PDA

View Full Version : Bagasje på AirBaltic

PW14
10-01-2008, 17:21
Hørt rykter om at man nå må betale 7 euro per innsjekket kolli med AirBaltic, og at man på Gardermoen må gå til SAS billettsalg og betale for bagasjen før innsjekk.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og hvor mye ekstra tid bør man beregne. Jeg skal avgårde med BT152 til Riga i morgen kl 0800.

Savipix
10-01-2008, 17:24
Från airBaltics hemsida:

Registered baggage

Business Class – not more than 3 pieces of registered free baggage allowed with total weight up to 30 kg.
Economy Class – there is fee of EUR 4.5 (if paying for baggage at the time of buying ticket on airBaltic website) or EUR 7 (at the airport) on each flight segment for each piece of baggage with total weight up to 20 kg. Fee is not applicable to tickets bought before 5th December 2007.

paer
10-01-2008, 19:16
Det här är ju verkligen en tragisk utveckling! :(
Hoppas verkligen inte att det är SAS Gruppen som kommit på denna idiotiska idé, utan att det är airBaltic's eget GALNA initiativ. Och vad gör de med connecting passagerare?
Om man exempelvis har genomgående biljett London till Riga med första leg på SK, tar de då betalt i London? Måste man lösa ut bagaget? Eller går det inte längre att göra throughcheck av bagage från partners som inte tar betalt?

Hoppas verkligen inte att SAS SE/DK/NO börjar med dessa galenskaper. Det vore spiken i kistan!

Blubird
10-01-2008, 20:30
Dette må være innført helt nylig? Kan ikke huske å ha betalt noe ekstra for bagasje sist jeg fløy med airBaltic.

Redcap
10-01-2008, 20:45
Kan godt hende du ikke trenger betale når det er SK codeshare.
WF har 15kg på sine flygninger men når du sjekker gjennomgående med SK så gjelder reglende til SK. Kan tenke meg det er noe lignende her selv om jeg ikke har lest notene på billetten.

FlightDeck
10-01-2008, 21:29
Synes det er synd at de begynner å ta betalt for bagasje, de har også et ganske høyt bestillingsgebyr. Heldigvis bestilte jeg årets sommerferie med airBaltic (fire flights) da gebyret ikke var innført.

Someone
10-01-2008, 22:08
Synes det er synd at de begynner å ta betalt for bagasje, de har også et ganske høyt bestillingsgebyr. Heldigvis bestilte jeg årets sommerferie med airBaltic (fire flights) da gebyret ikke var innført.

Man må jo ikke bestille billette hos dem. Jeg reiste med BT i sommer og bestilte billetten hos WF og da var det 50kr som med alle andre selskaper

FlightDeck
10-01-2008, 22:15
Man må jo ikke bestille billette hos dem. Jeg reiste med BT i sommer og bestilte billetten hos WF og da var det 50kr som med alle andre selskaper

Men det er bare hos airBaltic man får de billigste billettene, det vil si billetter til ca. 150 kr. alt inkludert. Uansett, når prisen er så lav så skal man vel ikke klage over å måtte betale litt for bagasje...

PW14
10-01-2008, 23:32
Forsåvidt greit å betale for bagasje; flybilletten min til Minsk er billig. Men det jeg synes er mest utrolig er at jeg må gå i billettluka og betale før jeg går til innsjekk. Enda en kø å stå i. Jobben har bestilt billetten gjennom et reisebyrå, og jeg hadde ikke noe valg om å kunne betale ved bestilling.