Log in

View Full Version : Avro-parkering på Gardermoen

FlightDeck
14-01-2008, 19:21
Da jeg skulle reise fra Oslo til Bergen i går så jeg at Transwede-avroen var parkert sammen med småflyene fra Widerøe og SAS i enden av innenrikspiren. Tidligere har jeg kun sett denne parkert borte ved Flyporten ved utenriksflyene. Noen grunn til at den stod med småflyene på innenrikspiren? Helgefri?

http://i252.photobucket.com/albums/hh3/FlightDeck/avro.jpg

ENGM RAMP
14-01-2008, 20:01
hmmm, det er vel her jeg skal svare :) Men jeg har langfri jeg :)

men, maskinen står på stand/park 6, hvor vi bl.a parkerer Brussels Airlines med sine Avro'er for natten. Nå om dagen så har SAS Airline UTROLIG lange liggetider, hvilket gjør at jeg selv forleden formiddag fylte opp fjernpark innland & utland en med 10 maskiner fra SK som skulle stå 5-6 timer, så det KAN være rett og slett på grunn av plassbehov at dette er gjort...

Eller at SK igjen ønskeer å prøve å ha den stående på denne stand for å busse pax til/fra denne.....

Vanligvis så¨står beegge Avro'ene til Transwede fast på fjernpark - utland da de har alt utstyret sitt der borte...

rampen
14-01-2008, 20:33
Hvis dette var i går, må den ha blitt tauet til fjernpark utland iløpet av dagen/natten, for begge maskinene sto på fjernpark utland kl 07.00 dag tidlig.

FlightDeck
14-01-2008, 21:39
Jeg så den først i totiden i går ettermiddag. Den stod der også da fløyet mitt gikk - kl. 15.05.

TOS
14-01-2008, 22:33
Hvor mange maskiner er det SAS har leaset inn fra Transwede? Det er vel noe med redusert program i helgene iallefall for maskinen(e) som flyr til LCY. Lørdager flyr de vel ikke i det hele tatt til LCY, og søndagen er det kun en ettermiddagsflight (avgang 15.10). Kan dette være noe av forklaringen (sammen med begrenset plass på fjernpark utland)?