BSSW
01-02-2008, 04:01
Nå ville jeg normalt ikke ha skrevet en tripraport på SVG-OSL-SVG, men slikt som det endte til slutt så synes jeg det var absolutt verdt en tripraport.
For de som ikke har fått det med seg så er jeg akkurat nå arbeidsledig. Og som noen kanskje har fått med seg fra "god morgen" tråden torsdag 31/1 så skulle jeg på jobb intervju på OSL. Men det er ikke pga intervjuet at jeg skriver denne raporten. Dessverre ingen bilder i denne.
Dagen begynte tidlig for en som er vandt med å stå opp litt utpå dagen, med dusj og det som hører til når man skal på jobb intervju. Sjekket inn på SK4012 og valgte sete 7D før jeg reiste fra Egersund. Hadde sjekket at det skulle være en 736 som skulle fly denne leg'en. Kjøreturen til SVG gikk greit, med litt køkjøring her og der. Fant parkeringsplass på P7 til slutt og fikk kommet meg inn, etter å ha presset meg frem i regn og vind. Så var det bare å vente på at flyet skulle komme inn slik at jeg kunne komme meg til OSL og intervjuet i SAM. Plutselig kom det inn en maskin med "flaplets" på vingetippene. Den oppsatte 736en hadde blitt byttet ut med LN-RRA. Flyturen til OSL var som vanlig, med kaffe og te og litt småsalg. Setene er helt ok til en såpass kort tur, men kanskje litt harde hvis du skal fly OSL-(en eller annen plass sør for Frankrike). Knyttneve testen bestått. Var litt forsinket ut fra SVG men ikke noe krise. Landet ca 8 min etter oppsatt tidspunkt. Så var det å komme seg ut i ankomsthallen og ringe til SAM for å bli hentet.
Etter intervjuet så bar det tilbake til terminalen og innsjekk på DY546 som skulle gå 2220 fra OSL. Etter innsjekk så ble tiden fordelt på forskjellige ting, bl.a 2 timer på Peppes i første etasje og en "all you can eat" meny inkludert en 0,8l Pepsi Max (pluss en 0,4l etter den første var fortært). Fikk satt til livs 7 pizzastykker. Er enda mett jeg :D
Da det utover kvelden viste seg at det ble flere og lengre forsinkelser, begynner det som er grunnen til at jeg skriver denne raporten. Først ble flighten før den jeg skulle på, til SVG, forsinket. Så ble den flighten jeg skulle med forsinket, før den tilslutt ble kansellert. Så var det bare å prøve å komme seg med den forrige (DY4552). Men det var ingen representanter for DY å finne, så det var bare å vente. Fikk tak på MountainDew som kom til som en "reddende engel" :D Han fikk tak på de som hadde ansvaret for den siste flighten til SVG (DY4552) og fikk ordnet det slik at jeg havnet på sete 00C i LN-KKD (klapp i cockpit for de som ikke skjønte det :D)
Så TUSEN TAKK til MountainDew og Omar i Røros :thumbup:thumbup
Flyet gikk rett før midnatt fra gate og via de-ice før vi tok av noen minutter etter midnatt. Landet ca 0110.
Jeg vet jeg kanskje hadde fått hotell for natten, men tar en tur i cockpit over en natt på hotell når som helst :D (så sant det ikke er CPH-SEA lengde over det). Dessuten så kansellerte Sas også minst en flight som dermed fikk hotell. Vil anta at det ikke var den eneste som ble kansellert hos Sas.
For de som ikke har fått det med seg så er jeg akkurat nå arbeidsledig. Og som noen kanskje har fått med seg fra "god morgen" tråden torsdag 31/1 så skulle jeg på jobb intervju på OSL. Men det er ikke pga intervjuet at jeg skriver denne raporten. Dessverre ingen bilder i denne.
Dagen begynte tidlig for en som er vandt med å stå opp litt utpå dagen, med dusj og det som hører til når man skal på jobb intervju. Sjekket inn på SK4012 og valgte sete 7D før jeg reiste fra Egersund. Hadde sjekket at det skulle være en 736 som skulle fly denne leg'en. Kjøreturen til SVG gikk greit, med litt køkjøring her og der. Fant parkeringsplass på P7 til slutt og fikk kommet meg inn, etter å ha presset meg frem i regn og vind. Så var det bare å vente på at flyet skulle komme inn slik at jeg kunne komme meg til OSL og intervjuet i SAM. Plutselig kom det inn en maskin med "flaplets" på vingetippene. Den oppsatte 736en hadde blitt byttet ut med LN-RRA. Flyturen til OSL var som vanlig, med kaffe og te og litt småsalg. Setene er helt ok til en såpass kort tur, men kanskje litt harde hvis du skal fly OSL-(en eller annen plass sør for Frankrike). Knyttneve testen bestått. Var litt forsinket ut fra SVG men ikke noe krise. Landet ca 8 min etter oppsatt tidspunkt. Så var det å komme seg ut i ankomsthallen og ringe til SAM for å bli hentet.
Etter intervjuet så bar det tilbake til terminalen og innsjekk på DY546 som skulle gå 2220 fra OSL. Etter innsjekk så ble tiden fordelt på forskjellige ting, bl.a 2 timer på Peppes i første etasje og en "all you can eat" meny inkludert en 0,8l Pepsi Max (pluss en 0,4l etter den første var fortært). Fikk satt til livs 7 pizzastykker. Er enda mett jeg :D
Da det utover kvelden viste seg at det ble flere og lengre forsinkelser, begynner det som er grunnen til at jeg skriver denne raporten. Først ble flighten før den jeg skulle på, til SVG, forsinket. Så ble den flighten jeg skulle med forsinket, før den tilslutt ble kansellert. Så var det bare å prøve å komme seg med den forrige (DY4552). Men det var ingen representanter for DY å finne, så det var bare å vente. Fikk tak på MountainDew som kom til som en "reddende engel" :D Han fikk tak på de som hadde ansvaret for den siste flighten til SVG (DY4552) og fikk ordnet det slik at jeg havnet på sete 00C i LN-KKD (klapp i cockpit for de som ikke skjønte det :D)
Så TUSEN TAKK til MountainDew og Omar i Røros :thumbup:thumbup
Flyet gikk rett før midnatt fra gate og via de-ice før vi tok av noen minutter etter midnatt. Landet ca 0110.
Jeg vet jeg kanskje hadde fått hotell for natten, men tar en tur i cockpit over en natt på hotell når som helst :D (så sant det ikke er CPH-SEA lengde over det). Dessuten så kansellerte Sas også minst en flight som dermed fikk hotell. Vil anta at det ikke var den eneste som ble kansellert hos Sas.