresh og det er ikke personlige TVer. Dette er KLMs dårligste langrutekabin, men så får man vege det opp mot at man kan skrive en type på lista som er på veg ut av vestlige selskaper.

FlightDeck
05-02-2008, 22:18
Jeg har fløyet KLM 747-300 Combi - ikke verdens beste komfort, nei, men jeg syntes det var moro å reise med en gammel 747-versjon før det var for sent. Ta med en god bok!

seatsniffer
05-02-2008, 22:22
Jeg hadde 21A og 21B på en tur med KLM til MEX. Den anbefales om det ønskes god benplass og det er ikke så fryktelig kaldt der heller.

Vede
05-02-2008, 22:29
Har prøvd KLM747 combi fra AMS-LAX. Dette var første gang jeg skulle fly 747 så gledet meg noe sinnsykt. Men ble meget skuffet. Gamle maskiner med elendige tv-skjermer i taket. En veldig kjedelig 11timer lang tur.
God tur...

SudCaravelle
05-02-2008, 22:36
Huff da - men mange gode råd :)

Tydeligvis bare å helle i seg et par Bloody M og finne på noe spennende.

Heldigvis en hyggeligere rute hjem med en AA og NWA.

Ang Skyteam; logger man seg bare på nettet for å velge plasser?
Er det eventuelt verdt pengene å ta en oppgradering?

view
05-02-2008, 22:41
Hvis du har kjøpt billetten direkte av KLM så kan du bare ringe dem her i Norge og reservere plasser. Men såvidt jeg vet har de innført gebyrer for nødutganger, skikkelig Sterling opplegg.

Hvis det er reisebyrå så er det meget mulig du må ta de via dem.

SudCaravelle
13-02-2008, 13:01
Vi fikk reservert Conitnental i stedet - OSL - EWR - CANCUN?

Er det bedre enn OSL - AMS - MEX - Cancun?

(Har holdt av begge alternativene)

Hva hadde dere "valgt" - omtrent samme pris?

Er det 757 hele veien?

IFE på Monkey Class?

Grei mat?

CK
13-02-2008, 13:03
Jeg har prøvd en slik en fra Houston til Amsterdam, og min erfaring er at dere bør satse på å underholde hverandre, eventuelt ta med en egen dvdspill/laptop. Kun skjermer i taket av dårlig kvalitet. Setene er greie nok de, men ikke noe mere heller.

NØYAKTIG samme opplevelse - på samme routing!
Vi fløy fra IAH 31.12 og landet i AMS 01.01 - men det var ikke engang mulig å KJØPE en liten flaske champagne (dog fikk vi en boks blå Pepsi....)

LN-AØR
13-02-2008, 13:08
Jeg hadde nok valgt OSL-EWR-CUN, slik dere har.

Boeing 752 OSL-EWR
Boeing 739 EWR-CUN

Noen av 752 har allerede fått AVOD, men 739 har overhead TVer.

Dag Viking
13-02-2008, 13:10
Vi fikk reservert Conitnental i stedet - OSL - EWR - CANCUN?

Er det bedre enn OSL - AMS - MEX - Cancun?

(Har holdt av begge alternativene)

Hva hadde dere "valgt" - omtrent samme pris?

Er det 757 hele veien?

IFE på Monkey Class?

Grei mat?

Min forrige tur over Atlanterhavet var med KL74M, og den ble bedre enn fryktet (jeg hadde forventet at det ble skikkelig tortur). Tidligere har jeg prøvd CO sine 752 både foran og bak gardinen, og de er et bedre valg enn KLM. Dessuten slipper du den utrolig kjedelige stoppen på AMS etter en LANG natt på tur østover.
Det eneste som er bra på KL i forhold til CO er at de serverer gratis alkohol, og er rause i porsjonene!
CO vinner hands down:exclaimation

SudCaravelle
15-02-2008, 11:20
Takk for hjelpen - da er det booket om. Continental er bestilt og måtte betales umiddelbart!?

Spennende å se om det er AVOD på den vi skal ta 5 Juli til, og 22 Juli hjem.(noen som vet?)
EWR-CUN ble med en 737-300 - gammelt?

Er faktisk litt lettet over å slippe KLM på langdistanse igjen.

EK 007
15-02-2008, 11:49
Takk for hjelpen - da er det booket om. Continental er bestilt og måtte betales umiddelbart!?

Spennende å se om det er AVOD på den vi skal ta 5 Juli til, og 22 Juli hjem.(noen som vet?)
EWR-CUN ble med en 737-300 - gammelt?

Er faktisk litt lettet over å slippe KLM på langdistanse igjen.


Lurt valg. Jeg fløy selv CUN-EWR og hjem med CO ifjor. God opplevelse. Jeg var imponert over CO i alle ledd. Veldig bra service på bakken, og det er man jo absolutt ikke vant med å finne hos amerikanske flyselskap. I tillegg er det vel den korteste routingen man kan finne til Oslo. http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=osl-ewr-cun%0D%0Aosl-ams-mex-cun&RANGE=&PATH-COLOR=red&PATH-UNITS=km&PATH-MINIMUM=&MARKER=1&SPEED-GROUND=&SPEED-UNITS=kts&RANGE-STYLE=best&RANGE-COLOR=navy&MAP-STYLE=
Eneste minuset å fly ved USA er jo at man må gjennom immigration til tross for at man kun er i transitt, men det var langt fra så tidkrevende som fryktet.