View Full Version : Lufthansa går for 7 nye A340-600
Godt å se at noen er fornøyd med disse flotte maskinene :)..... Way to go LH !!
LH Press release (http://konzern.lufthansa.com/en/html/presse/pressemeldungen/index.html?c=nachrichten/app/show/en/2004/12/441/HOM&s=0)
Dag Viking
09-12-2004, 00:29
Og til å være et moderne langdistansefly får disse flyene noen av verdens simplsete konfigurasjoner. 48" pitch i C, og ingen PTV i Y. LH har tydeligvis ikke rundet milleniumet!
Og blir med det verdens andre største operatør av A346, ut fra foreløpige ordrer. Tro om disse ekstra 7 vil bety avgangen for noen B744?
Originally posted by Dag Viking
LH har tydeligvis ikke rundet milleniumet!
Nå har jo Lufthansa nylig oppdaget at internett er kommet for å bli. :hoho
krysse fingre for en wet-lease til SAS... på CPH-NRT
Originally posted by CK
krysse fingre for en wet-lease til SAS... på CPH-NRT
nødvendigt med 2 wetleases for at opretholde schedule, men det så også give plads til at den kan operere aften flighten til EWR. derved frigives 2 343 - en til ARN-NRT som i draften, og en til x-købing
Wet-lease ? Finns det inte tillräckligt med crew för dry-lease ?
Originally posted by RolfL
Wet-lease ? Finns det inte tillräckligt med crew för dry-lease ? er 340-600 commonrated med 330/340-300?
Kan inte tänka mig annat än att det är common rating som gäller.
Jeg har lest et sted at man enten kan fly kombinasjonen A330 og A340-200/-300, eller kun A340-serien, husker bare ikke hvor jeg så det. Mulig det bare var et bestemt selskaps egne ops.
Concorde
09-12-2004, 15:04
Ståt på baksiden av melkekartongene :D
...og jeg som ikke drikker melk... :spin:
Originally posted by Dag Viking
Og til å være et moderne langdistansefly får disse flyene noen av verdens simplsete konfigurasjoner. 48" pitch i C, og ingen PTV i Y. LH har tydeligvis ikke rundet milleniumet!
Mulig 48" pitch virker dårlig, men i og med at man sitter/ligger i en fast "bås" slik at det ikke har noen innvirkning på reell plass om setet på raden foran er oppreist eller lagt bakover var jeg langt mer konfortabel på 340 enn på 747 fra Lufthansa med gammel utrustning og samme pitch
Originally posted by jens
Originally posted by RolfL
Wet-lease ? Finns det inte tillräckligt med crew för dry-lease ? er 340-600 commonrated med 330/340-300?
Vet ihevrtfall at A340-300 og og A340-500 er common rated, saa jeg vil gjette paa at 340-300 og -600 ogsaa er commonrated.....gjelder bare aa huske paa at -300 har haarfoenere....
Dag Viking
10-12-2004, 00:00
Originally posted by dc-8-63
Originally posted by jens
Originally posted by RolfL
Wet-lease ? Finns det inte tillräckligt med crew för dry-lease ? er 340-600 commonrated med 330/340-300?
Vet ihevrtfall at A340-300 og og A340-500 er common rated, saa jeg vil gjette paa at 340-300 og -600 ogsaa er commonrated.....gjelder bare aa huske paa at -300 har haarfoenere....
De vise herrer sier så.
Viktig for Airbus å få samme typeratingen, så de kan markedsføre lavere mannskapskostnader og lettere planlegging
Men Cityline, hvordan går det med de?
Og apropos commonrating, det må iallefall være noen runder i sim for landinger og taxi på-600?
Må til litt trening sikkert ja ...... -600 er endel lenger enn -300, hele 11.7 meter :)
Dag Viking
10-12-2004, 15:46
Saken er jo at med FBW så kan flyet programmeres til å oppføre seg temmelig likt i lufta, og dermed blir tilvenningen minimal. På bakken er derimot en helt annen sak:D