PDA

View Full Version : STN-TOS gir Hurtigruta grunker og gryn :)


sukram
17-01-2008, 15:37
Den nye Tromsø-London-ruta går som bare juling og gir Hurtigruta et nytt (og tiltrengt) løft.

Nå ønskes (selvfølgelig) flere avganger.

Link til avisartikkel. (http://www.nordlys.no/nord24/article3285107.ece)

MartinL
17-01-2008, 15:38
supert. Moro at de får det til!

CK
17-01-2008, 15:45
får håpe SAS gjør det bra på STO-TOS også da

sukram
17-01-2008, 15:48
får håpe SAS gjør det bra på STO-TOS også da

Ja, det blir spennende å se. Av en eller annen grunn har jeg mindre tro på den, men vil gjerne motbevises :cool:

Baktusbror
17-01-2008, 16:55
Nå er det vel slik at Hurtigruta (og flere) har sponsa for en del av de paxene på forhånd. Har hørt at det er ca 1000, så da er ikke det så vanskelig for DY å starte opp. Liten risiko.

sukram
17-01-2008, 16:58
Nå er det vel slik at Hurtigruta (og flere) har sponsa for en del av de paxene på forhånd. Har hørt at det er ca 1000, så da er ikke det så vanskelig for DY å starte opp. Liten risiko.

Dette er nok feil. De "sponser" ikke, men garanterer for et visst minimum. Antallet er forøvrig 2000 i dette tilfelle og gjelder visstnok til april. Men siden ruten allerede har solgt over dette antallet, er "garantiansvaret" til Hurtigruten alt oppfyllt. det står mer om dette i artikkelen overfor.

ENGM RAMP
17-01-2008, 16:59
Problemet for DY er vel rett og slett å ha nok fly, selv om det kommer flere fly inn, så har dem sikkert ikke nok til å klare squeeeze inn en rundtur til vil jeg tro...

sukram
17-01-2008, 17:02
Problemet for DY er vel rett og slett å ha nok fly, selv om det kommer flere fly inn, så har dem sikkert ikke nok til å klare squeeeze inn en rundtur til vil jeg tro...

Ja, det er mitt inntrykk også. Det er mange ruter som venter på flere fly, slik at dersom man melder seg på nå, har man allerede havnet langt bak i køen.

MartinL
17-01-2008, 17:02
Med riktig salg og markedsføring burde denne ruta gå med fulle kluter.

Dette er jo utvilsomt en rute som burde gå godt om sommeren. Håper Norwegian går inn i flere slike segmenter. Jeg tror fks. Fagernes kunne gjort seg godt med en englandsrute i vintermånedene med ski glade engelskmenn.

Her ligger jo ting meget godt til rette om man klarer å markedsføre produktene riktig.

TOS
17-01-2008, 17:46
Det er gledelig at ruten foreløpig ser ut til å ha godt belegg, så vi håper at den ikke forsvinner ut. Jeg skal selv teste ruten iallefall fra STN til TOS i mars, og kanskje også t/r TOS-STN i april en gang, og gir da mitt bidrag til å opprettholde trafikken....:)

sukram
17-01-2008, 18:15
Skal t/r TOS-STN i i midten av februar. Skal forsøke å se fordelingen nordmenn/briter på flyvningene. Noen som har en formening om hvem som er i overvekt?

pgaa
17-01-2008, 19:26
Glimrende dette !! Hurtigruten Group er vel ikke den bedriften i Norge i disse tider som tjener mest cash :)..
Så qlt det går bra med dette satsningen

FlightDeck
17-01-2008, 19:34
Dette er veldig hyggelig. Det virker som om Norwegian har blitt flinkere til å få på plass og å jobbe for slike strategiske samarbeidsavtaler - som gir en vinn-vinn-situasjon. Norwegian har for øvrig god kabinfaktor på sine to daglige avganger mellom Bergen og London. Tipper det er mange som tar Hurtigruta mellom Tromsø og Bergen, og flyr til og fra London fra en av disse byene.

pgaa
17-01-2008, 20:24
Tipper det er mange som tar Hurtigruta mellom Tromsø og Bergen, og flyr til og fra London fra en av disse byene.

Dette samarbeidet nyter helt sikkert bergensruten ganske godt av ja !

TOS
17-01-2008, 20:25
Det har stått noen reiseartikler i bl.a.The Guardian med svært mye smigrende uttalelser om Tromsø & omegn. Direkteruten til DY er også nevnt i den artikkelen jeg husker i farten. Der er vel f.eks. Hurtigruten nevnt, men også en rekke ting som man kan gjøre i Tromsø & omegn (hundeslede på Kvaløya, ski i Lyngsalpene, o.l.).

MD11
17-01-2008, 23:30
Svært gledelig, varmer mitt røde hjerte^_^ Dette påvirker også TRD/BGO-STN i positiv retning, absolutt.