View Full Version : Delhi og goa...
Vi planlegger en tur til Delhi og Goa fra 15 mars og noen uker fremover.
Noen som anbefaler noen hoteller? gjerne rimlige.
Også lurer jeg på om noen vet om det er vanskelig å få hoteller her på denne tiden, og om jeg ikke trenger å booke noen før annkomst??
Hei,
Du bør nok ha et hotell å starte reisen med, de vil ha det på papirene du fyller ut ved ankomst.
I Goa bodde jeg på Bogmallo Beach Resort mens jeg ventet på at skuta skulle komme inn.
Fine rom og helt innpå stranden, kort vei til flyplassen.
Unngå å spise varm mat på det hotellet, jeg prøvde buffeten der til lunch og den lunkne maten som hadde stått en stund er hovedmistenkt for min "to-veis Bombay belly" dagen etterpå. Det er et par bra fiskerestauranter like ved og det var rene folkevandringen ned dit til lunch og aftens.
Kort vei til flyplassen, men et stykke til småbyene i Goa - lei en taxi for dagen og er du heldig får du en sjåfør som tegner og forklarer villig vekk.
Derimot var det gangavstand til Naval Aviation Museum hvor adgang og fototillatelse koster en liten neve Rupier.
http://www.goabeachresorthotels.com/bogmallo-beach-resort-goa.htm
http://www.bogmallobeachresort.com/
Bildene viser utsikten på sjøsiden og baksiden.
Eders
Knut Erik
Takk for svar, men jeg syntes de hotellene virket dyre pr døgn jeg..
India har vel noe bra som ikke er så dyrt eller??
FlightDeck
14-01-2008, 19:06
Finnair har frem til 20. januar tilbud på reiser til Dehli. Prisene starter på 3400 kr. for en tur/retur-reise via Helsinki.
Hva med noen tips til billige innenlands selskaper??
espenlok
17-01-2008, 23:55
Hva med noen tips til billige innenlands selskaper??
Bare tenkte å nevne at det finnes noen sider for å søke etter billige flybiletter i India. Der vil du antagelig kunne finne veldig lave priser (oppgitt i rupees). Men vær litt forsiktig med å bestille billetter til disse prisene ettersom de ofte krever at du er indisk statsborger. Utenlandske statsborgere skla i utgangspunktet benytte de priser som finnes i dollar.
Men det finnes en hel haug med innenlands flyselskaper, særlig på de populære rutene. En del av de norske nettreisebyråene kan skaffe billetter til forholdsvis lave priser, men min erfaring er at det lønner seg å shoppe litt rundt også i dette tilfellet.
Innenlands fly i India var for øvrig riktig bra. Ofte helt moderne flotte fly, og de serverte ganske god varm mat, selv på korte strekk, men valg mellom vegetar og nonveg. Vil du prøve noe litt mer spennende enn vanlige fly, kan du fly med det som ble påstått å være det største passasjerhelikopteret som benyttes i rutetrafikk (en Hip) med Jagson Airlines mellom Delhi og Shimla (og videre til en annen by jeg ikke husker navnet på). Kan kombineres med togtur fra Delhi til Shimla og retur med helikopter, slik jeg gjorde.
espenlok
17-01-2008, 23:59
Vi planlegger en tur til Delhi og Goa fra 15 mars og noen uker fremover.
Noen som anbefaler noen hoteller? gjerne rimlige.
Også lurer jeg på om noen vet om det er vanskelig å få hoteller her på denne tiden, og om jeg ikke trenger å booke noen før annkomst??
Mitt inntrykk fra India var at du kan finne helt greie hoteller for 30 kr for enkeltrom u/AC og m/AC fra 70-100 kr i mange byer rundt omkring i India (inkl. Delhi, men ikke Mumbai, aner ikke med Goa). Da bodde jeg noe mer luksuriøst enn den gjennomsnittlige backpacker. Øker du prisen noe, øker ganske sikkert kvaliteten også tilsvarende, uten at jeg faktisk testet dette.