PDA

View Full Version : Norwegian og reisedokumenter


Dag Viking
11-01-2008, 12:06
Jeg er visst booket på en tur med DY, og i mailen står det at man må printe ut reisedokumenter. Stemmer dette? Går det ikke an å bare skrive ned referansen? Har nemlig ikke printer...

OSL-SVG med DY og retur med SK, så det blir jo en sammenligning. Forøvrig er DY 200kr billigere:p, 1469+omk mot 1663+omk

The Ticketor
11-01-2008, 12:10
Bookingref og ID har funket fint for meg på DY før. Nå har dem jo automater her og der også, og der kreves ingen papirlapp for få et boardingkort.

LN-FHU
11-01-2008, 12:45
Billettøren har helt rett. Bruk bare ref. på automatene og ID i gate....

God tur :hi2

OEH
11-01-2008, 13:09
Har aldri opplevd å bli spurt om reisedokumenter.
Pleier bare å levere passet. Har ikke blitt spurt om referanse heller.

PSC TOS
11-01-2008, 13:27
Mitt inntrykk er at de som lager bestillinger desverre har liten greie på hva som behøves og hva som foregår på en flyplass:-(

LN-MOW
11-01-2008, 13:35
Normalt er det nok med ID. Jeg vil imidlertid anbefale aa ha en print av itinery i tilfelle noe gaar galt .. det er en billig forsikring og det er ikke alle steder man kan vippe opp laptop'en og vise reservasjonen paa direkten hvis noe er skjedd ..

MountainDew
11-01-2008, 13:40
Nei du trenger ikke reisedokumentet. Bare leg :)

TCAS
11-01-2008, 13:42
Elektronisk billetter, er vel elektroniske og skal da ikke kreve papir :)

Dag Viking
11-01-2008, 14:40
Takker for info!
Det er forresten i mailen fra Norwegian det står at reisedokumentet skal med.
Vi ber om at vedlagte PDF reisedokument skrives ut og tas med på flyplassen.
Men et annet sted står det at passasjerer uten reisedokumentet må sjekke inn først. Hadde jeg lest hele greia første gangen, så hadde jeg spart meg for denne topicen;)

MountainDew
11-01-2008, 14:49
Stemmer ikke....du kan gå rett til gate med eller uten reisedokumenter. I work there !! Vi trenger bare ID så lenge du er reservert på det flyet du møter opp på

Tommy777
11-01-2008, 15:13
Har aldri hatt med meg noe annet enn legitimasjon naar jeg har reist med Norwegian. Dog er det rett det Dag sier at det staar i bekreftelsen at du maa skrive ut pdfen og ha den med.

Tipper de har skrevet dette for aa faa opp tempoet i gatene. Det gaar mye kjappere aa scanne strekkoden paa billetten enn aa slaa opp navnet naar folk viser legitimasjon.

LarsErik
11-01-2008, 15:16
jeg pleier å være pliktoppfyllende og ta utskrift av pdf'en og levere ved innsjekking, men som regel ser de ikke på den engang.

LN-FHU
11-01-2008, 15:18
Har aldri hatt med meg noe annet enn legitimasjon naar jeg har reist med Norwegian. Dog er det rett det Dag sier at det staar i bekreftelsen at du maa skrive ut pdfen og ha den med.

Tipper de har skrevet dette for aa faa opp tempoet i gatene. Det gaar mye kjappere aa scanne strekkoden paa billetten enn aa slaa opp navnet naar folk viser legitimasjon.


Særlig når en vet at enkelte har problemer med å stave navnene sine......ref alle som må kjøpe nye billetter med Thai etc. når de staver feil :p :p

MountainDew
11-01-2008, 16:14
Tipper de har skrevet dette for aa faa opp tempoet i gatene.

Jeg er så effektiv på tastaturet allikavel :D (trenger bare å skrive de 3 første bokstavene i etternavnet)

Superhai
13-01-2008, 05:24
Jeg tror at man skriver det mer som en forsikring som LN-MOW sier. Det skjer bookingfeil innimellom, og det skjer at man har tatt feil av hvilken avgang man skal på. Dessuten så kan det være at DY skal fly til en destinasjon eller at det blir endringer av regler, hvor en utskrift av reiseruten er påkrevd av immigrasjonsmyndigheter. Husk at selvom nordmenn sjelden blir sjekket nøye på slikt, så er det andre nasjonaliteter som flyr DY faktisk...

Dag Viking
16-01-2008, 20:16
Og så til en kjapp sammenligning mellom DY og SAS.
DY er TRANGT. Hadde DEF på rad 2 for meg selv, og selv med sprikende ben slet jeg med å få plass. Det var forresten sjefen selv som fløy oss bortover, og vi landet 10 min før rute.

På returen i dag var det en -400 i SAS-farger (BRE kanskje?). 01F har ubegrenset benplass, men dessverre satt det en kar i 01E. 45min sene fra SVG, noe som var helt topp... Da ble det tid til en øl etter en lang dag. Det ble opplyst på PA ca 10 min før landing om hvilke gater som folk måtte løpe til, noe som er lenge siden jeg har hørt i Norge. Positivt for de det måtte gjelde.

Begge flightene hadde meget høy dressfaktor. Tipper ca 65-70% LF i går med DY og 95+% LF i dag med SAS. Ikke rart om de tjener penger på disse rutene!

FlightDeck
16-01-2008, 20:26
Og så til en kjapp sammenligning mellom DY og SAS.
DY er TRANGT. Hadde DEF på rad 2 for meg selv, og selv med sprikende ben slet jeg med å få plass. Det var forresten sjefen selv som fløy oss bortover, og vi landet 10 min før rute.

På returen i dag var det en -400 i SAS-farger (BRE kanskje?). 01F har ubegrenset benplass, men dessverre satt det en kar i 01E. 45min sene fra SVG, noe som var helt topp... Da ble det tid til en øl etter en lang dag. Det ble opplyst på PA ca 10 min før landing om hvilke gater som folk måtte løpe til, noe som er lenge siden jeg har hørt i Norge. Positivt for de det måtte gjelde.

Begge flightene hadde meget høy dressfaktor. Tipper ca 65-70% LF i går med DY og 95+% LF i dag med SAS. Ikke rart om de tjener penger på disse rutene!

Ja, det er MEGET høy dressfaktor på oljeflyene til og fra oljebyen. En del morsomme betrakninger fra noen flyturer mellom Oslo og Stavanger finnes i boken "Brent B" av Erik Grønner. Og for øvrig er benplassen på de gamle BU-flyene suveren!