PDA

View Full Version : Spotting i London


flyKSU
01-02-2008, 17:01
Tenkt meg en tur til London for å spotte litt, delvis i anledning av åpningen av SQ sin A380 rute til LHR. Det jeg lurte på var om det i det er noen gode spottersteder som ikke er så altforlangt unna terminalene på Heathrow? Eller må man langt for i hele tatt å ta bilder?

Hva med LCY, LGW og STN?

:EU

CK
01-02-2008, 17:03
LCY er spottersnil - bare ta DLR'en ut, og still deg opp rett utenfor terminalen. NULL gjerder! Slo selv ihjel noen timer der i 2006 rett etter ankomst fra STO

LN-KOG
01-02-2008, 17:08
Det første stedet man leter er jo som alltid før LN-KGLs eminente nettsted for flyinteresserte (http://www.plane-spotter.com/).

Se under Spotter Guides

CK
01-02-2008, 17:09
så sant, så sant, Hr. Granlund

FlightDeck
01-02-2008, 17:10
Jeg skal på en kombinert spottertur/jobbtur til London i april. Spotterdelen knytter seg i hovedsak til overnattingen den ene dagen - har bestilt Plane Spotters Package på Renaissance London Heathrow Hotel. Det tror jeg blir bra, selv om jeg ser at LN-KGLs erfaringer ikke var så bra i en TripReport her på forumet. Da jeg var i London i september bodde jeg på et hotell like ved LCY, og det kan definitivt anbefales - selv om de store fuglene nødvendigvis uteblir på LCY.

flyKSU
01-02-2008, 17:41
Mange takk :)
Fått tips om å ta turen til Hatton Cross stasjonen også. Skulle vist være mulig å få noen fine bilder på landing der, og så er det lett å komme seg dit med T-banen om man ikke har bil. Noen som har erfaringer med stedet?

LN-KGL
01-02-2008, 18:35
Spot H (se guide) kan anbefales på det varmeste når det 27-vær. Over 90% av landinger blir foretatt på 27R frem til kl. 15 lokal tid, og ved H har man bare et par stolper å passe på ved fotografering. Etter kl. 15 kan man så karre seg over til Myrtle Ave (spot F), så får man flere ankommende fly og fremdeles ha sola i ryggen. Hatton Cross er oppskrytt -motsol og en mengde stolper og ledninger er ikke bra! Eneste som er bra med Hatton Cross er at du kan komme i kontakt med lokale paper-pen-and-bin-spotters, men vent ingen hjelp med registreringsnummer - de beskyttes som en statshemmelighet.