PDA

View Full Version : Norwegian.no er nede


Concorde
17-01-2008, 13:47
Visstnok pga strømbrudd:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2202198.ece

LN-MOW
17-01-2008, 13:50
You gotta love these pressetalsmenn:

Det er et veldig teknisk problem,

Der er det veldig mørkt nå

sail4fun
17-01-2008, 13:56
@-bygget som også "vi" er i ?

Det så i alle fall ut som om det gikk et agregat det for 15 minutter siden

LN-MOW
17-01-2008, 13:57
Overrasket over at de ikke har backup for en saa stor operasjon ...

Concorde
17-01-2008, 14:00
Si det til Jernbaneverket. De har i hvertfall ikke forstått det..

litt-amatør
17-01-2008, 14:19
Masse internett-steder nede hos meg også. Får opp Scanair i hvert fall.

ThomAAs
17-01-2008, 14:23
Det med Jernbaneverket er jo bare helt på trynet, ille at det skjer 1 gang men igjen også så fort...

Back on topic så er Norwegian.no nede her hos meg også...

CK
17-01-2008, 14:26
gonow.no sliter også, men dét er det ingen som skriver om.... wonder why...

MartinL
17-01-2008, 14:27
Det med Jernbaneverket er jo bare helt på trynet, ille at det skjer 1 gang men igjen også så fort...



hehe, er det nå jeg skal avsløre at en viss fly entusiast har en far som er blandt de høye herrer i jernbaneverket:cry:

ThomAAs
17-01-2008, 14:32
hehe, er det nå jeg skal avsløre at en viss fly entusiast har en far som er blandt de høye herrer i jernbaneverket:cry:


Jeg dømmer ingen :p

Men det er jo ikke til å dytte under en stol at det har vært for ofte. Det ender med at folk tar bilen...

Fly high
17-01-2008, 15:59
Det ender med at folk tar bilen...

Det ser ikke akkurat sånn ut heller. Sterk vekst både på transport- og passasjersida de siste årene, sa i hvertfall jernbanedirektøren på pressekonferansen om Nasjonal transportplan i dag.

sukram
17-01-2008, 16:03
norwegian.no er forøvrig ikke nede lenger. ihvertfall ikke hos meg.

dc-8-63
17-01-2008, 16:06
Overrasket over at de ikke har backup for en saa stor operasjon ...


Ja det er ikke vanskelig aa forsikre seg mot stroembrudd, det er bare daarlig planleggning som gjoer at en ikke kan forsette normalt. Men det er vel mer i retning av urettferdig kritikk mot Norwegian fra Scanair....kanskje Kjos boer komme paa en studie tur til vaar Server Ops...:p:p:p Han er er jo nede i gata allikevel:p

ENGM RAMP
17-01-2008, 16:23
Han er er jo nede i gata allikevel


Vel snart iallefall :) De er vel på vei over hele bunten, med diverse mellomlandinger og lignende...

sirpjalle
17-01-2008, 16:24
Men det blir vel en ordning på det når han starter Strøm Norwegian! :lol:

sail4fun
17-01-2008, 17:17
Ja det er ikke vanskelig aa forsikre seg mot stroembrudd, det er bare daarlig planleggning som gjoer at en ikke kan forsette normalt. Men det er vel mer i retning av urettferdig kritikk mot Norwegian fra Scanair....kanskje Kjos boer komme paa en studie tur til vaar Server Ops...:p:p:p Han er er jo nede i gata allikevel:p

Nei det er klart, man skal ikke klage på Norwegians bakkeservice for den har de satt bort, så det er ikke Norwegian det.
Man skal heller ikke klage på Norwegians internetsider, for den har de satt bort så det har jo ikke norwegian noe med det heller

(alt dette var ironisk ment om noen ikke tok den)

LN-KGL
17-01-2008, 17:34
Det er vel del som har plassert sine sider hos et eller annet webhotell - selv Scanair.no ;)

Spørsmålet er hvordan en slik drifter av et webhotell skjøtter sin del for å best mulig driftsikkerhet. Basefarm har vel fått rosa farge i trynet etter denne misæren. Men selv den beste leverandør kan ha en dårlig dag, opplevde noe tilsvarende i går hos en ASP som figurerer på Oslo Børs. Riper i lakken kan bli dyre.

gustavf
17-01-2008, 17:54
@-bygget som også "vi" er i ?

Det så i alle fall ut som om det gikk et agregat det for 15 minutter siden

Å dømme etter hva som har vært nede kan det se ut som et strømbrudd i kjelleren på @-bygget, ja. Det ser ikke ut til at noen andre er rammet, heller ikke ting lenger opp i det samme bygget.