PDA

View Full Version : Flere E-jets til LOT (12stk E175)


Someone
17-01-2008, 13:25
http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSN1719491720080117

LOT bestiller 12 E175 (og 12 opsjoner) fra Embraer.

Hva er sjansene for at de etterhvert vil begynne med større junglejets på Oslo etterhvert?

MartinL
17-01-2008, 13:28
http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSN1719491720080117

LOT bestiller 12 E175 (og 12 opsjoner) fra Embraer.

Hva er sjansene for at de etterhvert vil begynne med større junglejets på Oslo etterhvert?

Med ekspansjons kåte Norwegian til WAW er jeg overrasket over at de ikke har gått ned til en Cessna.

Someone
17-01-2008, 13:35
Med ekspansjons kåte Norwegian til WAW er jeg overrasket over at de ikke har gått ned til en Cessna.


Det bør være plass til begge på den ruten, dessuten har LOT er produkt som er langt bedre enn Norwegian sitt. Fløy dem RIX-WAW i ERJ-145 i sommer og definitvt den beste junglejet turen jeg har hatt (har tidligere fløyet junglejet'en til BA, BD og CO)

MartinL
17-01-2008, 13:43
Det bør være plass til begge på den ruten, dessuten har LOT er produkt som er langt bedre enn Norwegian sitt. Fløy dem RIX-WAW i ERJ-145 i sommer og definitvt den beste junglejet turen jeg har hatt (har tidligere fløyet junglejet'en til BA, BD og CO)

Nei, men de skal slite for forsvare en slik kapasitetsøkning med Norwegian som nå nærmest har "piccadilly line service" til og fra WAW, så jeg tror ikke det kommer med det første. Det overrasker meg desto merat de har klart å stå imot dette trøkket.

ENGM RAMP
17-01-2008, 14:22
De bruker nå Jungle Jet'sene de allerede HAR (E-170) titt og ofte allerede på GM da og har gjort lenge..

FlightDeck
17-01-2008, 16:21
Jeg er også ganske overrasket over at LOT ikke har utnyttet noe av potensialet som ligger i trafikken mellom Polen, ikke bare WAW, og Norge. Minner om SAS-takter - lar andre spise markedsandeler og utvikle nye markeder helt til man selv innser at det er en idé å gjøre noe selv også...

LOT har noen sjanser igjen - det er plass til en rute Oslo-Poznan (i tillegg til Wizz) og en rute Oslo-Lodz. Vi får håpe dem snapper rutene før andre gjør det!

Stoarn
17-01-2008, 19:37
En sak som jeg skal aldri førstå: hvorfor SAS Norge (og også SAS Sverige, Air Baltic og Estonian) har ingen code-share med Star Alliance Partner LOT (mens SQ, NH og OZ har). Det finns sa store DY og W6 konkurrens. Polakker (og kanskje også Nordmenn og Svensker) ville gjerne ha en bekvem forbindelse gjennom OSL og ARN til SK/BU's innlandsruter (der SAS's planer er oft halvtome)...

Someone
17-01-2008, 19:58
En sak som jeg skal aldri førstå: hvorfor SAS Norge (og også SAS Sverige, Air Baltic og Estonian) har ingen code-share med Star Alliance Partner LOT (mens SQ, NH og OZ har). Det finns sa store DY og W6 konkurrens. Polakker (og kanskje også Nordmenn og Svensker) ville gjerne ha en bekvem forbindelse gjennom OSL og ARN til SK/BU's innlandsruter (der SAS's planer er oft halvtome)...

Fordi det ikke har code-share så betyr det jo ikke at de ikke interline'r

Stoarn
18-01-2008, 15:48
Fordi det ikke har code-share så betyr det jo ikke at de ikke interline'r

Alle SAS passasjerer fra WAW til Norge eller Sverige mår fly først til CPH, deretter til OSL eller ARN, og deretter f.eks. til TOS eller UME. Hos LOT det er også umulig å fly via OSL til TOS. Ihvertfall prisen er mye mye mye høgere enn i DY...

BTW LOT vil selge alle 9 ER4 i folgende 1-2 år, og deretter også 10 E70.